021-88507190

کارشناسان می گویند تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری تا سال 2021 باقی می ماند!

اخبار م.مقیمی 10 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همه شما امروزه با اخبار کرونا ویروس درگیر هستید و همه شما می دانید که این ویروس چگونه عمل می کند و چگونه در تمام قسمت های دنیا اپیدمی شده است. مطمئنا اخبار مربوط به تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری را هم تا حدی شنیده اید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کارشناسان می گویند تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری تا سال 2021 باقی می ماند!

    همه شما امروزه با اخبار کرونا ویروس درگیر هستید و همه شما می دانید که این ویروس چگونه عمل می کند و چگونه در تمام قسمت های دنیا اپیدمی شده است. مطمئنا اخبار مربوط به تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری را هم تا حدی شنیده اید و می دانید که مرز یک سری کشورها بسته شده است و خیلی از پروازهای بین المللی کنسل شدن است. این مساله جهان را درگیر کرده است و پیامدهای بسیار منفی از نظر اقتصادی برای کشورهای مختلف دنیا داشته است. در این میان، اخباری که باعث نگرانی بیشتر دولت ها شده است، این است که تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری تا سال 2021 ادامه خواهد داشت و به این زودی ها قرار نیست که همه چیز بهروال عادی خودش برگردد!

    کارشناسان می گویند تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری تا سال 2021 باقی می ماند

    تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری جهان

    در این میان آژانس های گردشگری و هتلداران بیشترین ضرر را از نظر تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری دیده اند و حداقل برای چند ماه یا حتی یک سال کامل، باید این ضرر را متحمل شوند. در حقیقت کارشناسان معتقدند که این تاثیر تا سال 2021 ادامه پیدا خواهد کرد. چراکه هر روز تعداد پروازهای کنسل شده، نه تنها در چین بلکه در کل قاره آسیا، بیشتر و بیشتر می شود و خیلی از مردم دنیا با این دردسر مواجه شده اند که اگر همین حالا نیاز به سفر به یک کشور دیگر پیدا کنند، باید چه کار کنند و چگونه باید از یک سفر مهم و ضروری خود صرف نظر کنند.

    تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری

    تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری آسیا 

    اتفاق دیگری که افتاده این است که خیلی از توریستان سراسر دنیا پروازهای ماه های آینده شان به کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا را کنسل کرده اند و از ترس اینکه تا آن موقع کرونا ویروس مهار نشود، برنامه سفر خود را لغو کرده اند. در واقع همه مردم دنیا ترسیده اند که بخواهند در جایی در نزدیکی چین حضور داشته باشند و ترجیح می دهند تا جای ممکن از آن دوری کنند. احتمالا تا چندین ماه دیگر هیچ کسی به مقاصد گردشگری مثل مالدیو، جنوب آفریقا و استرالیا سفر نکند! کارشناسان تخمین زده اند که تاثیر کرونا ویروس تقریبا تا 6 تا 12 ماه دیگر در صنعت گردشگری دیده شود و ممکن است که در این زمان، یک سری از کمپانی های بزرگ گردشگری بین 25 میلیون تا 50 میلیون دلار خسارت بدهند. اما سوال اینجاست که مگر قرار است کرونا ویروس تا یک سال دیگر به قوت خودش باقی بماند که تا یک سال دیگر تاثیر آن بر صنعت گردشگری باقی خواهد ماند؟ در ادامه به شما این مساله را کامل توضیح می دهیم و آن را برایتان شفاف سازی می کنیم.

    ویروس کرونا؛ تاثیر آب وهوا 

    وقتی که صحبت از سفرهای گردشگری می شود، اولین مساله که اهمیت پیدا می کند این است که آب و هوای هر کشور یا هر مقصد گردشگری در کدام بازه زمانی بهتر است. واقعیت این است که با گسترش کرونا ویروس به کشورهای مختلف جهان، این مساله یک بحران جهانی شده است و دیگر فقط کشورهای آسیایی درگیر این بحران نگران کننده نیستند. اما اگر ما بخواهیم فقط در مورد آسیا صحبت کنیم، باید بگوییم که شرایط آب و هوایی شمال آسیا به گونه است که شما در هر زمانی از سال می توانید به آن سفر کنید. اما بحث حوزه جنوب شرقی آسیا کاملا متفاوت است. در واقع همین زمانی که کرونا ویروس شایع شده است، فصل توریستی کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا است که کلا بحث سفر به این کشورها کنسل شده است. از اردیبهشت به بعد هم که کم کم بارش باران در این قسمت از آسیا بیشتر می شود و با این حساب می توان گفت که عملا این کشورها فرصت جذب توریست را امسال از دست داده اند و خیلی از توریستانی که قصد سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا را داشته اند، تا سال دیگر منتظر می مانند و تا چند ماه آینده، حتی اگر کرونا ویروس رفع شود، عزم سفر نمی کنند! به هر حال این طور که پیش می رود، احتمالا 9 ماه تا 12 ماه طول بکشد تا تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری کم کم از بین برود و صنعت گردشگری بتواند به روال عادی خود برگردد! 

    تاثیر کرونا ویروس بر صنعت گردشگری جهان

    از مساله گردشگری که عبور کنیم، برای همه شما هموطنان عزیز و البته مردم کشورهای دیگر آرزوی سلامتی داریم و آرزو می کنیم که هرچه زودتر جهانیان بتوانند با این ویروس مقابله کنند و دوباره جهان رنگ آرامش را به خودش ببیند.
    آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، تور خارجی، بلیط هواپیما، تور نوروزی و... در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    شما همچنین می توانید دیگر اخبار مربوط به ویروس کرونا را در صفحات زیر مشاهده نمایید:

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW