021-88507190

آیا مرز زمینی ایران و ترکیه باز شده است؟

اخبار م.مقیمی 28 شهریور ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آخرین اخبار باز شدن مرز زمینی ایران و ترکیه یکی از بهترین خبرهایی است که این روزها در حوزه گردشگری به گوش می رسد. در ادامه زمان و تاریخ بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره باز شدن مرز زمینی ایران و ترکیه

    یکی از بهترین خبرهایی که این روزها در حوزه گردشگری به گوش می رسد، خبر زمان باز شدن مرز زمینی ایران و ترکیه است. اگر شما هم از این خبر خوشحال شده اید و می خواهید بدانید که کدام مرز زمینی ایران و ترکیه باز شده است و شرایط سفر زمینی به ترکیه در دوران کرونا چیست، این مطلب را از دست ندهید.

    همه چیز درباره باز شدن مرز زمینی ایران و ترکیه

    درباره باز شدن مرز زمینی ایران و ترکیه

    همان طور که می دانید در اوایل شیوع ویروس کرونا سفر به ترکیه با ممنوعیت جدی رو به رو شد. بعد از گذشت چند ماه امکان سفر هوایی به ترکیه با شروط خاص و رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن شد و در نهایت در روز جمعه 26 شهریور 1400 با باز شدن مرز زمینی ایران و ترکیه امکان سفر زمینی به ترکیه نیز فراهم شده است. البته همان طور که سفر هوایی به ترکیه در دوران کرونا مقررات خاصی دارد، برای سفر زمینی به ترکیه نیز در دوران کرونا پروتکل های خاصی تبیین شده است که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم.

    باز شدن مرز رازی برای سفر زمینی به وان

    در حال حاضر از بین مرزهای ایران و ترکیه، مرز رازی باز شده است و گردشگرانی که تمایل داشته باشند، می توانند با سفر به شهر مرزی خوی و مراجعه به مرز رازی از مرز ایران رد شوند و وارد کشور ترکیه شوند. بیشتر کسانی که از مرز رازی به صورت زمینی عبور می کنند، قصد سفر به شهر مرزی وان در ترکیه را دارند. اما اگر کسی دوست داشته باشد، می تواند سفر زمینیش را از شهر وان ادامه دهد و به هر کدام از شهرهای دیگر ترکیه که مد نظر دارد، سفر کند.

    مدارک لازم برای سفر زمینی به ترکیه در دوران کرونا

    احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده باشد که حالا که مرز زمینی ایران و ترکیه باز شده است، چه قوانینی برای سفر زمینی به ترکیه در دوران کرونا لحاظ شده است و شما به چه مدارکی برای سفر زمینی به ترکیه در دوران کرونا نیاز دارید. خوب است این را بدانید که در حال حاضر حتی کسانی که واکسینه نشده اند نیز می توانند از طریق مرز زمینی رازی وارد ترکیه شوند. البته این به شرطی است که تست پی سی آر کرونا را داده باشند و جواب منفی تست خودشان را به همراه داشته باشند. با این حساب می توان گفت که شرایط سفر زمینی به ترکیه در دوران کرونا شبیه به شرایط سفر هوایی به ترکیه است و شما با همان تستی که می توانید از طریق هوایی به ترکیه سفر کنید، می توانید از طریق زمینی نیز راهی ترکیه شوید.

    شرایط سفر زمینی به ترکیه در دوران کرونا

    در انتها باید مورد دیگر را درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا بدانید که هم شامل سفر هوایی و هم شامل سفر زمینی به این کشور می شوند. نکته مهمی که باید از آن مطلع باشید، این است که هر کسی که بخواهد از امکانات رفاهی و اماکن عمومی ترکیه استفاده کند، نیاز به یک کد ویژه به نام کد حس دارد. از آنجایی که مسلما شما هم در ترکیه نیاز به این پیدا می کنید که وارد یک مرکز خرید یا هر مکان عمومی دیگری شوید و یا از وسایل حمل و نقل عمومی ترکیه استفاده کنید، حتما باید نسبت به دریافت کد حس اقدام کنید. ضمن اینکه شما برای سفرهای بین شهری در ترکیه به این کد نیاز دارید و در نتیجه اگر شما بخواهید به صورت زمینی در بین شهرهای ترکیه تردد کنید، حتما باید این کد مخصوص را داشته باشید. لازم به ذکر است که این کد برای هر شخص با دیگری متفاوت است و قانون استفاده از آن برای کنترل شیوع ویروس کرونا در ترکیه تعیین شده است.  برای اینکه کد حس را بتوانید برای سفر زمینی به ترکیه بگیرید، باید یا اپلیکیشن Hayat Eve Sigar را نصب کنید و یا از طریق یک شماره همراه ترکیه ای یک پیام به شماره تلفن 2023 حاوی متن (HES IR …… …… …….) بفرستید. نکته مهم اینکه شما باید از سمت چپ در قسمت جای خالی اول شماره پاسپورتتان را قرار دهید، در قسمت جای خالی دوم باید سال تولدتان را به میلادی بنویسید و در قسمت جای خالی سوم باید مطابق با پاسپورتتان نام خانوادگی خود را به انگلیسی وارد کنید.

    برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره سفر به ترکیه بیشتر بخوانید:

    سفر به ترکیه از مرز خوی (مرز رازی)

    آیا می دانید اروپایی ترین شهر ترکیه کدام شهر است؟

    دریافت کد هس در ترکیه با پاسپورت

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW