021-88507190

کدام کشورها باهوش ترین مردم دنیا را دارند؟

اخبار م.مقیمی 22 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مسلما شما هم این را شنیده اید که می گویند مردم ایران باهوش ترین مردم جهان هستند. اما آیا این مساله واقعیت دارد؟ اصلا کدام کشورها باهوش ترین مردم دنیا را دارند؟ ما امروز می خواهیم به این سوال جالب یک جواب جالب بدهیم!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    باهوش ترین مردم جهان

    مسلما شما هم این را شنیده اید که می گویند مردم ایران باهوش ترین مردم جهان هستند. اما آیا این مساله واقعیت دارد؟ آیا واقعا مردم ایران باهوش ترین مردم دنیا هستند؟ اصلا کدام کشورها هستند که عنوان باهوش ترین مردم دنیا را با خودشان یدک می کشند؟ ما امروز می خواهیم به این سوال جالب یک جواب جالب بدهیم! پس با ما همراه باشید.

    کدام کشورها باهوش ترین مردم دنیا را دارند

    مقایسه هوش مردم کشورهای مختلف

     اینکه کدام کشور در دنیا باهوش ترین مردم دنیا را دارد، مساله ای است که به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در واقع به مساله هوش از دیدهای مختلف نگاه می شود و برخی معتقدند که کشوری باهوش ترین مردم دنیا را دارد که مردمش باسوادتر باشند. از طرفی بعضی ها می گویند که باهوش ترین کشور دنیا کشوری است که متوسط آی کیو مردمانش بیشتر از متوسط آی کیو مردم دیگر کشورهای دنیا باشد. با این حساب طبیعی است که تا به حال تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده تا مشخص شود که باهوش ترین مردم دنیا اهل کدام کشور هستند. اما این یک واقعیت است که هیچ جواب قطعی برای این مساله وجود ندارد. اما به هر حال ما جواب معتبرترین تحقیقاتی که در این زمینه بر اساس فاکتورهای مختلف انجام شده اند را برایتان جمع آوری کرده ایم که اگر نگاهی به آن ها بیندازید، می توانید متوجه شوید که کدام کشورها باهوش ترین مردم دنیا را دارند.

    باهوش ترین مردم دنیا از لحاظ ICI

    یک فاکتور مهم در سنجش هوش کشورهای مختلف وجود دارد که به آن آی سی آی (ICI) می گویند. آی سی آی به توانایی کشورها در به دست آوردن دانش و استفاده از آن برای آموزش، توسعه خلاقیت و جذب استعداد است. در واقع به نظر بعضی از محققین کشوری که آی سی آی بالاتری دارد، مردمان باهوش تری دارد. یعنی کشوری که آی سی آی بالاتری دارد، به احتمال زیاد آن کشوری خواهد بود که ایده های نوین و پیشرفته آینده از طریق مردم آن کشور تولید خواهد شد. جالب است بدانید که بر اساس این تحقیق، مشخص شد که آمریکا تنها کشوری بود که توانست نمره A+ را دریافت کند! بعد از آن هم کشور انگلیس توانست رتبه دوم باهوش ترین مردم جهان و آلمان هم رتبه سوم باهوش ترین مردم جهان را کسب کند. بعد از این ها هم استرالیا، سنگاپور، سوئد، سویس، کانادا، فنلاند و دانمارک توانستند رتبه دار شوند.

    باهوش ترین مردم دنیا از لحاظ میزان سواد و تحصیل

    همان طور که گفته شد، یک سری از محققین معتقدند که باهوش بودن یا نبودن مردم  کشورهای جهان را می توان بر اساس میزان تحصیلات مردمان آن کشورها مورد بررسی قرار داد. در طی یکی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شد، مشخص شد کانادا باهوش ترین مردم دنیا را دارد. بعد از آن ژاپن رتبه دوم باهوش ترین مردم دنیا را به خودش اختصاص داد و پس از آن ها کشورهایی مثل کره جنوبی، انگلیس، آمریکا، استرالیا و البته فنلاند نیز توانستند رتبه های بعدی باهوش ترین مردم دنیا را کسب کنند.

    باهوش ترین مردم دنیا از لحاظ میزان سواد و تحصیل

    باهوش ترین مردم دنیا از لحاظ متوسط IQ

    یک تحقیق دیگر توسط یک پروفسور انگلیسی به نام ریچارد لین (Richard Lynn) در بین سال های 2002 تا 2006 میلادی انجام شد تا باهوش ترین مردم دنیا شناسایی شوند. ریچارد لین در این تحقیق آی کیو مردم 80 کشور دنیا را ارزیابی کرد تا بالاخره بتواند به جواب این سوال برسد که کدام کشور باهوش ترین مردم دنیا را دارد. وقتی این تحقیق انجام شد، مشخص شد که هنگ کنگ و سنگاپور ملیت هایی هستند که مردمانشان بیشترین متوسط آی کیو یعنی آی کیو 108 را دارند. بعد از آن ها هم کره جنوبی با متوسط آی کیو 106 توانست رتبه بعدی را در باهوش ترین مردم دنیا به خودش اختصاص دهد. کشورهای دیگر هم مثل ژاپن و چین با متوسط آی کیو 105، تایوان با متوسط آی کیو 104، ایتالیا با متوسط آی کیو 102 و ایسلند، مغولستان و سوئیس با متوسط آی کیو 101 توانستند رتبه های بعدی باهوش ترین مردم جهان را به خودشان اختصاص دهند. بعد از این کشورها نیز کشورهای لوکزامبورگ، نروژ، اتریش، هلند و انگلیس توانستند با متوسط آی کیو 100 جزء باهوش ترین مردم دنیا قرار بگیرند. جالب است بدانید که در این تحقیق مردم ایران هم لحاظ شدند و متوسط آی کیو مردم ایران  84 به دست آمد. این نشان می دهد که بر خلاف تصوری که اکثر مردم ایران دارند، ما جزء باهوش ترین مردم دنیا نیستیم!
    برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    باهوش ترین مردم دنیا از لحاظ متوسط IQ

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW