021-88507190

شیوع ویروس کرونا در ترکیه؛ از دروغ تا واقعیت

اخبار ش.مافی 21 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سوالی که این روز ها برای کاربران شبکه های اجتماعی پیش آمده این است که چطور امکان دارد که ترکیه با این حجم از توریستی که از اقصی نقاط جهان، به شهر های آن سفر می کنند، هنوز درگیر ویروس کرونا نشده باشد؟!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پیدا و پنهان شیوع ویروس کرونا در ترکیه

    با اینکه شیوع این ویروس در سطح جهان به بیش از 45 هزار نفر رسیده است و این آمار روز به روز در حال افزایش می باشد ولی هنوز هم دولت ترکیه خود را از این ویروس دور نگه داشته است و از شیوع این ویروس در کشور خود جلوگیری کرده است. هر روز خبر جدیدی از یک کشور و شیوع این ویروس به گوش می رسد ولی در کشور ترکیه تاکنون هیچ موردی گزارش نشده است. طبق گفته وزیر بهداشت ترکیه فخر الدین کوجا: 
    " تاکنون هیچ یک از شهروندان ترکیه به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و از هیچ یک از شهر ها نیز موردی گزارش نشده است. همچنین در ادامه افزودند گسترش این ویروس در کشور های همسایه روز به روز در حال افزایش می باشد به همین علت ما مجبور به اقدامات شدید تری نسبت به این ویروس می باشیم "  

    ویروس کرونا در ترکیه 

    طبق آماری که بدست آمده یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قزل تپه استان ماردین ترکیه ثبت شده است. البته هیچ خبرگزاری رسمی در ترکیه آن را تایید نکرده است ولی این مورد مشکوک به ویروس کرونا در این شهر مشاهده شده است.

    شیوع ویروس کرونا

    ویروس کرونا؛ پنهان کاری و دروغ یا واقعیت در دولت ترکیه

    با اینکه ایران نسبت به ترکیه توریستی ندارد ولی تاکنون در شهر به شهر کشور این ویروس گسترش یافته است. حتی به کشورهای دور افتاده نیز این ویروس شیوع پیدا کرده است. سوالی که این روزها برای کاربران شبکه های اجتماعی پیش آمده این است که چطور ممکن است که ترکیه با این حجم از توریستی که از اقصی نقاط جهان، به شهر های آن سفر می کنند، هنوز درگیر ویروس کرونا نشده است؟!
    خیلی از کاربران معتقد هستند که کشور ترکیه در حال پنهان کاری شیوع این ویروس در کشور خود می باشد و کاربران با دیده تردید به این موضوع نگاه می کنند و کامنت های زیادی درباره ی این موضوع در شبکه های اجتماعی به ثبت رسیده است. 
    کاربری نوشته است: ترکیه ای دروغگو!! چطور ممکن است با این حجم از توریست گرفتار کرونا نشده باشی؟!
    یکی دیگر از کابران نوشته است: از یک طرف می گویند ایران صادر کننده ویروس کرونا می باشد ولی تاکنون هیچ موردی از ترکیه گزارش نشده با اینکه ایرانی ها بیش ترین سفر خارجی را به ترکیه دارند که میشه گفت یکی از این موضوعات یک دروغ فاحش می باشد.
    یک کاربر دیگه نوشته : ترکیه در چند ماه گذشته میزبان بیش از 120 هزار توریست چینی بوده است که حتما ناقل این ویروس بوده اند ولی هنوز گزارشی از ترکیه به گوش نمی رسد. 
    بعضی از کاربران نیز از گران شدن ماسک و مواد ضد عفونی در ترکیه می گویند ولی وزیر بازرگانی اعلام کرده است که تماس بگیرن و این موارد را گزارش دهند !!!
    یک کاربر هم گفته سازمان جهانی بهداشت استناد کرده است که بیشتر آمار مبتلایان به کووید-19 مربوط به چین، عربستان و ترکیه می باشد که خطر ابتلا به این ویروس در ترکیه و عربستان به دلیل پنهان کاری دولت هایشان بیشتر نیز می باشد. 
    با اینکه فایل های صوتی و تصاویر در شبکه های اجتماعی از گسترش این ویروس در ترکیه می گوید ولی دولت ترکیه گفته است با افرادی که خبر های غیر واقعی درباره ی ویروس کرونا منتشر می کنند، برخورد می شود و به سیستم قضایی تحویل داده می شوند.

    علت پنهان کاری دولت ترکیه درباره شیوع ویروس کرونا چیست

    با اینکه خیلی ها به سال 2020 به دیده امید نگاه می کردند ولی با شیوع این ویروس در سطح جهان این امید ها در حال کمرنگ شدن می باشد چون اقتصاد جهان را به چالش کشیده است. ترکیه درگیر با مشکلات اقتصادی داخلی، همچنین درگیر مداخله های نظامی با سوریه نیز می باشد که خطری بزرگ تر را دارد به دوش می کشد.با این همه مشکل دولت ترکیه نمی تواند بار کرونا را نیز به دوش بکشد و دست به انکار این ویروس در کشور خود زده است. با این همه کشورهای هم مرز، که در گیر این موضوع می باشند نبود این ویروس در این کشور دور از واقعیت می باشد. به گزارش المانیتور، مقام های تجاری و بازرگانی ترکیه تاکید دارند در شرایط فعلی کشور، خبر شیوع ویروس کرونا تاثیرات منفی بر تجارت ترکیه خواهد داشت و محدویت های مرزی ضربه مهلک و خطرناکی بر تجارت نابسامان ترکیه در پی دارد.

    ویروس کرونا در ترکیه

    آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، تور خارجی، بلیط هواپیما، تور ترکیه و... در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    شما همچنین می توانید برای اطلاع از دیگر اخبار گردشگری در مورد ویروس کرونا، به صفحات زیر مراجعه نمایید:

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW