021-88507190

وسایلی که همه یادشان می رود آن ها را در چمدانشان بگذارند!

راهنمای سفر م.مقیمی 03 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر رفتن یک تجربه خوب است و هیچ کس نمی تواند منکر این حقیقت شود. مطالعات نشان داده که سفر باعث کمتر شدن ریسک بیماری های قلبی می شود و باعث کاهش استرس و بهبود سلامت ذهنی می شود و حتی صمیمیت روابط را هم بیشتر می کند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    وسایلی که همه یادشان می رود آن ها را در چمدانشان بگذارند!

    سفر رفتن یک تجربه خوب است و هیچ کس نمی تواند منکر این حقیقت شود. مطالعات نشان داده که سفر باعث کمتر شدن ریسک بیماری های قلبی می شود و باعث کاهش استرس و بهبود سلامت ذهنی می شود و حتی صمیمیت روابط را هم بیشتر می کند. از این گذشته، بر طبق مطالعات مشخص شده که مردم از خرج کردن پولشان در طی سفر بیشتر خوشحال می شوند تا اینکه همان مقدار هزینه را صرف خرید کالا کنند! اما در میان همه جذابیت هایی که سفر و مسافرت دارد، تنها چیزی که اغلب باعث آزار و ناراحتی مسافران می شود، بحث جمع کردن وسایل و چمدان بستن است! قسمت بد ماجرا این است که شما هر چقدر هم که قبل از بستن چمدان لیست نویسی کنید، باز هم وسیله ای از قلم می افتد و باز هم یک وسیله پیدا می شود که شما گذاشتن آن را در چمدانتان فراموش کرده اید! اگر شما هم بارها و بارها با این مسئله مواجه شده اید و چندین بار است که وسیله ای را در خانه جا گذاشته اید و مجبور شده اید که آن را در طی سفر خریداری کنید، باید به شما بگوییم که کاملا با شما همدردی می کنیم و برایتان خبر خوبی هم داریم! خبر خوب این است که آن روزها دیگر تمام شده و شما با خواندن این متن دیگر وسیله ای را برای سفر فراموش نمی کنید. چراکه ما می خواهیم در ادامه لیست جالبی را به شما نشان دهیم که در آن نام تمامی وسایلی که همه یادشان می رود آن ها را در چمدانشان بگذارند، درج شده است.

    شارژر موبایل

    اگر شما هم مثل اکثر مردم، شارژرتان را در یک پریز مشخص گذاشته اید و هر شب گوشی تلفن همراهتان را در همان جا شارژ می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که فراموش کنید شارژرتان را در چمدانتان قرار دهید! از آنجایی که سفر رفتن بدون داشتن شارژر تلفن همراه، یک اشتباه بزرگ است، ما به شما توصیه می کنیم که همین الان نام شارژر را به لیست وسایل ضروریتان برای سفر اضافه کنید. چراکه قسمت بد ماجرا این است که قیمت شارژر موبایل در فرودگاه ها و مقاصد توریستی علی الخصوص شهرهای ساحلی بسیار زیاد است و واقعا حیف است که مجبور شوید بخشی از بودجه سفرتان را صرف شارژری کنید که خودتان بهترش را در خانه تان دارید! 

    شارژر موبایل

    خمیر دندان

    فراموش کردن خمیر دندان چندان فاجعه بزرگی به بار نمی آورد. دلیلش هم این است که معمولا هتل ها آن را به رایگان در اختیار مهمانانشان قرار می دهند. اما اگر قرار نیست که در یک هتل اقامت داشته باشید و یا اینکه به یک برند خاص از خمیر دندان علاقه دارید، بهتر است که حواستان را جمع کنید و حتما خمیر دندانتان را در چمدانتان قرار دهید.

    خمیر دندان

    لباس شنا

    توصیه ما به شما این است که حتی اگر قرار است که به یک شهر سردسیر سفر کنید، حتما لباس شنایتان را در چمدانتان قرار دهید! چراکه خیلی از هتل ها استخر یا جکوزی دارند و ممکن است که شما هم در طول سفر هوس کنید که تنی به آب بزنید! 

    کیسه لباس های چرک

    مسلما لباس های شما هم مثل هر کس دیگری در طی سفر بیشتر کثیف می شوند و به خاطر همین هم هست که داشتن یک کیسه مخصوص لباس های چرک و کثیف، در طول سفر ضروری می شود. با داشتن یک کیسه مخصوص لباس های کثیفتان می توانید آن ها را از لباس های تمیزتان در چمدان جدا کنید و بعدا سر فرصت وقتی به خانه برگشتید، یک به یک آن ها را بشویید. جالب است که بدانید این مورد هم از آن وسایلی است که اکثر مسافران فراموشش می کنند.

    جعبه کمک های اولیه

    اتفاق ها و رخدادهای بد ممکن است در هر جایی رخ بدهد و شما باید همیشه برای مواجهه با آن ها آماده باشید. مطمئنا شما هم دلتان نمی خواهد که برای یک خراشیدگی ساده مجبور شوید که یک بانداژ 10 دلاری خریداری کنید! در این صورت بهتر است که همین الان یک جعبه کمک های اولیه مسافرتی و کوچک برای خودتان تهیه کنید و در آن وسایل ساده درمانی را قرار دهید تا هر وقت که قصد سفر کردید، بتوانید آن را در چمدانتان قرار دهید. 

    جعبه کمک های اولیه

    کرم ضد آفتاب

    توصیه اکید ما به شما این است که هیچ وقت کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید! این یکی از آن مواردی است که بیشتر مسافران فراموش می کنند که آن را در چمدانشان قرار دهند. اصلا به خاطر همین هم هست که اکثر فروشگاه ها در شهرهای توریستی کرم ضد آفتاب می فروشند و اتفاقا به همین دلیل هم هست که معمولا قیمت آن در شهرهای توریستی بالا است. با این حساب، توصیه ما را به خاطر داشته باشید و شما هم مثل بیشتر توریستان دیگر، فراموشش نکنید!

    بالم لب

    بالم لب وسیله ای است که از آن برای درمان خشکی لب ها استفاده می شود و اصولا در طول سفر به کار می آید. به شما توصیه می کنیم که حتما یک بالم لب را در کیف مسافرتیتان قرار دهید و اصلا بدون آن قصد سفر نکنید!

    چتر

    شما هیچ وقت نمی توانید صد در صد از پیشبینی آب و هوا مطمئن باشید. به هر حال ممکن است که هوا به ناگاه بارانی شود و شما بدون چتر نتوانید اوقات خوش و آرامی را در طی سفر سپری کنید. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که حتی اگر نخواستید که بوت و کت بارانی را در چمدانتان قرار دهید، به هیچ عنوان چتر را در لیست وسایل ضروری سفرتان فراموش نکنید.

    چتر

    عینک آفتابی

    اگر شما هم عادت دارید که عینک آفتابیتان را در داشبورد ماشینتان قرار دهید، به احتمال زیاد فراموش می کنید که آن را برای سفر در چمدانتان قرار دهید. این نکته را یادتان باشد که ممکن است خرید عینک در طول سفر برایتان گران تمام شود و شاید اصلا عینک مد نظرتان را نتوانید در فروشگاه های مقصدتان پیدا کنید و با این حساب بهتر است که عینک آفتابی خودتان را با خود به سفر ببرید. 

    عینک آفتابی

    خوراکی

    هر کسی در طول سفر بیشتر از حد معمول گرسنه می شود و کسی هم دلیلش را نمی داند! به شما توصیه می کنیم که حتما یک یا دو خوراکی ساده در کیف دستیتان قرار دهید تا مجبور نشوید که آن ها را از غرفه های فرودگاه با مبلغ های زیادتر از حد معمول خریداری کنید. 

    کارت حافظه

    اگر شما هم عاشق عکاسی هستید و دوست دارید که سفرهایتان را با گرفتن عکس های یادگاری ماندگار کنید، بهتر است که حتما یک کارت حافظه همراه خود داشته باشید تا کمبود حافظه نتواند مانع رسیدن شما به این علاقه تان باشد. 

    سویشرت

    حتی اگر قرار است که به یک شهر ساحلی با هوای گرمسیری سفر کنید، بهتر است که یک سویشرت نازک در چمدانتان قرار دهید تا اگر در طول شب هوا سرد شد، بتوانید از آن استفاده کنید. جالب است که بدانید اکثر توریستان گذاشتن سویشرت را در چمدانشان فراموش می کنند و به خاطر همین هم در طول سفر با مشکل مواجه می شوند.

    سویشرت

    مسکن

    توصیه ما به شما این است که حتما یک مسکن در چمدانتان داشته باشید تا اگر خدا ناکرده با مشکلی مواجه شدید، بتوانید از آن استفاده کنید، دردتان را به دست فراموشی بسپارید و به خوشگذرانیتان در طول سفر ادامه دهید.

    لکه بر

    هر چقدر بتوانید سبک تر سفر کنید و تعداد کمتری لباس با خودتان به سفر ببرید، سفرتان راحت تر می شود. این حقیقتی است که هر کدام از ما به آن مشرف هستیم. اما مساله ای که باعث می شود اکثر توریستان از ترس آن تعداد زیادی لباس را در چمدانشان قرار دهند، این است که می ترسند یک وقت لباس هایشان کثیف شود و تعداد لباس هایشان کفاف روزهای سفرشان را ندهد. به همین خاطر هم توصیه ما به شما این است که به جای به همراه داشتن چندین و چند لباس، یک لکه بر در چمدانتان قرار دهید تا اگر یک وقت لباستان کثیف شد و لکی بر روی آن افتاد، بتوانید با لکه بر تمیزش کنید و دوباره از آن استفاده کنید.برای رزرو تور لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    لکه بر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW