021-88507190

اشتباهات رایج توریستان در فرودگاه ها

گردشگری م.مقیمی 25 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم معمولا با هواپیما به سفر می روید و گذرتان زیاد به فرودگاه می افتد، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید تا با اشتباهات رایج توریستان در فرودگاه ها آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اشتباهات رایج توریستان در فرودگاه ها

    اگر شما هم معمولا با هواپیما به سفر می روید و گذرتان زیاد به فرودگاه می افتد، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید تا با اشتباهات رایج توریستان در فرودگاه ها آشنا شوید. در ادامه می خواهیم به شما چندتا از رایج ترین اشتباهات توریستان در فرودگاه ها را معرفی کنیم تا شما هم آن ها را تکرار نکنید و خودتان را با یک اشتباه ساده، آن هم در ابتدای سفرتان، به دردسر نیندازید.

    وسوسه شدن برای خرید از مراکز خرید فرودگاه ها

    در بعضی از فرودگاه های جهان، یک سری مراکز خرید وجود دارد که با عنوان مراکز خرید معاف از گمرک شناخته می شوند. خرید از این مراکز خرید، علی الخصوص زمان هایی که وقت اضافه ای در فرودگاه دارید، بسیار وسوسه بر انگیز است. مخصوصا اینکه این طور عنوان می شود که اجناس این مرکز خرید، به دلیل معاف بودن از حقوق گمرکی، ارزان تر از مراکز خرید خارج از فرودگاه هستند. اما نکته ای که باید در مورد خرید از مراکز خرید فرودگاه ها در نظر بگیرید، این است که فقط بعضی از اجناس این مراکز خرید ارزان هستند و بعضی از دیگر اجناسشان، علی الخصوص آن هایی که تولید محلی هستند و شما به عنوان توریست قیمتشان را ندارید، گران تر از حد معمول هستند. 

    وسوسه شدن برای خرید از مراکز خرید فرودگاه ها

    خرید غذای گران در فرودگاه ها

    به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن از خوردن غذا در رستوران های فرودگاه ها خودداری کنید. نکته ای که در مورد غذاهای رستوران های فرودگاه ها وجود دارد، این است که این غذاها معمولا گران تر از غذاهای رستوران های خارج فرودگاه هستند و عملا خوردن غذا در آن ها مقرون به صرفه نیست. واقعیت این است که داشتن یک رستوران در فرودگاه برای صاحب فرودگاه بسیار هزینه بردار است و به همین دلیل هم صاحب فرودگاه مجبور است که هزینه هایش را در تک تک همبرگرها، سالادها و یا پیتزاهایی که سرو می کند، لحاظ کند و در واقع هزینه های رستورانش را از جیب شما تامین کند! با این حساب، توصیه ما به شما این است که این اشتباه متداول توریستان در فرودگاه ها را تکرار نکنید و به هیچ عنوان غذای خود را در رستوران های فرودگاه ها میل نکنید.

    خرید غذای گران در فرودگاه ها

    اجاره کردن ماشین از فرودگاه ها

    قیمت ماشین های اجاره ای در فرودگاه ها، بیشتر از حد معمول است. اما متاسفانه خیلی از توریستان به خاطر اینکه می خواهند از همان ابتدای کار، یک ماشین زیر پایشان باشد و خودشان بتوانند مسیر فرودگاه تا هتل را طی کنند، زیر بار پرداخت صورتحساب های گزاف اجاره ماشین از فرودگاه ها می روند. اما توصیه ما به شما این است که این اشتباه توریستان را تکرار نکنید و به جای اجاره ماشین از فرودگاه، به یکی از بنگاه های اجاره ماشین نزدیک به فرودگاه بروید و از آنجا ماشین مورد نظر خود را اجاره کنید تا در مجموع، هزینه اجاره ماشین برایتان به صرفه تر تمام شود.

    اجاره کردن ماشین از فرودگاه ها

    پرداخت کرایه های گزاف تاکسی های فرودگاه ها

    همه ما می دانیم که کرایه تاکسی های فرودگاه بسیار بالا است و اصولا اتوبوس ها و یا قطارهای فرودگاه ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. نکته ای که در مورد استفاده از اتوبوس ها و قطارهای فرودگاه وجود دارد، این است که شاید استفاده از آن ها، در صورتی که چند ساک و چمدان بزرگ در دست دارید، ساده نباشد! ما در این زمینه کاملا به شما حق می دهیم، اما به هر حال به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید سفر ارزانی را تجربه کنید، از همان ابتدای کار حواستان به خرج کردنتان باشد و سختی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی فرودگاه را به جان بخرید. اگر هم واقعا این کار برایتان سخت است، به شما توصیه می کنیم که با استفاده از اپلیکیشن های تاکسی آنلاین، برای خودتان تاکسی بگیرید تا حداقل کرایه تاکسی برایتان ارزان تر تمام شود و مجبور نشوید که کرایه دوبله شده تاکسی های فرودگاه را بپردازید.

    خوابیدن در فرودگاه ها

    خیلی از توریستانی که پرواز با توقف دارند، مجبور می شوند که چند ساعتی را در فرودگاه ترانزیت منتظر بمانند. بعضی از این افراد، ترجیح می دهند که آن ساعت ها را در فرودگاه بخوابند و بدین شکل خستگی سفر را از تن خود بیرون  کنند. اما باید به شما بگوییم که این کار آن ها اساسا غلط است و توریستان زیادی در طول سال، بابت همین استراحت کوتاه، ضررهای هنگفتی را متحمل می شوند و پرواز دومشان را از دست می دهند. از طرفی این افراد ممکن است که به خاطر خوابیدن در شلوغی فرودگاه، دچار سردرد شوند و با استرس و بدخوابی به پرواز دومشان برسند. با این حساب، توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن از خوابیدن در فرودگاه خودداری کنید و اگر پرواز دومتان به اندازه یک شب تا صبح با پرواز اولتان تفاوت زمانی دارد، شب را در هتل فرودگاه سپری کنید و این گونه آرامش سفر را برای خودتان تضمین کنید.

    دیر کردن برای رفتن به فرودگاه ها

    به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن برای رفتن به فرودگاه دیر نکنید و حتما ترافیک راه را در نظر بگیرید و علاوه بر این، پیشبینی های لازم برای انتظار در صف های مختلف فرودگاه را هم داشته باشید. یادتان باشد که فرودگاه ها در زمان تعطیلات شلوغ تر از همیشه می شوند و با این حساب، شما باید در چنین روزهایی، زودتر از همیشه در فرودگاه حضور پیدا کنید تا دچار استرس نشوید و یک وقت خدای نکرده پرواز خود را از دست ندهید.
    برای رزرو بلیط آنلاین هواپیما و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    دیر کردن برای رفتن به فرودگاه ها

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW