021-88507190

کارهایی که مهمانداران حق انجام آن ها را ندارند

اخبار م.مقیمی 14 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما در ادامه می خواهیم یک سری از جالب ترین خط قرمزهای مهمانداران را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که مهمانداران حق انجام چه کارهایی را در زندگیشان ندارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خط قرمزهای یک مهماندار

    هر کارمندی که بخواهد در یک شرکت یا کمپانی کار کند، ناچار است که از یک سری از قوانین و مقررات پیروی کند. کار مهمانداران هم دقیقا به همین شکل است، اما با این تفاوت که شاید بتوان گفت تعداد بایدها و نبایدهای مهماندارها از کارمندان معمولی خیلی بیشتر است. ما در ادامه می خواهیم یک سری از جالب ترین خط قرمزهای مهمانداران را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که مهمانداران حق انجام چه کارهایی را در زندگیشان ندارند!

    خط قرمزهای یک مهماندار

    مهمانداران حق ندارند که در حین پرواز بخوابند

    مسلما شما هم به عنوان یک مسافر در طول مسیر وسوسه می شوید که کمی چشمانتان را روی هم بگذارید تا زمان برایتان سریع تر بگذرد. اما متاسفانه باید بگوییم که هیچ مهمانداری حق ندارد که این کار را انجام دهد. در واقع مهمانداران حق خواب در طول پرواز را ندارند، مگر اینکه مدت زمان پرواز از یک اندازه ای بیشتر باشد. البته در این صورت هم مهمانداران باید به یک کابین مخصوص استراحت بروند تا برای یک مدت زمان مشخص استراحت کنند و دوباره به سر کارشان برگردند.

    مهمانداران حق ندارند که از پیرسینگ استفاده کنند

    کسی که می خواهد شغل مهمانداری را انتخاب کند، نباید از پیرسینگ استفاده کند و نباید جایی به جز گوشش را برای استفاده زیورآلات سوراخ کند. چراکه اصولا مهمانداران باید ظاهر شیک و ساده ای داشته باشند و این مساله با پیرسینگ کردن کاملا در تضاد است.

    مهمانداران بیشتر ایرلاین ها حق ندارند که تتو داشته باشند

    این قانون در ایرلاین های مختلف فرق می کند. برای مثال یک سری از ایرلاین ها مهمانداری که تتو دارد را قبول نمی کنند. از طرفی یک سری از ایرلاین ها این اجبار را برای مهماندارانشان می گذارند که حتما در طی پرواز تتوهایشان را بپوشانند و بعضی از ایرلاین ها هم مشکلی با تتو ندارند، البته به شرطی که تتوی مهمانداران مفهوم بی ادبانه نداشته باشد!

    مهمانداران بیشتر ایرلاین ها حق ندارند که تتو داشته باشند

    مهمانداران حق ندارند که در کابین بلند بلند صحبت کنند

    یک سری مقررات سفت و سخت توسط ایرلاین ها تعیین می شود که مهمانداران مجبور به رعایت آن ها هستند. یکی از این مقررات مربوط به این می شود که مهمانداران به هیچ عنوان نباید با صدای بلند صحبت کنند. 

    مهمانداران حق ندارند که از مسافران انعام بگیرند

    حتی اگر مسافران خودشان بخواهند که به مهمانداران انعام دهند، مهمانداران نباید این انعام را قبول کنند و این مساله دلایل امنیتی دارد.

    مهمانداران بعضی از ایرلاین ها حق ندارند که وزن اضافه کنند

    خیلی از ایرلاین ها به وزن مهمانداران حساس هستند و برای مهمانداران یک قد و وزن مشخص را در نظر می گیرند و هیچ مهمانداری را بدون در نظر گرفتن این قد و وزن استخدام نمی کنند. جالب است که بدانید ایر ایندیا در سال 2015 به 125 تا از مهماندارش اعلام کرد که همگی باید وزن کم کنند، وگرنه  اخراج می شوند! از این گذشته، این ایرلاین حدود 130 تا از مهماندارانش را هم به همین دلیل اخراج کرد! همین مساله نشان می دهد که وزن مهمانداران تا چه اندازه ای برای ایرلاین ها اهمیت دارد!

    مهمانداران بعضی از ایرلاین ها حق ندارند که وزن اضافه کنند

    مهمانداران حق ندارند که جلوی مسافران غذا بخورند

    تا به حال شما دیده اید که یک مهماندار جلوی شما غذا بخورد؟ مسلما تا به حال این تصویر را در زندگیتان ندیده اید! چراکه در حقیقت این یک قانون است و هیچ مهمانداری حق ندارد که جلوی مسافران غذا بخورد. 

    مهمانداران حق ندارند که از گوش گیر (محافظ گوش) استفاده کنند

    شما به عنوان یک مسافر می توانید هر وقت که دلتان خواست و هر وقت که احساس کردید که صدای بچه یکی از مسافران اذیتتان می کند، یک گوش گیر در گوشتان بگذارید و به این صورت به صداهای مزاحم پایان دهید. اما مهمانداران این حق را ندارند! چراکه اصولا چنین کاری از نظر قوانین امنیتی کار مناسبی نیست و مهمانداران در همه حال باید به گوش باشند و  حتی صداهای مزاحم را هم تحمل کنند!برای رزرو بلیط هواپیما و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مهمانداران حق ندارند که از گوش گیر (محافظ گوش) استفاده کنند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW