021-88507190

چگونه ارزان به چین سفر کنیم؟

گردشگری م.مقیمی 06 خرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چین کشوری است که اگر شما راه و روش سفر ارزان به آن را بلد باشید، می توانید با یک بودجه معقول از آن بازدید کنید. یک سری راهکار ساده برای سفر ارزان به چین وجود دارد که به شما می گوییم، چگونه می توانید ارزان به چین سفر کنید. پس با ما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر ارزان به چین 

    چین کشوری است که اگر شما راه و روش سفر ارزان به آن را بلد باشید، می توانید با یک بودجه معقول از آن بازدید کنید. یک سری راهکار ساده برای سفر ارزان به چین وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید به مقدار زیادی در هزنیه های سفر به چین صرفه جویی کنید. ما در ادامه به شما می گوییم که چگونه می توانید ارزان به چین سفر کنید. پس با ما همراه باشید.

    چگونه ارزان به چین سفر کنیم

    از قطارهای شب رو در چین استفاده کنید

    به شما توصیه می کنیم که اگر در چین خواستید فاصله بین شهرها را با قطار طی کنید، از قطارهای شب رو استفاده کنید. چراکه در این صورت می توانید از پرداخت هزینه یک شب اقامت اضافه در هتل های چین خودداری کنید و با همین راه کار ساده، هزینه های سفر به چین را برای خودتان کمتر کنید. نکته دیگر اینکه بلیط تخت خواب های طبقه پایین قطارهای شب رو در چین کمتر است و شما می توانید با رزرو یکی از آن ها، قدم دیگری برای کاهش هزینه های سفر خود به چین بردارید. 

    وعده های یک نفره در چین سفارش دهید

    اگر می خواهید به صورت انفرادی به چین سفر کنید، بهتر است که در رستوران های چین به جای درخواست غذاهای معمولی، یک غذای تک نفره برای خودتان سفارش دهید. در واقع حجم غذاهای معمولی برای یک نفر زیاد است. یک گزینه در رستوران های چین برای سفارش غذای یک نفره وجود دارد که به آن غذاهای شیائو پن (Xiao Pan) می گویند. حجم غذاهای شیائو پن حدودا به اندازه 70% غذاهای معمولی است و قیمت ارزان تری دارند. در واقع شیائو پن، پرس کوچکتر غذاهای معمولی است و سفارش آن معمولا به صرفه تر از سفارش یک پرس کامل است.

    در قطارها و اتوبوس های چین یک صندلی سفت برای خودتان رزرو کنید

    در قطارها و اتوبوس های چین صندلی های متنوعی برای رزرو کردن وجود دارد. ارزان ترین و ساده ترین مدل صندلی با نام صندلی های سفت (hard seats) شناخته می شوند. البته این صندلی ها آنقدرها هم سفت نیستند و نشستن بر روی آن ها سخت نیست و به قدری که از اسمشان بر می آید، صندلی های ناراحتی نیستند. با این حساب به شما توصیه می کنیم که اگر مشکل کمر درد خاصی ندارید، برای تردد در چین از همین صندلی ها استفاده کنید و بدین شکل در هزینه های سفر به چین صرفه جویی کنید.

    با تورهای پیاده روی از شهرهای چین بازدید کنید

    یک سری تورهای پیاده روی رایگان در بیشتر شهرهای چین برگزار می شوند که شما با شرکت در آن ها می توانید رایگان در شهرهای چین گشت و گذار کنید و از جاذبه های گردشگری چین بازدید کنید. این تورهای پیاده روی معمولا چند ساعته هستند و برای بازدید از اماکن تاریخی چین بسیار مناسب هستند.

    با تورهای پیاده روی از شهرهای چین بازدید کنید

    از سفر به چین در هفته طلایی خودداری کنید

    هفته طلایی یا گلدن ویک شلوغ ترین هفته سال در چین است. در این هفته که در زمان آن در ابتدای ماه اکتبر (حوالی 10 مهر) است، کل کشور چین تعطیل می شود و خیلی از مردم چین رو به سفر می آورند. در این زمان از سال، شهرهای چین خیلی شلوغ می شوند و بلیط ها از چند هفته قبل رزرو می شوند. در هفته طلایی چین، هزینه سفر به چین به مراتب بالاتر می رود. به هر حال توصیه ما به شما این است که از سفر به چین در این هفته خودداری کنید و مسافرتتان را به زمان خلوت تری موکول کنید. 

    از سفر به چین در هفته طلایی خودداری کنید

    در چین فقط از وسایل حمل و نقل عمومی چین برای تردد استفاده کنید

    توصیه ما به شما این است که در تور چین فقط از وسایل حمل و نقل عمومی چین برای تردد استفاده کنید و تا جای ممکن در چین تاکسی نگیرید. می توان گفت که شما با استفاده از اتوبوس و مترو می توانید به هر نقطه ای از شهرهای بزرگ چین دسترسی پیدا کنید و این بدین معنی است که عملا شما در تور چین نیازی به گرفتن تاکسی ندارید. به هر حال اگر شما هم مثل اهالی چین از مترو و اتوبوس برای گشت و گذار در چین بهره ببرید، هزینه های سفر به چین برایتان به مراتب کمتر می شود. 

    در چین فقط از وسایل حمل و نقل عمومی چین برای تردد استفاده کنید

    در چین دبه آب بخرید

    آب شیر در چین آشامیدنی نیست و شما ناچارید که در چین از آب معدنی استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که به جای اینکه هر روز برای خودتان بطری آب معدنی بخرید، به صورت یکجا یک دبه آب برای خودتان خریداری کنید و بطری خودتان را هر روز با آن پر کنید. در واقع نکته اینجاست که خرید دبه های آب تصفیه شده نسبت به خرید بطری های آب معدنی مقرون به صرفه تر است و شما با خرید دبه های بزرگ آب می توانید هزینه های سفر به چین را کاهش دهید.برای اینکه سفر ارزانی به چین داشته باشید، می توانید برای رزرو تور لحظه آخری چین و تور چین با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    مطالب مرتبط زیر را هم برای سفر به چین مطالعه بفرمایید:
    چقدر پول با خودمان به چین ببریم؟
    نکات مهمی که باید قبل از سفر به چین از آن ها اطلاع داشته باشید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW