021-88507190

خرافات عجیب و غریب مردم روسیه

اخبار م.مقیمی 24 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یک تحقیق در سال 2013 در زمینه خرافات در روسیه انجام شد و بر طبق آن مشخص شد که 52 درصد از مردم روسیه به فال، پیشگویی و طالع بینی معتقدند! البته نتیجه این تحقیق به نسبت تحقیق سال 2000 و نتیجه 57 درصدی آن، آمار و ارقام کمتری را نشان می داد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خرافات عجیب مردم روسیه

    یک تحقیق در سال 2013 در زمینه خرافات در روسیه انجام شد و بر طبق آن مشخص شد که 52 درصد از مردم روسیه به فال، پیشگویی و طالع بینی معتقدند! البته نتیجه این تحقیق به نسبت تحقیق سال 2000 و نتیجه 57 درصدی آن، آمار و ارقام کمتری را نشان می داد. اما با این حال مسئله ای که مشخص است، این است که مردم روسیه انسان های خرافاتی هستند و به مسائل خرافاتی تا حد زیادی عقیده دارند. با ما همراه باشید تا شما را با خرافات عجیب مردم روسیه آشنا کنیم.

    دست دادن در آستانه درب خانه

    روسیه ای ها معتقدند که در آستانه درب خانه ارواح خبیثه به انتظار نشسته اند و شما با دست دادن با مهمانتان در آستانه درب، این ارواح را به خانه تان متصل می کنید و برای خانه تان بدشانسی می آورید! به جای این کار باید هر کسی کاملا وارد خانه بشود و بعد با صاحبخانه دست بدهد و یا اینکه صاحبخانه کاملا از خانه خارج شود و بعد مهمانش را بدرقه کند. 

    دست دادن در آستانه درب خانه

    تعداد گل های تقدیمی

    در هر جایی در دنیا گل یک کادوی مناسب برای میزبان بوده است و بالطبع دادن گل به میزبان در فرهنگ روسیه هم وجود دارد. اما مسئله ای که در مورد تقدیم کردن گل در روسیه وجود دارد و به نوعی خرافات مردم روسیه به حساب می آید، این است که باید تعداد گل های فرد باشد! چراکه فقط برای مراسم سوگواری در روسیه از دسته گلی با گل هایی به تعداد زوج استفاده می شود!

    تعداد گل های تقدیمی

    نشستن قبل از آغاز سفر

    در روسیه رسم است که قبل از سفر، تمام مسافران باید روی صندلی در سکوت بنشینند! خرافات مردم روسیه این است که با این کار سفرشان امن می شود! البته گذشته از خرافاتی بودن این مسئله، می توان به شکل دیگری به آن نگاه کرد. حقیقت این است که اگر شما هم چند دقیقه قبل از سفر در سکوت بنشینید، می توانید آرامش بگیرید و وسایل خودتان را مرور کنید تا وسیله ای را در خانه جا نگذارید!

    نشستن قبل از آغاز سفر

    گذاشتن بطری های خالی روی کف زمین

    مردم روسیه خرافات این را هم دارند که باید تمام بطری های شیشه ای خالی را روی کف زمین قرار دهند تا از بدشانسی در امان بمانند! 

    ریختن نمک روی میز

    بر طبق خرافات مردم روسیه، اگر نمک به اشتباه روی میز یا هر جای دیگری بپاشد، صد در صد بین اعضای آن خانواده دعوا و یا بحثی پیش می آید!

    ریختن نمک روی میز

    سوت زدن در داخل خانه

    جالب است که بدانید مردم روسیه خرافات این را دارند که اگر در فضای سربسته سوت بزنند، بدشانسی را مهمان خانه شان کرده اند! آن ها فکر می کنند که هر کسی در داخل خانه اش سوت بزند، به مشکلات مالی دچار می شود!

    نشستن در گوشه میز

    یکی از مرسوم ترین خرافات مردم روسیه این است که کسی که مجرد است، به هیچ عنوان نباید گوشه میز بنشیند! چراکه آن ها تصور می کنند اگر کسی این کار را انجام دهد، هیچ گاه ازدواج نخواهد کرد! البته بعضی از مردم روسیه در این مورد کمی ملایم تر هستند و خرافاتشان این است که این طلسم فقط 7 سال عمل می کند و بعد از 7 سال امکان ازدواج برای چنین افرادی فراهم می شود. به همین خاطر هم کودکان کم سن و سالشان را لبه میز می نشانند.

    نشستن در گوشه میز

    نشستن روی زمین سرد

    یک خرافات دیگر مردم روسیه این است که هیچ کسی نباید مستقیما روی زمین سرد بنشیند. مردم روسیه فکر می کنند که اگر کسی روی زمین سرد و یا هر نشیمنگاه سرد دیگری بنشیند، قطعا نابارور می شود! 

    تبریک تولد زودتر از موعد

    این را به خاطر داشته باشید که هیچ وقت به یک فرد روسیه ای نباید تولدش را زودتر از موعد تبریک بگویید. در حقیقت تبریک تولد زودتر از موعد واقعیش در روسیه یک سورپرایز محسوب نمی شود و مردم روسیه آن را نشانه ای از بدشانسی می دانند!

    ملاقات با شخصی با اسم مشابه

    در روسیه 10 نام اصلی وجود دارد که بسیار متداول هستند و به همین خاطر تعداد اشخاص با چنین نام هایی در روسیه بسیار زیاد است. جالب است که بدانید یک خرافات عجیب در روسیه در این مورد هم وجود دارد که در کمال تعجب یک خرافات مثبت است! خرافات مردم روسیه در این مورد این است که اگر کسی با شخصی با اسم مشابهش ملاقات کند، خوش شانسی به سوی او روانه می شود و در این یک مورد خاص، خبری از بدشانسی نیست! مردم روسیه یک خرافات دیگر نیز در این مورد دارند و آن این است که نشستن بین دو نفر با نام مشابه هم باعث خوش یمنی می شود. آن ها بر این باورند اگر شما بین دو فرد با نام مشابه بنشینید، باید سریعا آرزو کنید، اما هیچ وقت نباید آرزویتان را به کسی بگویید! چراکه در این صورت آرزویتان برآورده نمی شود!برای رزرو تور ارزان روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW