021-88507190

اشتباهاتی که سفر را به کامتان تلخ می کنند

راهنمای سفر م.مقیمی 15 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما برایتان لیستی از بزرگترین اشتباهات سفر آماده کرده ایم تا با آگاهی از آن ها، از تکرارشان جلوگیری کنید و اجازه ندهید که چند اشتباه ساده باعث تلخ شدن سفرتان شوند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اشتباهاتی که می توانند سفر را به کامتان تلخ کنند

    می دانید که چه اشتباهاتی را نباید در طول سفر مرتکب شوید؟ ما برایتان لیستی از بزرگترین اشتباهات سفر آماده کرده ایم تا با آگاهی از آن ها، از تکرارشان جلوگیری کنید و اجازه ندهید که چند اشتباه ساده باعث تلخ شدن سفرتان شوند. متاسفانه باید بگوییم که در طول سال، هزاران توریست این اشتباهات را تکرار می کنند و دوباره و دوباره از این اشتباهات متداول سفر ضربه می خورند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید تا شما هم یکی از این هزاران نفر نباشید!

    داشتن برنامه بیش از حد بلندپروازانه برای سفر

    اصلا بد نیست که کسی بخواهد رویای دیدن کل جهان را داشته باشد، اما واقعیت این است که هیچ کسی نمی تواند با یک سفر به این آرزویش برسد! به شما توصیه می کنیم که کمی واقع گرایانه به برنامه ریزی سفرتان فکر کنید و این را به خاطر داشته باشید که داشتن برنامه ریزی بلندپروازانه برای سفر فقط و فقط باعث وارد شدن استرس به ذهنتان می شود و اصلا باعث بهتر شدن کیفیت سفرتان نمی شود. به شما توصیه می کنیم که کمی منعطف تر به سفرتان فکر کنید و انتظار این را نداشته باشید که همه چیز همان طور که انتظارش را دارید، برایتان پیش برود.

    داشتن برنامه بیش از حد بلندپروازانه برای سفر

    متکی بودن بیش از حد به کتابچه های راهنما

    این را یادتان باشد که شما از بازدید از یک جاذبه گردشگری که خودتان علتی برای بازدید از آن پیدا کرده اید، خوشحال تر می شوید تا اینکه بخواهید دقیقا همان جاذبه های گردشگری مشهوری را از نزدیک ببینید که نامشان در کتابچه های راهنما یا وب سایت های گردشگری درج شده است. به شما توصیه می کنیم که کمی خلاقانه تر به سفرتان نگاه کنید و انقدر در قید و بند کتابچه های راهنما و توصیه های وب سایت های گردشگری نباشید.

    فراموش کردن بودجه بندی و تمام کردن پولتان در سفر

    این را به یاد داشته باشید که هر چقدر شما بتوانید با بودجه کمتری به سفر بروید، شما مسافر و توریست حرفه ای تری هستید! البته این را هم بگوییم که به هر حال سفر خرج های خاص خودش را دارد و اگر شما در بودجه بندی سفرتان دقت نکنید و بیش از حد ساده به سفرتان نگاه کنید، ممکن است که نتوانید از پس برنامه ریزی بودجه تان بر بیایید و زودتر از آنچه که فکرش را می کنید، پولتان تمام شود و بعد در ادامه سفر با مشکل مواجه شوید.

    بیش از حد لباس جمع کردن برای سفر

    همه ما می دانیم که 5 جفت کفش در یک سفر دو هفته ای به کارمان نمی آیند، اما متاسفانه بیشتر ما این اشتباه را در طی سفرهایمان انجام می دهیم و بیش از حد لباس برای سفر خود جمع می کنیم. به شما توصیه می کنیم که کمی منطقی تر به مقوله بستن چمدان نگاه کنید و فقط و فقط لباس هایی که واقعا به آن ها نیاز دارید را در چمدانتان قرار دهید. مطمئن باشید که در این صورت سفرتان راحت تر پیش خواهد رفت و وقتی هم که به خانه برگردید، زحمت کمتری را برای شستن لباس ها متحمل خواهید شد. 

    بیش از حد لباس جمع کردن برای سفر

    رزرو دو بلیط هواپیما با در نظر گرفتن زمان ترانزیت کم

    اگر شما خواستید به کشوری سفر کنید که پرواز مستقیم از ایران ندارد و دلتان خواست که خودتان دو بلیط هواپیما جدا برای رسیدن به آن مقصد نهایی رزرو کنید، به شما توصیه می کنیم که حواستان به فاصله بین پروازها باشد تا اگر یک وقت خدای نکرده پرواز اولتان با تاخیر انجام شد، استرس به ذهنتان وارد نشود. به شما توصیه می کنیم که زمان ترانزیت را حداقل سه ساعت برای خودتان در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری سفرتان انجام شود و روز اول سفرتان با استرس به پایان نرسد!

    رزرو دو بلیط هواپیما با در نظر گرفتن زمان ترانزیت کم

    تهیه نکردن کپی از مدارک ضروری سفر

    به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر از تمامی مدارک مهم سفرتان مثل پاسپورت و مدارک شناسایتتان، چند فتوکپی تهیه کنید. بعد هم یکی از آن ها را با خودتان به سفر ببرید و یک فتوکپی دیگر را به یک دوست یا آشنا بدهید تا اگر در طی سفر به دردسر خوردید و همه مدارکتان را هم گم کردید، باز هم بتوانید به مدارکتان دسترسی پیدا کنید.

    تهیه نکردن کپی از مدارک ضروری سفر

    نداشتن اطلاعات درباره حقوق خودتان به عنوان یک مسافر

    به شما توصیه می کنیم که کمی درباره حق و حقوق خودتان به عنوان یک مسافر اطلاع کسب کنید و قبل از شروع سفرتان بدانید که اگر پروازتان با تاخیر مواجه شد، کنسل شد و یا هر اتفاق دیگری برایتان در طی سفر افتاد، چه حق و حقوقی دارید! از طرفی به شما توصیه می کنیم که بیشتر درباره بیمه مسافرتی اطلاعات کسب کنید و با دانش کافی قدم در راه سفر بگذارید.برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW