021-88507190

اعلام سازوکارهایی مبنی بر لغو سفر گردشگران

اخبار ش. علیزاده 07 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با گسترش ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، ارمنستان و کویت اقدام به بستن مرزها و تعلیق پروازهای خود با ایران کرده اند، در همین راستا معاونت گردشگری طی بخشنامه‌ای شرایط لغو سفر ها را اعلام کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    با گسترش ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، امارات، ارمنستان، گرجستان، کویت و جمهوری آذربایجان اقدام به بستن مرز و تعلیق پروازهای خود با ایران کرده اند، در همین راستا معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی طی بخشنامه‌ای سازو‌کار لغو سفر گردشگران را اعلام کرد.

    به نقل از روابط‌ عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،ولی تیموری معاون این وزارتخانه در بخش‌نامه ابلاغی به مدیران‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اعلام کرد: رعایت حقوق مردم و حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه به ویژه گردشگران، همواره در زمره اولویت‌های اصلی صنعت گردشگری بوده و خوشبختانه فعالان این صنعت و مدیران تاسیسات گردشگری با رعایت اخلاق حرفه‌ای، رضایت‌مندی مسافران و گردشگران را بر سایر ملزومات رجحان می‌دهند.

    وی افزود: به منظور رعایت حقوق متقابل مردم، فعالان و تأسیسات گردشگری در چارچوب بند یک ماده ۱۳ تصویب‌نامه حقوق شهروندی، مفاد قرارداد گشت‌های داخلی و خروجی و ماده ۱۲ شیوه‌ نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی، چنان‌چه از تاریخ اول اسفندماه امسال تا اطلاع ثانوی، گردشگری درخواست انصراف از سفر داشته باشد، کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچ‌گونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام می‌کنند.

    همچنین سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز اعلام کرد که هماهنگی های لازم جهت بازگرداندن گردشگران ایرانی از کشور هایی که مرز خود را با ایران بسته اند انجام شده و بزودی به کشور باز خواهند گشت. وی اظهار داشت که شرکت ها و آژانس های هواپیمایی فروش هرگونه بلیت به مسافران در مسیر های خارجی را کنسل کنند در غیر این صورت با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW