021-88507190

راهنمای تردد و گشت و گذار در تور کوالالامپور

راهنمای سفر م.مقیمی 28 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کوالالامپور از آن شهرهایی است که به راحتی می توان در آن تردد کرد. چراکه وسایل حمل و نقل متنوعی در کوالالامپور تعبیه شده است و راه های مختلفی برای تردد در کوالالامپور وجود دارد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کوالالامپور از آن شهرهایی است که به راحتی می توان در آن تردد کرد. چراکه وسایل حمل و نقل متنوعی در کوالالامپور تعبیه شده است و راه های مختلفی برای تردد در کوالالامپور وجود دارد. به همین دلیل می توان گفت که حتی کسانی که برای اولین بار در زندگیشان به کوالالامپور سفر می کنند هم می توانند بدون دردسر و سردرگمی در کوالالامپور تردد داشته باشند و از جاذبه های گردشگری کوالالامپور بازدید کنند. اگرچه وسایل حمل و نقل عمومی کوالالامپور همیشه شلوغ هستند، اما قیمت های معقولی دارند و استفاده از آن ها آسان است. با ما همراه باشید و این راهنمای تردد در کوالالامپور را مطالعه کنید تا خیلی راحت و بدون هیچ سختی بتوانید در کوالالامپور تردد داشته باشید.

    راهنمای تردد و گشت و گذار در تور کوالالامپور

    گشت و گذار در کوالالامپور با پای پیاده 
    خوشبختانه دسترسی به خیلی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور با پای پیاده ممکن است. فاصله بین اماکن دیدنی کوالالامپور آنقدرها زیاد نیست و به همین دلیل می توان مسیر بین آن ها را با پای پیاده طی کرد. البته بهتر است که بدانید وضعیت پیاده روهای کوالالامپور خیلی خوب نیست و ممکن است که در میان پیاده رو با موانع و دیوارهایی رو به رو شوید که انتظارش را نداشته باشید در وسط پیاده رو ساخته شده باشند! یک نکته دیگر اینکه برای تردد در کوالالامپور با پای پیاده بهتر است که از نقشه های اپلیکیشن های مسیریابی در گوشی های تلفن همراه استفاده کنید تا مسیر را گم نکنید. از طرفی خیلی وقت ها برای تردد بین اماکن دیدنی کوالالامپور باید از خیابان های مختلفی رد شوید و باید حواستان به رانندگی مردم مالزی علی الخصوص موتور سیکلتی ها باشد. به هر حال بهتر است که در پیاده روی در کوالالامپور جوانب احتیاط را رعایت کنید.
    گشت و گذار در کوالالامپور با دوچرخه
    متاسفانه دوچرخه سواری در کوالالامپور عملا ممکن نیست! پیاده روهای شلوغ کوالالامپور مکان مناسبی برای دوچرخه سواری نیستند و از طرفی ممکن است در بعضی از قسمت های پیاده روها کاشی های شکسته هم وجود داشته باشد. از طرفی در خیابان های شلوغ کوالالامپور هم بهتر است که دوچرخه سواری نکنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. اما اگر یک وقت با تور ترکیبی مالزی-سنگاپور بعد از کوالالامپور به سنگاپور سفر کردید، می توانید دوچرخه سواری را در سنگاپور تجربه کنید.

    گشت و گذار در کوالالامپور با دوچرخه

    گشت و گذار در کوالالامپور با قطار
    سیستم ریلی کوالالامپور بسیار پیشرفته است. یک ایستگاه به نام کی ال سنترال در کوالالامپور وجود دارد که بزرگترین ایستگاه قطار در جنوب شرقی آسیا به حساب می آید و با همه این ها می توان گفت که همه چیز برای تردد شما در کوالالامپور با قطار آماده شده است. در واقع در کوالالامپور سه سیستم ریلی وجود دارد که دسترسی شما را به هر نقطه از کوالالامپور ممکن می کنند. سیستم ریلی LRT و KTM بیش از 100 ایستگاه در کوالالامپور دارند و استفاده از آن ها بسیار راحت و سریع است. علاوه بر این ها یک سیستم مونوریل هم در کوالالامپور وجود دارد که 11 ایستگاه مختلف دور تا دور مرکز شهر کوالالامپور را به هم متصل می کند. البته یک قطار دیگر هم در کوالالامپور وجود دارد که ترمینال های فرودگاه را به مرکز شهر کوالالامپور متصل می کنند. البته این را هم بگوییم که نباید اجازه دهید نقشه های رنگارنگ سیستم های ریلی کوالالامپور شما را سردرگم کند. شاید در نگاه اول این نقشه ها پیچیده باشند، اما با کمی دقت به آن ها می توانید مسیرتان را در کوالالامپور پیدا کنید. این را به خاطر داشته باشید که قطارها در کوالالامپور بسیار کارآمد و اقتصادی هستند و با استفاده از آن ها می توانید از ترافیک کوالالامپور در امان بمانید و راحت به مقصد مورد نظرتان برسید.

    گشت و گذار در کوالالامپور با قطار

    گشت و گذار در کوالالامپور با اتوبوس
    یک سری اتوبوس درون شهری در کوالالامپور وجود دارد که خیلی ارزان هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل است که اتوبوس های کوالالامپور همیشه شلوغ هستند. از طرفی ایست های زیادی در بین مسیر دارند و از ترافیک سنگینی عبور می کنند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن از قطارها برای تردد در کوالالامپور استفاده کنید و خیلی خودتان را درگیر اتوبوس های کوالالامپور و ترافیک شهر نکنید. 
    گذشته از اتوبوس های درون شهری، یک سری اتوبوس ها نیز از کوالالامپور به سمت مقاصدی مثل پنانگ و جزایر پرهنتیان حرکت می کنند و شما می توانید از ایستگاه پودو سنترال در نزدیکی منطقه چاینا تاون کوالالامپور سوار آن ها بشوید.

    گشت و گذار در کوالالامپور با اتوبوس

    گشت و گذار در کوالالامپور با اتوبوس های کی ال هوپ آن هوپ آف 
    یک سری اتوبوس قرمز رنگ در کوالالامپور وجود دارد که بین 22 ایستگاه تردد می کنند و از همه جاذبه های گردشگری کوالالامپور عبور می کنند.  خوبی این اتوبوس ها این است که شما با خرید یک بلیط می توانید هر تعداد باری که دلتان خواست، بین ساعات 8:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر از آن ها پیاده شوید و دوباره سوارشان شوید. با این کار می توانید با یک هزینه معقول و مقرون به صرفه از تمامی اماکن دیدنی کوالالامپور دیدن کنید و مجبور به خرید چندین بلیط اتوبوس یا قطار نشوید. این اتوبوس ها باید اصولا هر 20 تا 30 دقیقه یک بار حرکت داشته باشند، اما بعضی از توریستان می گویند که این زمان گاهی بیشتر می شود و دلیلش هم ترافیک است. به هر حال به خاطر اینکه در ترافیک نمانید، بهتر است که صبح زود گشت و گذار خود را در کوالالامپور آغاز کنید تا ترددتان با این اتوبوس های قرمز رنگ آسان تر شود.
    گشت و گذار در کوالالامپور با تاکسی
    تاکسی ها باید به خاطر هزینه کرایه بالایشان آخرین گزینه شما برای تردد در کوالالامپور باشند. یادتان باشد که فقط سوار تاکسی هایی شوید که از تاکسی متر استفاده می کنند. اصولا بر اساس قانون تمامی تاکسی های کوالالامپور باید از تاکسی متر استفاده کنند، اما خیلی از آن ها از استفاده از آن ها امتناع می کنند و به جایش ترجیح می دهند که کرایه را خودشان تعیین کنند. این را هم به خاطر داشته باشید که تاکسی های قرمز و سفید رنگ ارزان ترین تاکسی های کوالالامپور هستند و استفاده از آن ها به صرفه تر است. از آن طرف تاکسی های آبی رنگ گران هستند و بهتر است که دور آن ها را خط بکشید.
    تردد بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر
    راحت ترین راه برای تردد بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر کوالالامپور این است که سوار قطارهای کیلا اکسپرس شوید. البته هزینه کرایه این قطارها کمی بالا است، اما ارزشش را دارد. این قطارها هر 15 تا 20 دقیقه از ساعت 5 صبح تا نیمه شب از فرودگها کوالالامپور به مقصد ایستگاه کی ال سنترال حرکت می کنند. این مسیر را با این قطارها می توانید ظرف مدت 28 دقیهق طی کنید. البته یک سری قطارهای دیگر به نام قطارهای کی ال ترانزیت نیز وجود دارد که هزینه شان با قطارهای کیلا اکسپرس یکی است، اما 36 دقیقه ای این مسیر را طی می کنند و در بین راه چند ایستگاه دیگر هم دارند.
    اگر هم به دنبال راهی برای تردد ارزان بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر کوالالامپور هستید و محدودیت زمان هم ندارید، می توانید با اتوبوس از فرودگاه کوالالامپور به ایستگاه کی ال سنترال بروید. این اتوبوس ها این مسیر را بسته به ترافیک، ظرف مدت حدودا 90 دقیقه طی می کنند. 
    یک نکته دیگر هم در مورد استفاده از قطارها و اتوبوس های فرودگاه کوالالامپور وجود دارد و آن نکته این است که باید همیشه حواستان باشد که پروازتان از کدام ترمینال فرودگاه انجام می شود. اگر در این زمینه مطمئن نباشید و اشتباها پیاده شوید، باید زمان کافی (حدودا 30 دقیقه) را برای رسیدن به ترمینال صحیح در نظر بگیرید تا از پرواز جا نمانید.

    تردد بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر

    تردد بین کوالالامپور و سنگاپور
    یک سری اتوبوس بین کوالالامپور و سنگاپور تردد می کنند. این اتوبوس ها از ترمینال اتوبوسرانی برسپادو سلاتان (ترمینال TBS) که در جنوب کوالالامپور در سلانگور واقع شده است، حرکت می کنند و در صورت تمایل می توانید از آن ها برای سفر به سنگاپور استفاده کنید.برای رزرو تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW