021-88507190

آخرین وضعیت مرز ایران با کشورهای خارجی

اخبار ش. علیزاده 29 شهریور ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آخرین اخبار از وضعیت از مرزهای ایران با کشورهای خارجی با توجه به شیوه ویروس کرونا در دنیا را در این جا بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آخرین اخبار از وضعیت از مرزهای ایران با کشورهای خارجی با توجه به شیوه ویروس کرونا در دنیا را در این جا بخوانید. لازم به ذکر است که تمامی اخبار به صورت مستمر در حالت بروز رسانی هستند. 

    آغاز پروازهای لوفتهانزا به ایران

    (3 آذر 99) معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد ایرلاین لوفتهانزا از اواسط ماه دسامبر پروازهایش را به ایران مجددا آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است که با این کار تمامی ایرلاین های اروپایی پروازهای خود را به ایران از سر خواهند گرفت. 

    تغییر برنامه پروازهای تهران دبی

    شماره پروازروزهای پروازمسیر پروازساعت پرواز
    FZ 2411 شنبه _ 3 شنبهدبی _ تهران12:40
    FZ 2421 شنبه _ 3 شنبهتهران _ دبی15:30

    اطلاعیه هواپیمایی قشم در خصوص پروازهای خارجی

    • مسافران مسیر ترکیه (تهران-استانبول) در فاصله 96 ساعت مانده به پرواز باید تست منفی PCR را ارائه دهند. لازم به ذکر است کودکان زیر 12 سال از انجام تست کووید 19 معاف می باشند.
    • مسافران مسیر عمان (تهران-مسقط، شیراز-مسقط) در محدوده 72 ساعت مانده به زمان پرواز باید جواب منفی تست PCR را ارائه دهند. ارائه تست و تکمیل فرم برای مسافران بالای 15 سال و کودک بدون همراه نیز الزامی است. مسافرین پس از ورود به کشور عمان، نیازمند به دریافت دستبند ردیاب به مبلغ 25 ریال عمان می باشند.
    • مسافران مسیر گرجستان (تهران-تفلیس) در فاصله 72 ساعت مانده به زمان پرواز می بایست اقدام به ارائه جواب تست PCR کنند. ارائه ویزای کاری، توریستی و ... معتبر و یا گواهی اقامت و دریافت تایدیه از سازمان هواپیمایی کشوری گرجستان توسط ایرلاین  قشم ایر اجباری می باشد.
    • مسافران مسیر امارات (شیراز-دبی، لار-دبی، قشم-دبی) بزرگسال به جز کودکان زیر 12 سال در فاصله 96 ساعت مانده به پرواز ملزم ارائه جواب تست PCR هستند. ارائه ویزای معتبر کاری و توریستی نیز اجباری است.
    • مسافران در مسیر عراق (تهران -نجف، تهران-بغداد، مشهد-نجف، مشهد-بغداد) نیز در فاصله 72 ساعت به پرواز میبایست جواب منفی تست PCR را ارائه دهند. توجه داشته باشید ارائه ویزای معتبر کاری، توریستی و گواهی اقامت نیز اجباری می باشد.
    • سفر به مسیرهای منتهی به ایران ملزم به ارائه جواب تست PCR برای افراد بزرگسال است. اگر مسافری موفق به انجام تست کووید 19 نشود میبایست در فرودگاه مقصد آزمایش انجام دهد و تمامی هزینه ها بر عهده او می باشد.

    لغو مجدد سفر به ترکیه

    (به روز رسانی 12 مهر) باتوجه به اینکه از اول مهرماه شاهد برقراری مجدد پروازهای ایرانی و خارجی میان ایران و ترکیه بودیم، با اعلام دبیر انجکن شرکت های هواپیمایی از 13 مهر بار دیگر مرز هوایی ایران و ترکیه بسته خواهد شد و تا اطلاع ثانوی پروازهای ایران به استانبول و آنتالیا کنسل می باشد.

    لغو آزمایش کرونا مسیر استانبول

    (به روز رسانی در 9 مهر) با اعلام شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر استانبول احتیاجی به انجام تست کرونا (PCR) نمی باشد.

    توقف پروازهای ایران به عراق تا اربعین

    (به روز رسانی در 6 مهر) دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ضمن تکذیب شایعه انجام پروازهای خاص در ایام اربعین به عراق گفت: تمامی پروازهای هواپیماهای ایرانی به عراق تا اربعین متوقف هستند.

    اطلاعیه ایران ایر در خصوص سفر به آلمان

    پیرو اطلاعیه صادر شده در خصوص آغاز پروازهای ایران ایر به فرانکفورت آلمان، در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور آلمان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مسافران دارای مدارک زیر می توانند به خاک این کشور سفر کنند.

    • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان
    • اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، سوئیس و نروژ به شرط اینکه مسافران بلیت تایید شده هواپیما یا قطار به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.
    • ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار
    • ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده ویزا به همراه داشته باشند.
    • مسافران به صورت ترانزیت

    کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به آلمان باید 48 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام تست PCR کنند و جواب منفی تست را به زبان انگلیسی در اختیار داشته باشند.

    نکته: مسافران با ویزای تایپ C تا اطلاع ثانوی مجاز به پرواز و سفر نیستند.

    آغاز از سرگیری پروازهای فرانکفورت

    (بروزرسانی در 2 مهر) پس از وقفه 7 ماهه پرواز های ایران ایر به مقصد فرانکفورت آلمان از 12 مهرماه آغاز می شود. بر اساس برنامه ریزی انجام شده در روزهای شنبه و چهارشنبه پروازهای این ایرلاین انجام خواهد گرفت. قرار است ساعت 6:20 بامداد پرواز شماره 721 تهران را به مقصد فرودگاه فرانکفورت ترک کند. و زمان بازگشت این پرواز در ساعت 12 به وقت محلی انجام خواهد گرفت.

    پروازهای تهران آنتالیا از سرگرفته می شود

    با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس ترکیه، از تاریخ 11 مهر 1399 پروازهای این ایرلاین به صورت مستقیم از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بین المللی آنتالیا انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است که برنامه این پروازهای به صورت هفته ای یک مرتبه است.

    آغاز پروازهای سان اکسپرس تهران آنتالیا

    آغاز تور آنتالیا با پرواز سان اکسپرس

    برقراری مجدد پروازهای ایران ایر به استانبول

    خبر خوب برای علاقه مندان به تور استانبول این است که بر اساس مذاکرات به عمل آمده میان دو کشور ایران و ترکیه، سرانجام مجوز پرواز ایران ایر (هما) به فرودگاه استانبول صادر شد و این پرواز قرار است در تاریخ 4 مهر 1399 در ساعت 12:10 تهران را به استانبول ترک کند.

    برقراری پرواز تهران استانبول

    (به روز رسانی در 29شهریور) : باتوجه به اینکه در تاریخ 26 شهریور ایرلاین ماهان اعلام کرده بود که تا 11 آبان هیچ پروازی برای گردشگران دایر نمی باشد. اما امروز این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که در 1مهر اولین پرواز تهران استانبول برای سفر توریستی انجام می شود. به همراه داشتن تست منفی کرونا (PCR) در یکی از 9 آزمایشگاه زیر که مورد تایید وزارت بهداشت هستند از الزامات برای این سفر می باشد.

    • آزمایشگاه ونک (تهران)
    • آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)
    • آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)
    • آزمایشگاه انستیتوپاستور مخصوص افراد سیاسی
    • آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد  (کرج)
    • آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)
    • آزمایشگاه آذرمهر  (اصفهان)
    • آزمایشگاه پزشکی نیلو (شیراز)
    • آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

    اخبار بیشتر را در ادامه بخوانید

    مرز ترکیه کی باز می شود؟

    زمان باز شدن سفارت های اروپا در ایران

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW