021-88507190

بهترین زمان سفر به برزیل

گردشگری م.مقیمی 10 خرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
از آنجایی که برزیل کشور بزرگی است ما تصمیم گرفتیم که آب و هوای بخش های مختلف برزیل را به صورت جداگانه بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که بهترین زمان سفر به برزیل در چه زمانی از سال ایده آل تر است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به برزیل

    خوبی برزیل این است که شما در هر زمانی از سال که به آن سفر کنید، باز هم می توانید از سواحل برزیل استفاده کنید و شنا را تجربه کنید! دلیلش هم این است که بیشتر بخش های برزیل دارای آب و هوای گرمسیری هستند. البته برزیل به خاطر باران هایش به دو فصل بارانی و خشک تبدیل می شود و همین مساله است که تعیین کننده بهترین زمان سفر به برزیل است. از آنجایی که برزیل کشور بزرگی است و بخش های مختلف آن یک سری تفاوت های جزئی با هم دارند، ما تصمیم گرفتیم که آب و هوای بخش های مختلف برزیل را به صورت جداگانه بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که بهترین زمان سفر به برزیل چه زمانی است و سفر به هر کدام از بخش های برزیل در چه زمانی از سال ایده آل تر است.

    بهترین زمان سفر به برزیل

    بهترین زمان سفر به جنوب برزیل

    در نواحی جنوبی برزیل، فصل خشک سال از ماه مارس (اواسط اسفند) شروع می شود و تا ماه نوامبر (اواسط آذر) ادامه پیدا می کند. نکته مهمی که باید درباره آب و هوای جنوب برزیل بدانید، این است که شهرهای جنوبی این کشور در ماه های دسامبر تا فوریه (اواسط آذر تا اواسط اسفند) از همیشه بارانی تر می شوند. نکته دیگر اینکه از آنجایی که کشور برزیل در نیمکره جنوبی زمین قرار گرفته است، فصل هایش با فصل های کشور ما برعکس است. یعنی تابستان های ما، زمستان برزیل محسوب می شود. خوب است این را بدانید که در نواحی جنوب برزیل، در شب های ماه های ژوئن تا سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط مهر) هوا کمی خنک می شود. در این بازه زمانی از سال، هوای شهرهایی مثل ریو دو ژانیرو در جنوب برزیل شبیه به تابستان های اروپا می شود. در این بازه زمانی از سال، گاهی اوقات باران در نواحی جنوب برزیل می بارد و گاهی اوقات هم هوا آفتابی می شود. نکته دیگر اینکه شما در این بازه زمانی از سال هرچقدر که بیشتر به جنوب برزیل نزدیک شوید، شاهد افت دمای بیشتری خواهید بود. با همه این اوصاف باید بگوییم که همه اوقات سال به جز ماه های آذر تا اسفند، به عنوان بهترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو و دیگر شهرهای جنوبی برزیل شناخته می شوند.

    بهترین زمان سفر به جنوب برزیل

    بهترین زمان سفر به آمازون و تالاب پانتانال 

    شرایط آب و هوایی آمازون و پانتانال به گونه ای است که شما در هر زمانی از سال می توانید به آن ها سفر کنید. اما با این حال می توان گفت که بهترین زمان سفر به آمازون و پانتانال، حوالی ماه جولای و آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) است. البته باید به این مساله توجه کنید که آمازون یک جنگل بارانی است و با این حساب همیشه در آن بارانی می بارد و در کل سال هم هوای گرم و مرطوبی دارد. پس اگر می خواهید به آمازون سفر کنید، باید انتظار مواجه شدن با این باران های گاه و بیگاه را داشته باشید. در مورد پانتانال هم باید این را بگوییم که این منطقه در سراسر سال گرم است. در این منطقه از برزیل، بیشتر بارش های بارانی در ماه های دسامبر تا مارس (اواسط آذر تا اواسط فرودین) اتافاق می افتد. نکته دیگر اینکه بهترین زمان سفر به آمازون و پانتانال برای دیدن حیوانات، فصل خشک آمازون یعنی حوالی ماه های آوریل تا اکتبر (اواسط فروردین تا اواسط آبان) است. در آخر این را هم باید بدانید که حتی در فصل سرمای سال در برزیل (یعنی حوالی تابستان ما)، باز هم هوای برزیل آنقدرها سرد نمی شود و به ندرت پیش می آید که دمای آمازون از 20 درجه سانتیگراد کمتر شود.

    بهترین زمان سفر به آمازون و تالاب پانتانال

    بهترین زمان سفر به سواحل شمالی و شرقی برزیل

    آب و هوای مناطق شمالی و شرقی برزیل به دو فصل تقسیم می شود. البته حقیقت این است که جداسازی این فصل ها از هم کار بسیار سختی می باشد. اما به طور کلی می توان گفت که میانگین دمای برزیل در سواحل شمالی و شرقی، معمولا در سراسر سال بین 26 تا 30 درجه سانتیگراد است. در این مناطق برزیل، معمولا در ماه های آگوست تا فوریه (اواسط مرداد تا اواسط اسفند) باران ها کمتر می شود و باران های آن در ماه های مارس تا جولای (اواسط اسفند تا اواسط مرداد) به نسبت بیشتر می شود. نکته دیگر اینکه در شهرهای ساحلی برزیل، معمولا دما بالا و رطوبت هم زیاد است. البته معمولا در این نواحی، نسیم خنک می وزد و این نسیم باعث می شود که وقت گذرانی در سواحل کشورآسان تر شود. با این اوصاف باید بگوییم که اواسط مرداد تا اواسط اسفند بهترین زمان سفر به نواحی شمالی و شرقی برزیل است. 
    برای رزرو تور ارزان برزیل می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز در تماس باشید.

    مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه بفرمایید :

    شهر دوقلوها در برزیل
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW