021-88507190

همه چیز درباره جزیره آختامار دریاچه وان در شهر وان ترکیه

گردشگری م.مقیمی 08 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره جزیره آختامار در وان

    جزیره آختامار که با نام جزیره آکدامار نیز شناخته می شود، جزیره ای است که در میان آب های دریاچه وان در نزدیکی شهر وان ترکیه واقع شده است. در این جزیره یک کلیسای تاریخی وجود دارد که معمولا از آن به عنوان یکی از شگفت انگیزترین اماکن دیدنی وان یاد می کنند. این کلیسا یکی از بهترین و جذاب ترین نمونه های معماری ارمنی است و بازدید از آن معمولا برای توریستان بسیار جالب است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با جزیره آختامار وان و کلیسای آختامار وان آشنا کنیم.

    همه چیز درباره جزیره آختامار در وان

    جزیره آختامار دریاچه وان، جزیره ای افسانه ای در وان ترکیه

    یک افسانه بسیار جالب درباره جزیره آختامار وان وجود دارد که ما می خواهیم آن را برایتان تعریف کنیم. روزی روزگاری یک مرد اشراف زاده عاشق یک دختر زیبا به نام تامار می شود. این مرد هر شب به این جزیره در دریاچه وان می رفته تا بتواند معشوقه خودش را در این جزیره ملاقات کند. تا اینکه یک شب که باز هم به عادت همیشه می خواسته از دریاچه وان عبور کند و خودش را برای دیدار یار به این جزیره زیبا در دریاچه وان برساند، اسیر یک طوفان شدید می شود و قایقش در وسط دریاچه واژگون می شود. می گویند او در حالی که غرق می شده است، مرتب عبارت "آچ تامار" را به زبان می آورده است! از آن طرف هم تامار که منتظر این مرد اشراف زاده بوده است، بسیار نگران یارش بوده است و همین طور هراسان منتظر او می ماند تا اینکه بالخره خبر مرگ او را به تامار می رسانند! می گویند تامار به قدری از شنیدن این خبر اندوهگین می شود که خیلی زود از دنیا می رود. این طور می گویند که بعد از مرگ تامار و عشقش، این جزیره برای همیشه به نام آختامار شناخته می شود و این داستان سینه به سینه منتقل می شود. این داستان به قدری در فرهنگ مردم رسوخ پیدا می کند که محلی ها عقیده پیدا می کنند که دریاچه وان مسحور شده است و فرشته ها در آن زندگی می کنند! این جزیره ای که از آن صحبت می کنیم، در نزدیکی ساحل دریاچه وان واقع شده است و حدودا 55 کیلومتر با شهر وان فاصله دارد. این جزیره در فصل بهار زیباتر از همیشه می شود، شکوفه هایش جوانه می زنند و حال و هوای بسیار عاشقانه ای پیدا می کند. با این حساب، مشخص است که اگر در فصل بهار از جزیره آختامار وان دیدن کنید، باور این افسانه عاشقانه نیز برایتان ساده تر می شود و بهتر می توانید آن را تصور کنید. شما می توانید در تور وان از آن بازدید نمایید.

    جزیره آختامار دریاچه وان، جزیره ای افسانه ای در وان ترکیه

    کلیسای آختامار، کلیسایی تاریخی در جزیره آختامار وان

    یک کلیسای بسیار زیبا در جزیره آختامار وان وجود دارد و تنها باقی مانده از مجموعه کاخی است که در بین سال های  915 و 921 میلادی در این جزیره ساخته شده است. باستان شناسان می گویند که در گذشته، در مجموعه ای نکاخ خیابان ها، باغ ها و پارک های بسیار زیبایی وجود داشته است که کاخ و کلیسای آختامار را احاطه می کرده اند. این کلیسا در جزیره آختامار وان یک گنبد مخروطی زیبا دارد و با سنگ  توفا قرمز رنگ (نوعی سنگ آهک) ساخته شده است. بر روی دیواره های این کلیسا در دریاچه وان، تعدادی سنگ نبشته وجود دارد که در آن ها تصاویری از داستان های کتاب مقدس به چشم می خورد و بر روی آن ها تصاویری از آدم، حوا، حضرت ابراهمی، حضرت داوود و حضرت مسیح دیده می شود. جالب است که بدانید این تصاویر نشانه ای از هنر عباسی قرن 9 و 10 میلادی هستند. از آن هم جالب تر اینکه می گویند در گذشته، این سنگ نبشته ها و همین طور درب کلیسا با سنگ های قیمتی تزئین شده بوده، اما امروزه از آن ها خبری نیست و خیلی وقت است که این سنگ های قیمتی ناپدید شده اند. داخل این کلیسا نیز تعدادی نقاشی دیواری وجود دارد که دیدن آن ها نیز معمولا برای توریستان جالب است.با همه این اوصاف، به شما توصیه می کنیم که حتما در تور ارزان وان از جزیره آختامار در دریاچه وان دیدن کنید و حتما زمانی را به بازدید از کلیسای آختامار وان اختصاص دهید. برای رزرو تور وان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. 

    کلیسای آختامار، کلیسایی تاریخی در جزیره آختامار وان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW