021-88507190

لغو تحریم مهاجرت ایرانیان به آمریکا توسط بایدن

اخبار م.مقیمی 05 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بعد از گذشت نزدیک به چهار سال و درست در زمانی که بایدن به صورت رسمی رئیس جمهور آمریکا شد، این امکان برای ایرانی ها فراهم شد تا دوباره بتوانند به آمریکا سفر و مهاجرت داشته باشند. برای بررسی این شرایط با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    لغو ممنوعیت مهاجرتی ایرانیان به آمریکا توسط بایدن

    خبر خوبی که برایتان داریم، این است که بعد از گذشت نزدیک به چهار سال و درست در زمانی که بایدن به صورت رسمی رئیس جمهور آمریکا شد، این امکان برای ایرانی ها فراهم شد تا دوباره بتوانند به آمریکا سفر و مهاجرت داشته باشند. در واقع درست در روز اولی که بایدن در کاخ سفید آمریکا حضور پیدا کرد، قانونی که قبلا رئیس جمهوری قبلی آمریکا یعنی دونالد ترامپ گذاشته بود و بر اساس آن ایرانیان و مردم چند کشور مسلمان حق ورود به آمریکا را نداشتند، لغو شد. با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع مهم که سرنوشت یک سری از متقاضیان مهاجرت به آمریکا را تغییر داده، با شما صحبت کنیم و به شما بگوییم که از حالا به بعد شرایط مهاجرت ایرانیان به آمریکا بعد از بایدن از چه قرار است و شرایط چگونه به نفع متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای آمریکا تغییر پیدا کرده است.

    بایدن کدامیک از قوانین ترامپ را برداشته و لغو کرده است؟


    خوب است این را بدانید که بایدن در روز اول ریاست جمهوری رسمی خود چند تا از قوانین ترامپ را لغو کرده است. در این میان چند اتفاق مهم رخ داد و بر اساس بیانیه بایدن مشخص شد که از این به بعد از کودکان مهاجر و در کل مهاجرانی که در آمریکا حضور دارند و مدارک مربوطه را به صورت تمام و کمال ندارند، حمایت می شود و در واقع از این به بعد از اخراج این دسته از کودکان و یک سری از مهاجران ممانعت می شود. ضمنا از این پس برنامه مهاجرتی به آمریکا دستخوش یک سری تغییرات ویژه می شود و علاوه بر این ها، دیگر اجرای برنامه دیوار کشی در مرز آمریکا و مکزیک ادامه پیدا نمی کند. البته این چند مورد تنها بخشی از تصمیماتی است که بایدن درباره تغییر دولت آمریکا در نظر دارد و باید ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی در این کشور رخ می دهد.

    بایدن کدامیک از قوانین ترامپ را برداشته و لغو کرده است

    جو بایدن؛ چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا

    ماجرای لغو تحریم مهاجرت ایرانیان به آمریکا از چه قرار است؟

    خوشبختانه باید به شما بگوییم که در حال حاضر قوانین مهاجرتی به آمریکا برای ایرانیان به روال گذشته یعنی قبل از سال 2017 برگشته و حالا اگر شما شرایط مهاجرت به آمریکا و سفر به آمریکا را داشته باشید، می توانید دوباره برای این منظور اقدام کنید. چراکه همان طور که گفته شد بایدن در اولین روز بهمن ماه سال 1399 چندین و چندتا از قوانین ترامپ را لغو کرده که مهمترین و تاثیرگذارترینشان برای ما ایرانیان همان لغو تحریم مهاجرت ایرانیان به آمریکا بوده است. این یعنی اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی بودید که در طی این چهار سال گذشته کارتان برای مهاجرت به آمریکا گره خورده است، می توانید مطمئن باشید که از الان به بعد اوضاع برای شما بهتر می شود و حالا وقتش رسیده که دوباره به دنبال تحقق یافتن رویایتان یعنی زندگی در آمریکا باشید. پس اگر شما هم احیانا به خاطر محدودیت سال های اخیر از سفر و مهاجرت به آمریکا صرف نظر کرده بودید، بهتر است که حالا دوباره دست به کار شوید و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.

    بعد از ریاست جمهوری بایدن امکان مهاجرت به آمریکا برای چه کسانی وجود دارد؟

    خوب است این را بدانید که بایدن امکان مهاجرت و سفر مردم کشورهایی که ترامپ قبلا آن ها را ممنوع کرده بود را مهیا کرده است. این یعنی متقاضیان اخذ ویزای آمریکا که اهل کشورهای مسلمانی مثل ایران، عراق، سوریه، سودان، سومالی، یمن و لیبی هستند، می توانند با طی کردن مراحله مربوطه و داشتن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنند.

    بعد از قانون گذاری بایدن چگونه می توان برای مهاجرت به آمریکا اقدام کرد؟

    مسلم است که حتی حالا که بایدن قانون تحریم مهاجرت ایرانیان به آمریکا را لغو کرده، باز هم مهاجرت به آمریکا کار آسانی نیست. اما با این حال همه چیز در این باره امیدوارکننده تر شده است و حالا شما می توانید با توجه به کیس مهاجرت خود مثل تحصیل، کار یا حتی سرمایه گذاری در آمریکا برای جمع آوری مدارک مربوطه اقدام کنید و با مراجعه به سفارت های آمریکا در کشورهای همسایه درخواست صدور ویزای آمریکا را برای خودتان بدهید. در واقع باید این را بدانید که با قانون جدید بایدن برای مهاجرت ایرانیان به آمریکا شرایط به منوال گذشته یعنی 4 سال قبل برگشته و این بدین معنی نیست که حالا مهاجرت به آمریکا آسان شده است. بلکه بدین معنی است که محدودیت هایی که در این 4 سال اخیر با آن ها رو به رو بوده ایم، برداشته شده است و حالا کسانی که شرایط لازم برای مهاجرت به آمریکا را دارند، می توانند به اخذ ویزای آمریکا خوشبین باشند و دیگر با محدودیت رو به رو نخواهند بود. گفتنی است که با قانونگذاری جدید جو بایدن دیگر نیازی به اخذ اقامت ترکیه برای مهاجرت به آمریکا نیست و شما می توانید به عنوان شهروند ایرانی مستقیما برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنید و این یعنی یکی از بزرگترین گره های پیش روی شما برای مهاجرت به آمریکا باز شده است.

    بعد از قانون گذاری بایدن چگونه می توان برای مهاجرت به آمریکا اقدام کرد

    بهتر شدن وضعیت مهاجرت از ایران به آمریکا

    برای مهاجرت به آمریکا باید به سفارت کدام کشورها مراجعه کنیم؟

    از آنجایی که در کشور ما ایران سفارت آمریکا وجود ندارد، شما باید حتما برای طی کردن روال اداری مهاجرت به آمریکا و برای اینکه بتوانید به سفارت های آمریکا مراجعه کنید، باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنید. برای این منظور شما می توانید به آنکارا در ترکیه، دبی در امارات متحده عربی، ایروان در ارمنستان یا جزیره قبرس جنوبی سفر کنید و وقت سفارت خود را از سفارات آمریکا در یکی از این شهرها بگیرید. در واقع شهرهای آنکارا، دبی، ایروان و همین طور جزیره قبرس بهترین و راحت ترین شهرها و کشورهایی هستند که شما می توانید با سفر به آن ها به سفارت آمریکا دسترسی پیدا کنید.

    سخن پایانی
    امیدواریم که اگر شما هم متقاضی اخذ ویزای آمریکا هستید، بتوانید مراحل کار خود را به راحتی پیش ببرید و شما هم بتوانید به زودی به آمریکا مهاجرت یا سفر داشته باشید. آژانس مسافرتی مهرپرواز برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت دارد و در نهایت این اتفاق و خبر خوب برای لغو تحریم مهاجرت ایرانیان به آمریکا توسط بایدن را تبریک می گوید. اگر می خواهید بیشتر درباره قوانین مهاجرت به آمریکا بدانید، از شما دعوت می کنیم که مطلب بعدی وب سایت مهرپرواز در این زمینه را از دست ندهید تا بتوانید بیشتر با راه و چاه مهاجرت به آمریکا بعد از ریاست جمهوری بایدن آشنا شوید و شما هم در این راه قدم بردارید.


    درباره آمریکا بیشتر بخوانید:

    راهنمای اخذ ویزای آمریکا

    فاصله ایران تا آمریکا

    ملاقات جالب ترامپ با مدیران کمپانی های فیسبوک، گوگل، اپل، آمازون، مایکروسافت و توئیتر برای صحبت درباره ویروس کرونا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW