021-88507190

دریافت کد هس در ترکیه با پاسپورت

اخبار م.مقیمی 31 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دریافت حس کد با پاسپورت به پرتکرارترین سوال برای سفر به ترکیه در دوران کرونا تبدیل شده است. روش گرفتن و دریافت کد هس HES با پاسپورت را در این مطلب از مهرپرواز بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دریافت کد هس برای سفر به ترکیه

    جدیدا یک قانون در ترکیه گذاشته شده است که بر اساس آن هر کسی که بخواهد وارد ساختمان های دولتی، مراکز خرید، ایستگاه مترو یا هر مکان عمومی دیگری شود، باید یک کد تحت عنوان کد هس را به مسئولین ورودی آن مرکز نشان دهد. مساله اینجاست که این قانون شامل حال توریستان هم می شود و توریستان نیز باید درست مثل شهروندان ترکیه این کد را داشته باشند. در غیر این صورت اجازه این را ندارند که وارد هیچ مکان عمومی و هیچ مرکز خریدی بشوند. حالا اگر شما هم راهی ترکیه هستید و به تازگی درباره دریافت کد هس ترکیه شنیده اید، بهتر است که این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که دقیقا این کد چیست.

    گرفتن کد حس در ترکیه

    کد حس یا کد هس توسط وزارت بهداشت ترکیه تعریف شده است. هدف تعریف این کد این بوده که تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ترکیه کاهش پیدا کند. می پرسید چگونه؟ باید این را به شما بگوییم که دولت ترکیه با استفاده از کد هس این موضوع را ردیابی می کند که هر کس در این کشور به کجا می رود، با چه کسانی در تعامل است و در آن واحد با چه کسانی در یک محیط سرپوشیده قرار می گیرد. تصورش را بکنید که دولت ترکیه کد حس را از شما دریافت می کند و متوجه می شود که شما با 100 نفر دیگر به طور همزمان داخل یک مرکز خرید بوده اید.

    حالا اگر هر کدام از آن 100 نفر در چند روز آینده به کرونا مبتلا شود و جواب تستش مثبت شود، دولت ترکیه متوجه می شود که ممکن است شما هم به کرونا مبتلا شده باشید. در این صورت به شما تذکر داده می شود تا سلامتی خود را چک کنید و اگر احیانا علائم کرونا را دارید، از شیوع ویروس به دیگران خودداری کنید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید با بررسی قیمت تور ترکیه در مهرپرواز، سفر خود را آغاز کنید.

    کد هس چیست و به چه کاری می آید

    دریافت حس کد با پاسپورت

    شما برای دریافت کد هس اول از هر چیزی به یک سیم کارت ترکیه ای نیاز دارید. به این دلیل که شما باید یک سیم کارت ترکیه ای داشته باشید تا بتوانید به کمک آن یک اس ام اس به شماره 2023 ارسال کنید تا به شما یک کد هس تعلق بگیرد. لازم به ذکر است که قیمت سیم کارت ترکیه ای در فرودگاه های ترکیه کمی بالاتر از حد معمول است و اگر شما برنامه این را دارید که از طریق اس ام اس برای خود کد هس دریافت کنید، بهتر است که بعد از ورود به شهرهای ترکیه و از طریق یکی از فروشگاه های موجود در شهر اقدام به خرید سیم کارت کنید. البته راه راحت تری هم برای گرفتن کد هس وجود دارد و آن هم استفاده از اپلیکشنی تحت عنوان HES یا کامل تر بگوییم (Hayat Eve Sigar) است.

    البته از آن هم راحت تر این است که شما در فرودگاه کشور خودمان و توسط باجه ای که برای این منظور در فرودگاه تعبیه شده، کد هس خود را دریافت کنید. این را هم بگوییم که اگر شما از هیچ کدام از روش های گفته شده نتوانید کد هس را دریافت کنید، می توانید به درب اماکن عمومی مهمی مثل مرکز خرید جواهر استانبول بروید و از مسئولین گیت ورودی آن مرکز خرید بخواهید که برایتان کد هس را بگیرند.

    روش دریافت کد HES

    اگر شما تصمیمتان این است که از طریق ارسال پیام به شماره 2023 کد هس خود را دریافت کنید، باید این را بدانید که یک سری اطلاعات خاص را باید در جهت دریافت کد هس به این شماره ارسال کنید. برای این منظور باید پیامتان را درست مطابق فرمت زیر به 2023 بفرستید تا در جواب یک کد که شامل حروف و شماره است را دریافت کنید.

    از سمت چپ به راست:

    HES (فاصله) ملیت (فاصله) شماره پاسپورت (فاصله) نام خانوادگی

    آیا بچه ها هم به کد هس نیاز دارند؟

    برای کودکان زیر 2 سال احتیاجی به گرفتن کد هس وجود ندارد. اما اگر کودک شما بالاتر از دو سال سن دارد، حتما باید برای او یک کد هس بگیرید. روش گرفتن کد هس برای کودکان درست مثل بزرگسالان است و شما می توانید این کد هس را با داشتن سیم کارت و از طریق اس ام اس یا اپلیکیشن و یا از طریق باجه های فرودگاه امام خمینی یا اماکن عمومی مهم استانبول دیگر شهرهای ترکیه تهیه کنید.

    آیا خود مردم ترکیه هم باید کد هس بگیرند؟

    در آخر باید این را بگوییم که قانون دریافت کد هس به جز توریستان شامل حال مردم ترکیه هم می شود. در واقع برای دولت ترکیه فرقی ندارد که چه کسی می خواهد وارد اماکن عمومی ترکیه بشود و شما چه ترکیه ای باشید و چه مهاجر ترکیه و چه توریست ترکیه، در هر صورت ملزم به این هستید که کد هس داشته باشید تا دولت ترکیه به شما اجازه استفاده از خدمات و امکانات عمومی کشور را بدهد و بتوانید با این کد از امکانات این کشور بهره ببرید.

    پس بهتر است که قبل از سفر به ترکیه برای گرفتن کد هس فکری کنید و بدون داشتن آن قدم داخل کشور ترکیه نگذارید. چراکه به احتمال خیلی زیاد در همان بدو ورودتان به خاطر نداشتن کد هس با مشکل مواجه می شوید و به محض اینکه بخواهید وارد یک مکان عمومی شوید، مجبور به دریافت کد هس می شوید. البته باید این را بدانید که در حال حاضر در ورودی همه اماکن عمومی ترکیه کد هس مراجعین استعلام نمی شود. اما به هر حال این قانون در حال اجراست و مسلما در آینده سختگیری بر روی آن بیشتر هم می شود و به احتمال خیلی زیاد در آینده ای نه چندان دور در همه اماکن عمومی ترکیه به مرحله اجرا می رسد.

    آیا خود مردم ترکیه هم بایند کد هس بگیرند

    سخن پایانی

    امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید به راحتی کد هس را برای خود دریافت کنید و مهمتر از آن اینکه بتوانید سفری سرشار از سلامتی را به مقصد کشور زیبای ترکیه تجربه کنید و به سلامتی به کشور برگردید. برای رزرو ارزانترین تور ترکیه و همچنین تور ارزان استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره ترکیه بیشتر بخوانید:

    اقامت در ترکیه

    کدام شهرهای ترکیه برای زندگی بهتر هستند؟

    چقدر پول برای خرید در ترکیه کافی است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW