021-88507190

نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس کجاست؟

راهنمای سفر م.مقیمی 07 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مارماریس، شهر کوچکی که برای خودش فرودگاهی ندارد و به همین دلیل گردشگران ناچار اند که به یکی از فرودگاه های نزدیک به مارماریس پرواز داشته باشند و سپس خودشان را به مارماریس برسانند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    درباره مارماریس

    مارماریس یک شهر ساحلی کوچک است که جمعیت کمی هم دارد و در فصل تابستان به یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه تبدیل می شود. این شهر جاذبه های گردشگری و طبیعت بسیار زیبایی دارد و سواحلش بسیار بکر و دیدنی هستند. اما این شهر کوچک برای خودش یک فرودگاه ندارد و به همین دلیل توریستان ناچارند که از یکی از فرودگاه های نزدیک به مارماریس پرواز داشته باشند و بعد از یکی از آن دو فرودگاه خودشان را به مارماریس برسانند. در ادامه شما را با این دو فرودگاه در نزدیکی مارماریس آشنا می کنیم و راه های دسترسی از هر کدام از آن فرودگاه ها به مرکز شهر مارماریس را هم به شما می گوییم.

    درباره مارماریس

    نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس

    نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس، فرودگاهی به نام فرودگاه بین المللی دالامان است. این فرودگاه در فاصله 90 کیلومتری مارماریس واقع شده است. ضمنا یک فرودگاه به نام فرودگاه بین المللی بدروم هم در نزدیکی مارماریس وجود دارد که 130 کیلومتر با مارماریس فاصله دارد. از آنجایی که فرودگاه دالامان به نسبت فرودگاه بدروم به مارماریس نزدیک تر است، گزینه مناسب تری برای سفر به مارماریس محسوب می شود و خیلی از توریستان این فرودگاه را برای سفر به مارماریس انتخاب می کنند.

    نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس

    فرودگاه دالامان مارماریس

    فرودگاه دالامان مارماریس یک فرودگاه بین المللی است که دو ترمینال مجزا دارد. یکی از این دو ترمینال برای پروازهای داخلی ترکیه و یکی از آن ها برای پروازهای بین المللی استفاده می شود. جالب است بدانید که از فرودگاه دالامان به 120 نقطه مختلف در دنیا پرواز انجام می شود. لازم به ذکر است که فرودگاه دالامان در فاصله 6 کیلومتری شهر دالامان واقع شده است و همان طور که گفته شد، حدود 90 کیلومتر هم با شهر مارماریس فاصله دارد.

    فرودگاه دالامان مارماریس

    فرودگاه بدروم

    فرودگاه بدروم یکی دیگر از فرودگاه هایی است که به غرب کشور ترکیه یعنی شهرهایی مثل بدروم و مارماریس سرویس می دهد. این فرودگاه در فاصله 36 کیلومتری شهر بدروم، 16 کیلومتری شهر میلاس و 130 کیلومتری مارماریس واقع شده است. این فرودگاه در طول هر سال به حدود 2.5 میلیون مسافر سرویس می دهد و در طول ماه های تابستانی سال بسیار شلوغ می شود. دلیل این مساله هم این است که فرودگاه بدروم در نزدیکی دو شهر توریستی بدروم و مارماریس قرار گرفته است و هم مسافران ترکیه ای و هم توریستان بین المللی از پرواز به آن استقبال زیادی می کنند. 

    نحوه دسترسی از فرودگاه دالامان به مارماریس

    یک سری اتوبوس در فرودگاه دالامان مارماریس وجود دارد که مربوط به دو کمپانی هاواش و موتاش هستند. ساعت حرکت این اتوبوس ها به مقصد مارماریس به این بستگی دارد که هواپیماها در چه ساعتی در فرودگاه دالامان مارماریس به زمین بنشینند. این اتوبوس ها معمولا ظرف مدت 90 دقیقه مسیر فرودگاه دالامان تا مارماریس را طی می کنند و قیمت بلیط آن ها هم 15 لیره است. در ضمن امکان دسترسی از فرودگاه دالامان به مارماریس با تاکسی نیز وجود دارد. البته ذکر این نکته هم لازم است که قیمت کرایه تاکسی های فرودگاه دالامان به مقصد مارماریس گران تر از کرایه اتوبوس های این مسیر است و شما باید حدود 200 لیره را برای طی کردن این مسیر با تاکسی در نظر داشته باشید. 

    نحوه دسترسی از فرودگاه دالامان به مارماریس

    نحوه دسترسی از فرودگاه بدروم به مارماریس

    اگر شما به فرودگاه بدروم بروید و از آنجا بخواهید به مارماریس دسترسی پیدا کنید، باید از اتوبوس ها، مینی بوس ها و یا تاکسی های این مسیر استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه کرایه اتوبوس های این مسیر ارزان تر است، اما به هر حال تاکسی ها راحت تر و البته سریع تر هستند. برای رزرو تور مارماریس می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW