021-88507190

نکاتی مهم و ضروری برای اینکه در سفر مریض نشوید

راهنمای سفر م.مقیمی 26 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگرچه تضمین اینکه در طول سفر مریض نمی شوید، کار غیر ممکنی است؛ اما یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آن می توانید شانس بیماری در سفر را کاهش دهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نکاتی برای اینکه در سفر مریض نشوید
    یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در طول سفر بیفتد و به راحتی سفر را برای هر کسی خراب کند، مریض شدن است! از آن طرف اینکه بخواهید مدام مواظب باشید، غذاهای محلی را امتحان نکنید و از بازارها و مردم گریزان باشید تا مبادا مریض نشوید، باعث می شود که از سفرتان آن طور که باید و شاید لذت نبرید. اگرچه تضمین اینکه در طول سفر مریض نمی شوید، کار غیر ممکنی است؛ اما یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آن می توانید شانس بیماری در سفر را کاهش دهید. با ما همراه باشید تا نکاتی را به شما بگوییم که با رعایت آن ها در سفر مریض نمی شوید.

    نکاتی برای اینکه در سفر مریض نشوید

    در طول سفر دستان خود را به طور مرتب بشویید
    دستان ما منشا بیماری ها هستند و میکروب های زیادی را به خودشان جذب می کنند. چراکه ما با دستانمان دستگیره های وسایل حمل و نقل عمومی را می گیریم، با مردم دست می دهیم و به وسایل مختلفی در طول سفر دست می زنیم. پس اگر این عادت را برای خودتان ایجاد کنید و به طور مرتب و قبل از خوردن غذا، بعد از خوردن غذا و هر زمان دیگری در طول روز بشویید، عملا گام بزرگی در حفظ سلامتی خود در طول سفر برداشته اید. بهتر است که از مقدار کافی صابون برای شستن دست هایتان استفاده کنید و به جای استفاده از حوله دستانتان را با دستمال کاغذی خشک کنید. بهتر است که یک ژل ضد باکتری نیز در کیفتان داشته باشید و مواقعی که به آب دسترسی ندارید، دستانتان را با آن تمیز کنید.

    در طول سفر دستان خود را به طور مرتب بشویید

    در سفر خواب کافی داشته باشید
    اینکه شما بخواهید از همه اوقات سفرتان استفاده کنید، مسئله ای کاملا طبیعی است و خیلی از توریستان دیگر هم همین فکر را در مورد سفرهایشان دارند. اما بهتر است که این را بدانید که وقتی بدنمان خسته می شود، در برابر میکروب ها حساس می شود و امکان بیمار شدنمان بیشتر می شود. به همین دلیل بهتر است که در طول سفر خواب کافی را فراموش نکنید و حتما به بدنتان استراحت بدهید. با این کار می توانید روزها انرژی بیشتری داشته باشید و روز بهتری را برای خودتان رقم بزنید. به شما توصیه می کنیم که یک جفت گوشگیر داخل چمدانتان قرار دهید و در صورت نیاز برای در امان ماندن از صدای مزاحم خیابان یا همسایه ها آن ها را داخل گوشتان قرار دهید و با آرامش کامل بخوابید. اگر هم به نور حساس هستید، بهتر است که یک چشمبند به همراه خود داشته باشید و از آن برای خوابیدن استفاده کنید. مطمئن باشید که با رعایت این موارد و داشتن خواب با کیفیت و کافی در طول سفر و تورهای لحظه آخری اقامت دلچسب تری را تجربه خواهید کرد و در پایان سفر هم احساس بهتری خواهید داشت.

    در سفر خواب کافی داشته باشید

    در سفر مواد غذایی پخته میل کنید
    این نکته را به خاطر داشته باشید که غذاهای پخته شده از مواد غذایی تازه و خام قابل اعتمادتر هستند. برای اینکه از بیمار شدن در طول سفر در امان بمانید، بهتر است که از این مسئله اطمینان حاصل کنید که تمامی غذاهایی که در طول سفر میل می کنید، کاملا پخته شده اند. مهم نیست که غذایی که میل می کنید سرخ شده است یا آب پز شده و یا حتی کباب شده است. مهم این است که در هر صورت با پخته شدن غذاها میکروب های آن کشته می شوند. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که سالادها و مواد اولیه خام ممکن است که به خوبی شسته نشده باشند و عامل بیماری شما بشوند. به هر حال اگر در این مورد اطمینان نداشتید، بهتر است که از خوردن آن ها صرف نظر کنید.

    در سفر مواد غذایی پخته میل کنید

    در سفر فقط آب و یخ تمیز میل کنید
    اگر می خواهید که بطری آب معدنی تهیه کنید، بهتر است که حواستان به این مسئله باشد بطری آب معدنیتان حتما پلمپ باشد. چراکه در بعضی از کشورها مردم بطری های آب معدنی را پر می کنند و در رستوران ها آن ها را سرو می کنند. اگر در این مورد شکی داشتید، بهتر است که از گارسون رستوران بخواهید که یک بطری آب معدنی دیگر برایتان بیاورد. همچنین می توانید از فیلتر تصفیه آب قابل حمل استفاده کنید و اینگونه از سلامت آبی که میل می کنید، مطمئن شوید. وقتی هم که در یک رستوران نوشیدنی سفارش می دهید و از یخ استفاده می کنید، بهتر است که از گارسون بپرسید که یخ آن از آب تمیز تهیه شده است یا خیر. به هر حال اگر در تمیز بودن یخ ها کوچکترین شکی داشتید، بهتر است که از خوردن آن ها امتناع کنید. احتمالا شما هم با ما هم عقیده اید که خوردن نوشیدنی گرم بهتر از قبول کردن ریسک بیمار شدن در سفر است.

    در سفر فقط آب و یخ تمیز میل کنید

    غذایتان را در رستوران های شلوغ میل کنید
    خوردن غذاهای خیابانی یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در بعضی از شهرهای دنیا داشته باشید و به همین خاطر توصیه ما به شما این است که به هیچ قیمتی از این تفریح صرف نظر نکنید. به خاطر اینکه در طول سفر بیمار نشوید، بهتر است که به دنبال اغذیه فروشی هایی باشید که مشتریان بیشتری دارند و در مقابلشان صف کشیده شده است. اینگونه می توانید مطمئن باشید که در آن اغذیه فروشی از مواد اولیه تازه استفاده می شود و مواد اولیه شان کهنه نشده اند. از طرفی وقتی در اغذیه فروشی هایی غذا بخورید که خود محلی ها طرفدار آن هستند، مطمئنا غذای بهتر و البته ارزان تری نصیبتان می شود.برای رزرو تورهای خارجی با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW