021-88507190

زیباترین شهرهای اروپای شرقی

گردشگری م.مقیمی 23 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم شیفته قلعه های مربوط به قرون وسطی هستید و از خیابان های سنگ فرش شده قدیمی خوشتان می آید، باید حتما یک سفر به شهرهای اروپای شرقی داشته باشید. ما امروز می خواهیم چند تا از زیباترین شهرهای اروپای شرقی را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    5 شهر دیدنی در اروپای شرقی

    اگر شما هم شیفته قلعه های مربوط به قرون وسطی هستید و از خیابان های سنگ فرش شده قدیمی خوشتان می آید، باید حتما یک سفر به شهرهای اروپای شرقی داشته باشید. ما امروز می خواهیم چند تا از زیباترین شهرهای اروپای شرقی را به شما معرفی کنیم و کمی شما را بیشتر با اروپای شرقی آشنا کنیم. پس اگر برای شما هم آشنایی با اروپای شرقی و زیباترین شهرهای اروپای شرقی جالب است، با ما همراه باشید.

    پراگ در جمهوری چک

    پراگ در جمهوری چک تاریخ بسیار غنی دارد و یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپای شرقی محسوب می شود. این شهر پر از کلیساها و کاخ های قدیمی است و ساختمان هایش از نظر تاریخی محشر هستند. ضمنا این شهر غذاهای بسیار خوشمزه ای هم دارد و این طور می گویند که طعم غذاهایش هر کسی را شگفت زده می کند. البته از ساختمان ها و غذاهای خوشمزه پراگ که گذر کنیم، می بینیم که پراگ جذابیت های دیگری هم دارد و اماکن دیدنی بسیار خاصی را در خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به ساعت نجومی پراگ، کلیسای بانوی ما قبل از تین، پل چارلز و موزه های دیدنی در آن اشاره کرد. 

    پراگ در جمهوری چک

    موستار در بوسنی و هرزگووین

    موستار یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپای شرقی است. از وسط این شهر یک رودخانه بسیار تمیز و زیبا به نام نرتوا گذر می کند که روی آن پلی ساخته شده است که قدمتش 4 قرن است. البته این را هم بگوییم که هم شهر موستار و هم این پل در طول جنگ بوسنی تا حد زیادی آسیب دیده اند، اما به هر حال به خوبی بازسازی شده اند و هنوز هم زیبایی قبل از جنگ را دارند. در موستار خیابان های باریک و سنگ فرش شده بسیار زیبایی وجود دارد که در نوع خودشان بی نظیر هستند. در ضمن در فاصله 40 کیلومتری موستار هم یک آبشار زیبا وجود دارد که فضای بسیار زیبایی دارد.

    موستار در بوسنی و هرزگووین

    بلگراد در صربستان

    بلگراد به عنوان پایتخت صربستان جایی است که حال و هوای اروپای قدیم به همراه راحتی دنیای مدرن در آن احساس می شود. در بخشی از این شهر در اروپای شرقی آسمان خراش های زیبا به چشم می خورند و در بخش دیگر آن یک عالمه ساختمان قدیمی از قرن 19 وجود دارد که معماریشان تحسین برانگیز است. حتی یک قلعه زیبا هم در بلگراد وجود دارد که در کنار رودخانه ساوا و دانوب قرار گرفته است و ابهت بسیار زیادی دارد. از این گذشته، یک کلیسای بزرگ و معروف هم در بلگراد وجود دارد که به آن کلیسای سنت ساوا می گویند و زیبایی خیلی زیادی دارد.

    بلگراد در صربستان

    اوهرید در مقدونیه

    شهر اوهرید که در ساحل دریاچه اوهرید قرار گرفته است، یک شهر کوچک و زیبا است که در آن یک عالمه کلیسای دیدنی و خانه های جذاب وجود دارد. این شهر در گوشه جنوب غربی مقدونیه واقع شده است و خیابان های سنگ فرش شده جالبی دارد که به دریاچه اوهرید منتهی می شوند و در کنار آن ها رستوران ها و کافه های بسیار زیبایی ساخته شده است. ضمنا اوهرید سواحل بسیار زیبایی هم دارد و برای شنا در روزهای تابستانی بی نظیر است.

    اوهرید در مقدونیه

    دوبرونیک در کرواسی

    یکی از زیباترین شهرهای اروپای شرقی شهری است به نام دوبرونیک. این شهر یکی از زیباترین شهرهای منطقه مدیترانه محسوب می شود و جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد. در این شهر یک منطقه قدیمی به نام شهر قدیمی دوبرونیک وجود دارد که بعضی از ساختمان هایش به اندازه نیم هزاره قدمت دارند. ضمنا این شهر قدیمی با یک سری دیوارها احاطه شده است که نه تنها جزء قدیمی ترین دیوارهای شهری قرون وطی هستند، بلکه از نظر سیستم استحکامی نیز جزء بهترین ها محسوب می شوند. جالب است بدانید که هیچ وقت دشمنان در قرون وسطی نتوانستند از دیوارهای دوبرونیک به داخل شهر نفوذ کنند. ضمنا این شهر به یک سری جزایر اطراف هم دسترسی خوبی دارد و از این ها گذشته، رستوران های بسیار جذابی برای سرو غذاهای دریایی دارد. با همه این اوصاف می توان گفت که دوبرونیک یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپای شرقی است و مسلما بازدید از آن برای هر کسی تجربه جالبی است.برای رزرو تور اروپا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    دوبرونیک در کرواسی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW