021-88507190

همه چیز درباره پل عشاق مسکو،رومانتیک ترین جاذبه گردشگری تور روسیه

گردشگری م.مقیمی 23 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره پل عشاق مسکو
    این روزها پل عشاق مسکو به عنوان یکی از رومانتیک ترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته شده است. پلی که یک ردیف از درختان آهنی در آن ساخته شده است که روی هر کدامشان صدها یا حتی هزاران قفل زده شده است که در مورد هر کدامشان یک حکایت یا یک داستان عاشقانه وجود دارد. پشت هر قفلی که در بین هزاران قفل دیگر گم شده است، داستانی عاشقانه وجود دارد و به ازای هر قفلی که در پل عشاق مسکو می بینید، دو نفر در این کره خاکی وجود دارند که به همدیگر قول داده اند که تا ابد کنار هم بمانند. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با پل عشاق مسکو آشنا کنیم.

    همه چیز درباره پل عشاق مسکو

    درباره پل عشاق مسکو
    سنت جالبی بین مردم مسکو وجود دارد که بر اساس آن هر وقت که دو نفر با یکدیگر ازدواج می کنند، در روز عروسیشان یک قفل که معمولا به شکل قلب است را خریداری می کنند، روی آن اسمشان را حک می کنند، به همراه یکدیگر به روی پل عشاق مسکو می روند و آن را روی یکی از شاخه های یکی از درختان فلزی پل عشاق مسکو وصل می کنند. در نهایت هم کلید قفل عشقشان را به داخل آب رودخانه می اندازند تا عشقشان ابدی شود. جالب است که بدانید پل های دیگری نیز با همین کاربری در قسمت های دیگر دنیا نیز وجود دارد، اما شکل و شمایل پل عشاق مسکو با همه پل های عشق دیگر دنیا متفاوت است و درختان فلزی این پل آن را بسیار شاخص و منحصر به فرد کرده اند. این پل زیبا و عاشقانه، پل لوژکوف نام دارد که البته بیشتر آن را با نام پل عشاق مسکو یا پل عشاق روسیه می شناسند.

    تصویری از پل عشاق در مسکو

    بهترین زمان برای بازدید از پل عشاق مسکو
    بازدید از پل عشاق مسکو در هر زمانی از هفته جذاب است و شما می توانید با قدم زدن در میان درختان، قفل هایی را ببینید که با شکل و شمایل مختلف و با سایزها و ابعاد مختلف به درختان فلزی متصل شده اند و در زیر تابش نور خورشید درخشش جالبی دارند. اما اگر شنبه ها از پل عشاق مسکو بازدید کنید، می توانید عروس ها و دامادهای بیشتری را ببینید که در روز عروسیشان به پل عشاق مسکو آمده اند تا عشقشان را ابدی کنند و کلیدشان را در میان آب های روخانه مسکو بیندازند و آن را گم کنند تا قفل عشقشان هیچ وقت باز نشود و همیشه کنار همدیگر زندگی کنند!

    بهترین زمان برای بازدید از پل عشاق مسکو

    عقیده جالب در مورد پل عشاق مسکو
    جالب است که بدانید مردم روسیه معتقدند که وقتی عشقشان را با زدن قفل به درختان پل عشاق مسکو ابدی می کنند، دیگر از هم جدا نمی شوند. آن ها می گویند که فقط در صورتی این عشق به بن بست می رسد که کسی در آب رودخانه مسکو شیرجه بزند و از میان این همه کلید، کلید قفل مورد نظر را پیدا کند! حتی معتقدند که آمار و ارقام طلاق در مسکو به خاطر وجود پل عشق مسکو کاهش یافته است! هرچند این باور منشا علمی ندارد، اما در نوع خودش جالب است!

    عقیده جالب در مورد پل عشاق مسکو

    داستان شکل گیری سنت قفل زدن در مسکو
    داستان شکل گیری این سنت عاشقانه در مسکو از آنجایی شروع شد که چندین زوج برای نشان دادن عشق ابدیشان چند قفل به بدنه این پل زدند. این کار یک شیرین کاری عاشقانه بود و قرار نبود که بقیه آن را تکرار کنند و اصلا کسی فکرش را هم نمی کرد که همین حرکت ساده روزی باعث شود که یک جاذبه گردشگری مسکو با نام پل عشاق مسکو شکل بگیرد! اما به هر حال وضعیت به شکلی پیش رفت که زوج های جوان دیگر نیز اقدام به این کار کردند و روز به روز افراد بیشتر و بیشتری به روی این پل می رفتند تا قفل عشقشان را به روی نرده های کناری پل وصل کنند. کار به جایی رسید که پلیس روسیه مجبور شد روی این پل درختان فلزی بسازد تا مردم قفل هایشان را به آن ها آویزان کنند و به خاطر زیاد شدن تعداد قفل های نرده پل، به بدنه پل آسیبی نرسد!به هر حال امروز شما هم می توانید با سفر به مسکو قفلی به نشانه ابدی بودن عشقتان به پل عشاق مسکو بزنید! برای رزرو تور روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    داستان شکل گیری سنت قفل زدن در مسکو

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW