021-88507190

حقایق جذاب در مورد سوچی روسیه که شما را هم به تعجب وا می دارند

راهنمای سفر م.مقیمی 23 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سوچی شهر کاملا متفاوتی با شهرهای دیگر روسیه نظیر مسکو و سنت پترزبورگ است و ممکن است که شما هم طرز تفکر اشتباهی در مورد آن داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جذاب در مورد سوچی روسیه 
    سوچی به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی روسیه، همیشه مورد نظر توریستان بوده است. سوچی شهر کاملا متفاوتی با شهرهای دیگر روسیه نظیر مسکو و سنت پترزبورگ است و ممکن است که شما هم طرز تفکر اشتباهی در مورد آن داشته باشید و باورتان نشود که سوچی با تصورات شما زمین تا آسمان متفاوت است! به هر حال یک سری حقایق در مورد سوچی روسیه وجود دارد که مطمئنا شما هم با خواندن آن ها تعجب می کنید! در ادامه شما را با این حقایق جذاب در مورد سوچی روسیه آشنا می کنیم.
    آب و هوای سوچی روسیه گرم است
    این یکی از مواردی است که باور آن برای اکثر مردم جهان سخت است. همه ما وقتی به روسیه فکر می کنیم، به فکر شهرهایی با آب و هوای سرد و برف و بوران های مداوم در فصل زمستان می افتیم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب و هوای سوچی روسیه گرم و مرطوب است! میانگین آب و هوای سوچی در طول سال حدود 14 درجه سانتیگراد است و حتی در سردترین ماه سال هم به ندرت به دمای زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد. با این حساب سوچی روسیه گرم ترین شهری در دنیاست که تا به حال میزبان بازی های المپیک زمستانی بوده است!

    آب و هوای سوچی روسیه گرم است

    سوچی روسیه یک شهر تفرجگاه ساحلی به حساب می آید
    سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است و مشهورترین شهر ساحلی روسیه به حساب می آید. تا جایی که ژوزف استالین (رهبر شوروی) 3 تا 4 ماه از هر سال را در این شهر ساحلی می گذرانده است. امروزه سوچی روسیه به یک شهر توریستی تبدیل شده است و هر تابستان حدود 2 میلیون نفر از سراسر جهان به سوچی روسیه سفر می کنند تا از سواحل، پارک ها، جاذبه های گردشگری، معماری زیبا و اماکن تفریحی آن برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی و تابستانی استفاده کنند.

    سوچی روسیه یک شهر تفرجگاه ساحلی به حساب می آید

    سوچی در نزدیکی کوهستان واقع شده است
    سوچی روسیه در نزدیکی کوهستان های قفقاز واقع شده است و اصلا به همین خاطر است که با آب و هوای گرمش توانسته میزبان یک دوره از رقابت های المپیک زمستانی باشد. مرتفع ترین قله سوچی روسیه به 5641 متر می رسد و آب و هوای خیلی خنک تری به نسبت سوچی دارد. معمولا این کوهستان ها پوشیده از برف می شوند و حدودا 5 متر تا 7 متر در آن ها برف می بارد. 

    سوچی در نزدیکی کوهستان واقع شده است

    سوچی روسیه همیشه سرسبز است
    در سوچی روسیه بیش از 500،000 هکتار جنگل وجود دارد که حدود 10،000 هکتار آن درست در مرکز شهر سوچی واقع شده است. در سوچی تعداد زیادی منطقه حفاظت شده طبیعی وجود دارد که در آن ها بیش از 30،000 گونه گیاهی یافت می شود.
    جمعیت سوچی روسیه خیلی کم است
    جمعیت سوچی روسیه حدود 400،000 نفر است. جالب است که بدانید جمعیت ورزشکاران المپیک به همراه خبرنگاران و تماشاچیانی که در طول المپیک زمستانی به سوچی رفتند تقریبا نصف جمعیت سوچی بودند! همین جمله ساده نشان می دهد که جمعیت سوچی تا چه اندازه کم است. تصورش را بکنید که مساحت سوچی تقریبا یک سوم مساحت شهر تهران است. در مقابل جمعیت سوچی کمتر از یک بیستم جمعیت شهر تهران است. 
    سوچی تاریخ اساطیری طولانی دارد
    بر طبق افسانه های یونانی، غاری در سوچی وجود دارد که در آن قهرمان یونانی به نام ادیسه با نفس خود یعنی یک غول تک چشم مقابله کرد! از این گذشته یک صخره به نام صخره عقاب در سوچی روسیه وجود دارد که گفته می شود پرومتئوس (خدای آتش) به آن زنجیر شده است! امروزه یک مجسمه از پرومتئوس در محل این افسانه ساخته شده است و شما به عنوان توریست می توانید با آن عکس های یادگاری جذابی بگیرید. گذشته از همه این ها، یک افسانه دیگر نیز در مورد سوچی وجود دارد که حاکی از این است یک دختر جوان در سوچی به یک امپراتوری زیرزمینی حمله کرده است تا روح کوهستان ها را پیدا کند! گفته می شود که او موفق شده این روح خبیثه را از بین ببرد، بعد هم خودش را قربانی کرده است و با این کار توانسته رودخانه شفابخشی را در سطح شهر سوچی روان کند! جالب است که بدانید امروزه یک مرکز سلامتی و اسپا روی این رودخانه افسانه ای ساخته شده است و شما هم می توانید از خدمات درمانی آن ها بهره ببرید!

    سوچی تاریخ اساطیری طولانی دارد

    غذای سوچی بسیار خوشمزه است
    غذا و خورد و خوراک روسیه همیشه در سطح جهان مطرح بوده است. اما از میان همه شهرهای روسیه، غذای سوچی از همه شهرها خاص تر است. نوعی کباب به نام شیش کباب در سوچی طبخ می شود که آن را سلطان غذاهای سوچی می نامند! به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر به سوچی سفر کردید، تا می توانید غذاهای سوچی را امتحان کنید و مطمئن باشید که هر بار از طعم لذیذ آن ها شگفت زده می شوید.
    بزرگترین آکواریوم آب شور روسیه در سوچی واقع شده است
    بزرگترین آکواریوم آب شور روسیه با مساحتی حدود 6000 متر مربع در شهر سوچی واقع شده است. در این مجموعه 30 آکواریوم وجود دارد که بیش از 1.3 میلیون گالن آب را در خودشان جای داده اند. در این مجموعه یک آکواریوم تونلی وجود دارد که با قدم زدن در آن می توانید چشم انداز اقیانوس را تماشا کنید و احساس کنید که در زیر اقیانوس در حال قدم زدن هستید.
    سوچی روسیه یکی از سبزترین شهرهای دنیاست
    در سوچی هیچ کارخانه صنعتی وجود ندارد و به همین دلیل هوای سوچی بسیار با کیفیت و تمیز است. به همین دلیل است که سوچی از تمیزترین و پاک ترین شهرهای دنیا تلقی می شود.جالب است که بدانید ساختمان های سوچی با مصالحی درست می شوند که با طبیعت سازگار باشند و تا جای ممکن در هتل ها و وسایل حمل و نقل عمومی سوچی از منابع تجدید پذیر استفاده می شود. برنامه این است که تا جای ممکن از تولید گازهای گلخانه ای در این شهر جلوگیری شود و هوای سوچی همیشه پاک باقی بماند.برای رزرو تور سوچی روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    سوچی روسیه یکی از سبزترین شهرهای دنیاست

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW