021-88507190

چگونه از گوگل ترنسلیت در طول سفر استفاده کنیم؟

راهنمای سفر م.مقیمی 14 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به یک کشور غریبه، آن هم کشوری که زبان مردمانش را متوجه نمی شویم، ما چگونه می توانیم از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت به بهترین شکل ممکن در طول سفر استفاده کنیم؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چگونه از گوگل ترنسلیت در طول سفر استفاده کنیم؟

    سفر به یک کشور غریبه، آن هم کشوری که زبان مردمانش را متوجه نمی شویم، تا حدی استرس انگیز است. درست است که شما با رزرو تور می توانید از خدمات لیدر فارسی زبان استفاده کنید، اما حقیقت این است که شما در ساعاتی در کشور مد نظرتان، تنها خواهید بود و شاید اصلا دلتان بخواهد که تنهایی و یا به همراه اعضای خانواده تان در خیابان ها گشتی بزنید، خرید کنید، رستوران بروید و از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. اینجاست که شما نیاز به یک مترجم حرفه ای را احساس خواهید کرد. اما اینکه بخواهیم یک مترجم حرفه ای را هم با خودمان در آن کشور از این سو به آن سو ببریم، عملا صرفه اقتصادی ندارد و به خاطر همین هم هست که داشتن یک اپلیکیشن ترجمه مناسب برای سفر، ضروری می شود. یکی از بهترین اپلیکیشن های ترجمه برای سفر، اپلیکیشن گوگل ترنسلیت است که خوشبختانه هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای گوشی های آی او اس مناسب است. این اپلیکیشن می تواند بهترین دوست شما در سفر باشد و به هر کشوری که سفر کنید، بهترین مترجم همراهتان هم باشد. تا این جای کار، ما متوجه شدیم که نصب اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، از واجب ترین کارهایی است که هر کسی باید قبل از سفر به یک کشور خارجه، آن را انجام دهد. اما سوال اینجاست که ما چگونه می توانیم از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت به بهترین شکل ممکن در طول سفر استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید و این راهنمای استفاده از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در سفر را مطالعه کنید تا با ریز و بم استفاده از این اپلیکیشن در طول سفر آشنا شوید.

    چگونه از گوگل ترنسلیت در طول سفر استفاده کنیم

    از دوربین گوشی خود برای اسکن و ترجمه یک متن خارجی استفاده کنید

    اگر در طول سفر در شرایطی قرار گرفتید که نیازی به معنی دقیق یک نشانه داشتید و یا حتی دوست داشتید که معنی یک منو را در یک رستوران خارجی بدانید، بهتر است که از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت استفاده کنید. کافی است که با دوربین گوشی خود، متن مورد نظرتان را اسکن کنید و بعد منتظر بمانید تا اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، ترجمه آن را به زبان مادریتان ارائه کند. یک نکته خوب در مورد این قابلیت اپلیکیشن گوگل ترنسلیت این است که شما می توانید متنی را از داخل گالری گوشیتان نیز انتخاب کنید و منتظر ترجمه آن توسط گوگل ترنسلیت بمانید.

    از دوربین گوشی خود برای اسکن و ترجمه یک متن خارجی استفاده کنید

    بر روی کلمات متن گوشیتان ضربه بزنید تا گوگل ترنسلیت، آن ها را ترجمه کند

    جذاب ترین ویژگی اپلیکیشن گوگل ترنسلیت این است که می تواند متنی را در داخل گوشی تلفن همراهتان ترجمه کند، بدون اینکه مجبور شوید اصلا اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را باز کنید! در واقع یک گزینه در بخش تنظیمات اپلیکیشن گوگل ترنسلیت وجود دارد که با فعال کردن آن می توانید این قابلیت را به تلفن همراهتان اضافه کنید که هر متن و پیام خارجی به صورت اتوماتیک برایتان ترجمه شود. برای استفاده از این قابلیت کافی است که گزینه مربوطه را در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت فعال کنید و بعد هر پیام خارجی که دریافت کردید، خیلی ساده روی کلمات مد نظرتان کلیک کنید تا ترجمه اش برایتان پدیدار شود. در این صورت نیازی نیست که مدام اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را باز کنید و بعد پیام مورد نظرتان را در آن کپی یا تایپ کنید.

    بر روی کلمات متن گوشیتان ضربه بزنید تا گوگل ترنسلیت، آن ها را ترجمه کند

    صحبت مردم خارجی را در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، ترجمه کنید

    گوگل ترنسلیت این قابلیت را دارد که با رکورد کردن صدا، بیش از 30 زبان زنده دنیا را ترجمه کند. در واقع این قابلیت اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، امکان این را برای توریستان فراهم کرده است تا در هر جایی که نیاز شد، صحبت مردم خارجی را به زبان های دیگر ترجمه کنند. خوشبختانه این قابلیت برای زبان فارسی هم وجود دارد و شما می توانید صدا را رکورد کنید و بعد ترجمه اش را به زبان فارسی ببینید. این قابلیت، برای مواقعی که به دنبال گرفتن آدرس از یک فرد خارجی هستید، بسیار مفید است.

    صحبت مردم خارجی را در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، ترجمه کنید

    از قابلیت ترجمه آفلاین اپلیکیشن گوگل ترنسلیت استفاده کنید

    شاید در طول سفر همیشه به وای فای و یا اینترنت همراه وصل نباشید و نیاز پیدا کنید که بدون داشتن ارتباط اینترنتی، یک کلمه یا یک عبارت را به زبان مادریتان ترجمه کیند. در این صورت است که قابلیت آفلاین اپلیکیشن گوگل ترنسلیت به کارتان می آید. کافی است که زبان مورد نظرتان را در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت دانلود کنید و بعد بدون دسترسی به اینترنت، با استفاده از اسکنر دوربین و یا با استفاده از تایپ کردن، ترجمه عبارت مورد نظرتان را ببینید.اگرچه ممکن است که ترجمه اپلیکیشن گوگل ترنسلیت خیلی دقیق نباشد، اما با این حال بسیار کاربردی است و شما با کمک آن می توانید به طور تقریبی متوجه شوید که شخص مورد نظرتان چه منظوری دارد و یا اینکه نوشته های یک تابلو به زبان فارسی چه معنایی دارند. به خاطر همین هم هست که به شما توصیه می کنیم بدون نصب کردن اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، قدم از قدم بر ندارید و به سفر نروید.برای رزرو تور ارزان از تهران و تورهای لحظه آخری از تهران می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    از قابلیت ترجمه آفلاین اپلیکیشن گوگل ترنسلیت استفاده کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW