021-88507190

دانستنی های جالب در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday)

گردشگری م.مقیمی 06 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بلک فرایدی نام جمعه ای است که در آن مراکز خرید بسیاری از کشورهای توریستی دنیا وارد تخفیف های هیجان انگیز می شوند و به نوعی یکی از مهمترین رویدادهای خرید جهان به حساب می آید. امسال قرار است که روز جمعه سیاه در روز 29 نوامبر 2019 (8 آذر 1398) برگزار شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دانستنی های جالب در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    بلک فرایدی نام جمعه ای است که در آن مراکز خرید بسیاری از کشورهای توریستی دنیا وارد تخفیف های هیجان انگیز می شوند و به نوعی یکی از مهمترین رویدادهای خرید جهان به حساب می آید. امسال قرار است که روز جمعه سیاه در روز 29 نوامبر 2019 (8 آذر 1398) برگزار شود و دوباره قلب مردم زیادی در گوشه کنار دنیا سرشار از هیجان شده است تا روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی فرا برسد و آن ها بتوانند وسایل مورد علاقه شان را با کمترین قیمت ممکن و با استفاده از تخفیف های باورنکردنی جمعه سیاه یا بلک فرایدی خریداری کنند. اگر شما هم دوست دارید که بیشتر با جمعه سیاه یا بلک فرایدی یعنی جمعه ای که در آن مردم برای خریدن اجناس ارزان به فروشگاه های هجوم می آورند و در این راه کشته هم می دهند، آشنا شوید!

    دانستنی های جالب در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    نگاهی به آمار و ارقام ساده و جالب در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    بر اساس داده های ثبت شده، مشخص شده است که فروش در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی به نسبت یک روز عادی، 663 درصد بیشتر می شود! جالب است که بدانید بیشتر خریدها هم در کشورهای امریکا، کانادا، انگلستان، ایرلند و امارات متحده عربی انجام می شوند و این کشورها هستند که سردمدار فروش های آنچنانی در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی هستند. 
    یک آمار و ارقام جالب دیگر هم در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی وجود دارد. این آمار و ارقام نشان می دهد که 77% مردم جهان می دانند که جمعه سیاه چیست و 47% مردم علاقه به شرکت در این فستیوال مهیج خرید دارند و دوست دارند که در روز جمعه سیاه خرید کنند. 
    جالب است که بدانید 49.35% از خریداران جمعه سیاه، خرید خود را هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین انجام می دهند. جالب تر از آن هم اینکه هر خریداری در جهان در روز جمعه سیاه، به صورت میانگین 186$ بابت خرید لباس، وسایل الکترونیکی و کفش خرج می کند.

    نگاهی به آمار و ارقام ساده و جالب در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    محبوب ترین کالاها در سال های گذشته در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    جالب است که بدانید در ابتدا، جمعه سیاه فقط در کشور آمریکا برگزار می شده است. اما در گذر زمان به رویداد بزرگتری تبدیل شده است، پایش به کشورهای دیگر هم باز شده است و این روزها به یک ماراتن خرید تمام عیار تبدیل شده است و در بعضی از مراکز خرید گوشه کنار دنیا به جای یک روز، به مدت چند روز برگزار می شود و ممکن است که بعضی از فروشگاه ها و بعضی از برندها مدت 1 هفته تا حتی 1 ماه را هم برای تخفیف های هیجان انگیزشان در نظر بگیرند. البته با این حال، بیشترین میزان خرید در همان روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی اتفاق می افتد و به خاطر همین هم هست که روز جمعه سیاه تا این اندازه جمعه مهمی به حساب می آید. این بیشتر شدن میزان خرید، در وب سایت های فروش آنلاین نیز نمود پیدا می کنند که البته میزانش در کشورهای مختلف متفاوت است. جالب است که بدانید بر خلاف تصاویری که به تازگی از روز جمعه سیاه در شبکات اجتماعی منتشر می شود و در اکثرشان هم تصاویری از خرید وسایل الکترونیکی مثل تلویزیون دیده می شود، بر اساس داده های بررسی شده مشخص شده که بیشتر مردم به خرید لباس در روز جمعه سیاه علاقه دارند و فروش لباس در روز جمعه سیاه از هر کالای دیگری بیشتر است! در واقع فروش وسایل الکترونیکی نیز در روز جمعه سیاه زیاد است و در حقیقت وسایل الکترونیکی در رده دوم پرفروش ترین کالاهای جمعه سیاه قرار گرفته اند. از آن طرف مردم کمتر از هر چیز دیگری به خرید کتاب، اکسسوری ورزشی و لباس زیر تمایل داشته اند. در خریدهای آنلاین هم بیشتر از هر چیز دیگری، خرید اسمارت فون ها (گوشی های تلفن همراه هوشمند) باب بوده است و مردم زیادی در گوشه کنار جهان در روز جمعه سیاه، به خرید اسمارت فون ها به صورت آنلاین علاقه نشان داده اند.

    محبوب ترین کالاها در سال های گذشته در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    مقدار خرید مردم در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    این روزها مردم سراسر دنیا به خرید در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی علاقه پیدا کرده اند و چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، تمام تلاششان را می کنند تا اجناس مورد نظرشان را خریداری کنند و از تخفیف های هیجان انگیز بلک فرایدی بی بهره نمانند. جالب است که بدانید در بعضی از کشورهای جهان، مقدار بودجه ای که مردم برای خرید در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی در نظر می گیرند، به نسبت کمتر است. برای مثال در هند (69$)، در فیلیپین (68$)، در نیجریه (61$)، در قزاقستان (58$) و در پاکستان (35$) به صورت میانگین توسط هر خریدار خرج می شود. در حالی که این مبلغ خرج شده توسط هر نفر در روز جمعه سیاه در بعضی دیگر از کشورهای دنیا بسیار بیشتر از این حرف هاست. برای مثال بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که در کشور آمریکا (485$)، در کانادا (430$)، در انگلیس (397$)، در ایرلند (339$) و در امارات متحده عربی (291$) به صورت میانگین توسط هر خریدار خرج می شود. 

    مقدار خرید مردم در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    مقدار تخفیف های ارائه شده در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی

    در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی، کالاها تا مقدار 80% یا حتی 90% تخفیف می خورند و به خاطر همین هم هست که مردم تا این اندازه مشتاق خرید در روز جمعه سیاه هستند. البته این را هم بگوییم که تعداد اجناسی که تخفیف 90% دارند، بسیار کم است و ممکن است که هر کسی نتواند از چنین تخفیف های شگفت انگیزی استفاده کند و تخفیف های کمتری نصیبش شود. جالب است که بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده در بلک فرایدی 2017 مشخص شده است که بیشترین تخفیف ها با میانگین 68% متعلق به مراکز خرید آمریکا بوده است و بالطبع مقدار تخفیف های مراکز خرید هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. برای مثال در کانادا به صورت میانگین 66%، در اکراین به صورت میانگین 66%، در روسیه به صورت میانگین 58%، در برزیل به صورت میانگین 57% و در ترکیه به صورت میانگین 56% تخفیف به خریداران آفر داده شده است. این هم مشخص شده است که میانگین تخفیف های ارائه شده در مراکز خرید در کل جهان 55% بوده است.برای رزرو تورهای خارجی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW