021-88507190

روستای هوتوان در چین، روستایی که طبیعت در آن پادشاهی می کند!

گردشگری م.مقیمی 17 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روستای هوتوان یکی از زیباترین و افسانه ای ترین روستاهای جهان محسوب می شود. با ما همراه باشید تا امروز به روستای هوتوان در چین که طبیعت در آن پادشاهی می کند، سر بزنیم و ببینیم که داستان آن از چه قرار است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روستای هوتوان در چین، روستایی که طبیعت در آن پادشاهی می کند!

    روستای هوتوان شبیه به روستایی است که از دل افسانه ها و کتاب داستان ها بیرون کشیده شده است! روستایی که به قدری سرسبز است که حتی خانه ها در آن به چشم نمی آیند! روستایی که خالی از سکنه است و با وجود اینکه به آن لقب روستای ارواح در چین را داده اند، یکی از زیباترین روستاهای جهان محسوب می شود. با ما همراه باشید تا امروز به روستای هوتوان در چین که طبیعت در آن پادشاهی می کند، سر بزنیم و ببینیم که داستان آن از چه قرار است. 

    روستای هوتوان در چین، روستایی که طبیعت در آن پادشاهی می کند

    روستای هوتوان در چین چه جور جایی است؟

    روستای هوتوان در چین روستایی است که در جزیره شنگ شان چین در ساحل شرقی چین قرار گرفته است و این روزها توجه مردم را در فضای مجازی به خودش جلب کرده است. این روستا یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری چین محسوب می شود و به قدری فضای زیبا و سرسبزی دارد که هر بیننده با دیدن آن برای لحظه ای میخکوب می شود! این روستا داستان بسیار جالبی دارد که مسلما برای شما هم شنیدنی است. این روستا تا همین 40 سال پیش، یک روستای پر رونق بود که بیش از 3،000 نفر جمعیت داشت. در آن زمان روستای هوتوان چین یک روستای ماهیگیری محسوب می شد و زندگی در آن مثل زندگی در هر جای دیگری در دنیا به روال خودش انجام می شد. تا اینکه در دهه 1990 میلادی رفته رفته از جمعیتش کاسته شد و مردم هوتوان تصمیم به ترک روستایشان گرفتند تا در یک روستای بزرگتر با دسترسی بهتر و امکانات بهتر اقامت داشته باشند. این مهاجرت ها به قدری شدت گرفت که عملا در سال 2002 روستا خالی از سکنه اعلام شد و کل جمعیتش به جمعیت یک روستا در نزدیکی آن اضافه شد. حالا هم یکی تقریبا دو دهه از خالی شدن این روستا می گذرد، طبیعت چشم مردم روستا را دور دیده و دوباره درختان و گیاهان آن روی ساختمان های دست بشر رشد کرده اند و به همین دلیل هم هست که می گویند طبیعت در روستای هوتوان چین پادشاهی می کند!

    روستای هوتوان در چین چه جور جایی است

    چه تفریحاتی می توان در هوتوان چین داشت؟

    روستای هوتوان چین که به مدت یکی دو دهه به یک روستای ارواح تبدیل شده بود و هیچ کسی در آن زندگی نمی کرد، ناگهان در اینترنت سر و صدایی به پا کرد و به صورت کاملا ناگهانی به یکی از جاذبه های گردشگری چین تبدیل شد! داستان از این قرار بود که در سال 2015 یک سری عکس جذاب از این روستای سرسبز در چین در فضای اینترنت پخش شد و بدین شکل توجه توریستان سراسر دنیا به این روستای متروکه در چین جلب شد! اما به قدری هجوم توریستان به این روستا در یک بازه زمانی کوتاه زیاد شد که مقامات منطقه شوکه شدند و نمی دانستند که چگونه باید این توریستان را مدیریت کنند! دلیلش هم این بود که این روستا هیچ گونه امکاناتی نداشت و اصلا کسی فکرش را هم نمی کرد که یک روز یک روستای متروکه در چین به یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی چین تبدیل شود! اما حالا اوضاع فرق کرده است و حالا روستای هوتوان شرایط لازم را برای پذیرایی از توریستان دارد و روز به روز هم بر تعداد توریستانش اضافه می شود. در حال حاضر امکان طبیعت گردی در روستای هوتوان چین با پرداخت 8 دلار مهیا شده است و یک سری علائم و نشانه ها هم در سراسر روستای هوتوان چین نصب شده که مضمونشان این است که کسی نباید به خانه های متروکه این روستا وارد شود تا یک وقت مشکلی برایش پیش نیاید. حتی یک سری هتل هم در جزیره شنگ شان چین ساخته شده است که توریستان هوتوان می توانند در آن ها اقامت کنند. 

    چه تفریحاتی می توان در هوتوان چین داشت

    روستای هوتوان چین دقیقا کجای چین است و چگونه می توان از آن بازدید کرد؟

    نکته جالب ماجرا این است که روستای هوتوان چین حدودا 65 کیلومتر با شانگهای فاصله دارد و این بدین معن است که هر کسی می تواند به راحتی از آن در تور شانگهای دیدن کند و این روستای زیبا را از نزدیک ببیند. بد نیست این را هم بدانید که جزیره شنگ شان که روستای هوتوان در آن قرار گرفته است، غذاهای دریایی بی نظیری هم دارد و خیلی از توریستان به خاطر امتحان کردن آن غذاهای دریایی است که در تور شانگهای راهی جزیره شنگ شان می شوند.  البته باید این را هم بدانید که تعداد قایق های موجود برای دسترسی به جزیره شنگ شان محدود هستند. این قایق ها از شانگهای به مقصد جزیره گوکی که با یک پل به جزیره شنگ شان متصل می شود، حرکت می کنند و شما باید با آن قایق ها خودتان را به جزیره گوکی برسانید و از آنجا به جزیره شنگ شان بروید. لازم به ذکر است که معمولا فقط یک قایق در طول روز از اسکله شنجیاوان شانگهای در ساعت 9:15 صبح  این مسیر را طی می کند که اگر به آن نرسید، باید یک روز دیگر برای رفتن به روستای هوتوان چین صبر کنید. لازم به ذکر است که طی کردن مسیر شانگهای تا جزیره گوکی با قایق حدودا 3 ساعت طول می کشد و وقتی هم که به گوکی برسید، می توانید به راحتی با یک تاکسی محلی خودتان را به روستای هوتوان چین برسانید. برای رزرو تور چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.
    مقاله کاربردی زیر را برای سفر به چین مطالعه کنید:

    چه زمانی برای سفر به چین بهتر است؟

    روستای هوتوان چین دقیقا کجای چین است و چگونه می توان از آن بازدید کرد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW