021-88507190

تاثیراتی که سفر بر رشد و تعالی کودکان دارد!

اخبار م.مقیمی 09 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم کودکان مدرسه ای دارید و شما هم مثل اکثر والدین فکر می کنید که بچه تان باید به درس و مشقش برسد و فقط در طول ایام تعطیلات به سفر برود، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید و خودتان را برای تغییر دیدگاهتان در این زمینه آماده کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تاثیراتی که سفر بر رشد و تعالی کودکان دارد!

    اگر شما هم کودکان مدرسه ای دارید و شما هم مثل اکثر والدین فکر می کنید که بچه تان باید به درس و مشقش برسد و فقط در طول ایام تعطیلات به سفر برود، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید و خودتان را برای تغییر دیدگاهتان در این زمینه آماده کنید. چراکه یک سری تحقیقات جدید در زمینه تاثیر سفر بر رشد کودکان انجام شده است که نتایج خیلی جالبی در پی داشته اند و تفکر آموزگاران، روانشناسان و والدین سراسر جهان را در زمینه مسافرت کودکان تغییر داده اند. با ما همراه باشید!

    سفر چه تاثیری بر رشد کودکان دارد؟

    یک سری تحقیقات در آمریکا با کمک 1،500 معلم آمریکایی در زمینه تاثیر سفر بر رشد و تعالی بچه مدرسه ای ها انجام شده است که در نوع خودشان تحقیقات جالبی بوده اند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که کودکانی که بیشتر سفر می کنند، در مدرسه موفق تر می شوند! جالب است که بدانید 74 درصد مربیان و معلم هایی که در این تحقیقات شرکت کرده اند، عقیده دارند که سفر تاثیر بسیار مثبتی بر روی پیشرفت شخصی دانش آموزان دارد و با هیچ عامل محرک دیگری قابل مقایسه نیست. از این گذشته، جالب است که بدانید 56 درصد این معلمان بر این عقیده اند که دانش آموزانی که بیشتر از بقیه به سفر می روند، پیشرفت تحصیلی و همین طور پیشرفت شغلی بهتری هم در آینده زندگیشان دارند.
    از این گذشته، مشخص شده است که کودکانی که بیشتر سفر می کنند، صبر و بردباری بیشتری هم به نسبت کودکان دیگر دارند و اشتیاق بیشتری هم به یادگیری مسائل جدید نشان می دهند.

    سفر چه تاثیری بر رشد کودکان دارد

    سفر چه تاثیری بر روحیه کودکان دارد؟

    از این هم جالب تر اینکه، در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که علاوه بر اینکه سفر تاثیرش را در کلاس های درس بچه ها می گذارد، تاثیر مثبتی هم بر نحوه بازی کودکان با هم در زمین های بازی دارد. در واقع آن دسته از کودکانی که بیشتر به سفر می روند، استقلال بیشتر، اعتماد به نفس بیشتر، قدرت پذیرش بیشتر و خلاقیت بیشتری دارند. این کودکان معمولا بهتر با همسن و سال هایشان رابطه برقرار می کنند و از خودگذشتگی بیشتری هم از خود نشان می دهند. جالب است که بدانید تفاوت رفتار کودکانی که سفر جزئی از روتین زندگیشان است با کودکانی که بیشتر زمان زندگیشان را در شهر خودشان سپری می کنند، به قدری زیاد است که محققین را شگفت زده کرده است.

    سفر چه تاثیری بر روحیه کودکان دارد

    سفر چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟

    یک نتیجه جالب دیگری که این تحقیقات در پی داشته است، این بوده است که کودکانی که بیشتر به سفر می روند، تلاش بیشتری هم در زندگی می کنند و در آینده احتمال بیشتری دارد که در دانشگاه های بهتری پذیرش پیدا کنند. این مساله نشان می دهد که برنامه ریزی برای مسافرت کودکان مثل برنامه ریزی برای یک سرمایه گذاری بلندمدت است که کودک هرچه بزرگ تر شود، باز هم از آن بهره مند می شود و هیچ وقت از این تاثیرات مثبت بی بهره نخواهد ماند.

    سفر چه تاثیری در آینده کودکان دارد

    چه سفرهایی برای رشد کودکان مناسب هستند؟

    جالب است که بدانید منظورمان از زیاد سفر کردن بچه ها این نیست که آن ها باید جهانگرد باشند و در سنین کودکیشان، انواع و اقسام کشورهای دنیا را از نزدیک ببینند! بلکه شما می توانید آن ها را به شهری در اطراف محل زندگیتان ببرید و فقط سعی کنید که آن ها در شرایطی جدید قرار بگیرند و با فرهنگ های جدید و چالش های جدید رو به رو شوند تا کم کم مهارت حل مشکل در آن ها تقویت شود و قدرت پذیرششان هم بیشتر شود. 
    البته در پایان این را هم به شما بگوییم که سفر رفتن کودکان یک عیب هم دارد! آن عیب هم این است که معمولا کودکانی که عادت به سفر رفتن پیدا می کنند، مدام دلشان می خواهد که به سفر بروند و این مساله ممکن است که آن ها را کمی بهانه گیر کند! به هر حال هر مساله ای، مزایا و معایب خاص خودش را دارد و این حقیقتی است که نمی توان منکر آن شد!برای رزرو تورهای نوروز 1403 و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    چه سفرهایی برای رشد کودکان مناسب هستند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW