021-88507190

شهر دوقلوها در برزیل

اخبار م.مقیمی 10 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دوقلوزایی خیلی پدیده معمولی نیست و اصولا ما خیلی در طول روز با دوقلوها مواجه نمی شویم. دلیلش هم این است که از هر 250 تولدی که در دنیا اتفاق می افتد، فقط یک دوقلو به دنیا می آید و این اصلا آمار و ارقام زیادی نیست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر دوقلوها در برزیل

    دوقلوزایی خیلی پدیده معمولی نیست و اصولا ما خیلی در طول روز با دوقلوها مواجه نمی شویم. دلیلش هم این است که از هر 250 تولدی که در دنیا اتفاق می افتد، فقط یک دوقلو به دنیا می آید و این اصلا آمار و ارقام زیادی نیست. البته این آمار و ارقام در مورد همه شهرهای دنیا صدق نمی کند و در بعضی از شهرهای دنیا، این آمار و ارقام به شکل عجیبی بالا می رود. جالب است که بدانید یک سری شهر در دنیا وجود دارند که با نام شهر دوقلوها شناخته می شوند و  دلیلش هم این است که به شکل بسیار عجیب و غریبی، نرخ تولد دوقلوها در آن ها بالا است. یکی از این شهرهای دوقلوها در کشور برزیل واقع شده است و جالب است که بدانید نرخ تولد دوقلوها در آن، یک به ده است! بدین معنی که یک مادر از هر ده مادر باردار در این شهر، دوقلو به دنیا می آورد و باید بگوییم که این آمار، آمار بسیار بسیار بالا و باورنکردنی است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با شهر دوقلوها در برزیل آشنا کنیم و با هم بررسی کنیم و ببیینم که علت تولد این همه دوقلو در شهر دوقلوها در برزیل چیست.

    شهر-دوقلوها-در-برزیل

    درباره شهر دوقلوها در برزیل

    نام این شهر دوقلوها در برزیل، شهر کاندیدو گودوی است. جالب است که بدانید این شهر بیشترین تعداد دوقلوها را در دنیا دارد و به قدری تعداد دوقلوها در آن زیاد است که کسانی که از آن بازدید می کنند، می گویند که به محض ورود به آن احساس می کنید که وارد یک فیلم سینمایی ترسناک شده اید! در واقع می گویند آنقدر تعداد دوقلوهای این شهر در برزیل زیاد است که هر کسی از دیدن مداوم چهره های شبیه به هم در آن احساس ترس می کند. جالب است که بدانید از هر 10 تولدی که در این شهر ثبت می شود، یکیش مربوط به تولد دوقلوها می شود و به قدری تعداد دوقلوهایش زیاد است که در تابلوی ورودی شهر، عبارت "سرزمین دوقلوها" درج شده است. این شهری که از آن صحبت میکنیم، در یک منطقه دورافتاده در جنوب برزیل و در نزدیکی آرژانتین واقع شده است و جمعیتش به 6،500 نفر می رسد. 

    درباره شهر دوقلوها در برزیل

    تعداد دوقلوهای شهر دوقلوها در برزیل

    جالب است که بدانید هم اکنون 90 دوقلو در شهر دوقلوهای برزیل زندگی می کنند. قسمت جالب ماجرا این است که نرخ دوقلوزایی در شهر کاندیدو گودوی یا همان شهر دوقلوهای برزیل در بین سال های 1959 تا 2014 به شکل عجیبی زیاد بوده است و حدودا 35% تولدهایی که در این شهر در طول این سال ها ثبت شده اند، مربوط به تولد دوقلوها بوده اند.
    یک نکته جالب دیگر اینکه بیشتر دوقلوهایی که در این شهر برزیلی به دنیا می آیند، بلوند و چشم آبی هستند. با این وجود می توان گفت که گذشته از اینکه تعداد دوقلوهای این شهر به شکل عجیبی بسیار زیاد است، ظاهرشان هم به نسبت دیگر مردم برزیل عجیب است و این مساله هم خودش جای بحث زیادی دارد. 
    جالب است که بدانید هر سال در برزیل و تور برزیل یک فستیوال مخصوص دوقلوها نیز در شهر دوقلوهای برزیل برگزار می شود که در آن همه دوقلوهای منطقه دور هم جمع می شوند و یک جشن جالب و دیدنی برگزار می کنند.

    تعداد دوقلوهای شهر دوقلوها در برزیل

    علت زیاد بودن تعداد دوقلوها در شهر دوقلوهای برزیل

    یک سری از محققین اعتقاد دارند که تولد این همه دوقلو در این شهر مربوط به استفاده نادرست از انرژی هسته ای است. از آن طرف، بعضی از محققین دیگر بر این باورند که تولد دوقلوها در این منطقه ناشی از وجود یک عنصر یا شاید هم یک املاح معدنی خاص در آب این شهر است. البته از این حدس های نیمه علمی که بگذریم، می بینیم که یک سری از مردم محلی این شهر اعتقاد دارند که یک عامل فرازمینی باعث تولد بیشتر دوقلوها در این شهر می شود.
     جالب است که بدانید دو تئوری در مورد نرخ بالای دوقلوزایی در شهر دوقلوهای برزیل وجود دارد. یکی از این تئوری ها حاکی از این است که در گذشته در دهه 1960 میلادی، یک دکتر نازی به نام جوزف منگلا به این شهر آمده است و تمام تلاشش را کرده است که با انجام یک سری تحقیقات و دستکاری های نژادی، به اصولی برای بالا بردن نرخ دوقلوها دست پیدا کند تا بتواند نژاد آلمانی ها را گسترش دهد! متاسفانه باید بگوییم که بر اساس این تئوری می گویند که این دکتر از یهودیان مثل موش آزمایشگاهی در این زمینه استفاده کرده است و به قدری آزمایشات غیر انسانی در زمینه دوقلوزایی روی آن ها انجام داد که امروزه از او در تاریخ با نام فرشته مرگ یاد می کنند! بر اساس این تئوری، بالا بودن نرخ دوقلوزایی در این شهر به انجام همان آزمایشات بر می گردد و از همان زمان تعداد دوقلوهای این شهر افزایش پیدا کرده اند. در واقع این تئوری حاکی از این است که تمام دوقلوهایی که در این شهر متولد شده اند، در نتیجه آزمایشات این دکتر و دستکاری های نژادی که در این شهر کرده است، به وجود آمده اند.
    تئوری دیگری که در این زمینه وجود دارد، حاکی از این است که آزمایشات دکتر جوزف منگلا باعث بالا رفتن نرخ دوقلوزایی در این شهر نشده است. این تئوری می گوید که تمامی دوقلوهای این شهر فرزند گروه کوچکی از پدر و مادرها هستند که همگیشان به نوعی از نظر ژن به هم مرتبط هستند. در واقع این تئوری می گوید که بالا بودن نرخ تولد دوقلو در این شهر فقط و فقط دلیل وراثتی دارد و دوقلوزایی به نوعی در ژن مردم این شهر وجود دارد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW