021-88507190

بهترین زمان سفر به سریلانکا

گردشگری م.مقیمی 30 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نکته ای که درباره بهترین زمان سفر به سریلانکا وجود دارد، این است که در آن تا باران نبارد، همه چیز خوب است! یعنی از نظر دمای هوا، سفر به سریلانکا در هر زمانی از سال مطلوب است! با این حساب تنها مشکلی که وجود دارد، بارش های باران در آن جا است. اما چه زمانی کم بارش ترین موقع در سریلانکا است؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای سفر به سریلانکا

    سریلانکا که در جنوب هند واقع شده است، بیست و پنجمین جزیره بزرگ جهان به حساب می آید و یک خط ساحلی زیبا و طولانی دارد که در آن تا چشم کار می کند، درخت نخل وجود دارد. نکته ای که درباره آب و هوای سریلانکا و بهترین زمان سفر به سریلانکا وجود دارد، این است که در آن تا باران نبارد، همه چیز خوب است! یعنی از نظر دمای هوا، سفر به سریلانکا در هر زمانی از سال مطلوب است! با این حساب تنها مشکلی که درباره آب و هوای سریلانکا وجود دارد، بارش های باران در آن است. پس اگر شما به دنبال بهترین زمان سفر به سریلانکا هستید، باید ببینید که کدام فصل ها بارش باران کمتری در سریلانکا دارند. با داشتن این مورد مهم در ذهن، با ما همراه باشید تا با هم بهترین زمان سفر به سریلانکا را بررسی کنیم.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا

    درباره آب و هوای سریلانکا

    نکته خوبی که درباره آب و هوای سریلانکا وجود دارد، این است که فصل های بارش باران در بخش های مختلف آن با یکدیگر متفاوت است. مثلا اگر آب و هوای سواحل شرقی سریلانکا بارانی باشد، در همان زمان آب و هوای سواحل غربی آرام و آفتابی است! این یعنی همیشه و در همه وقتی از سال یک جای خشک و آفتابی در سریلانکا پیدا می شود که شما بتوانید تعطیلات آرام و به یادماندنیتان را در آن سپری کنید. 

    اواسط مهر تا اواسط فروردین- بهترین زمان سفر به سریلانکا (برای اقامت در ناحیه سواحل غربی و جنوبی سریلانکا)

    شامل: چیلاو در غرب سریلانکا، گاله در جنوب سریلانکا و کلمبو در جنوب غربی سریلانکا
    این بخش از سریلانکا از اواسط فروردین تا اواسط مهر بارانی می شود. پس اگر می خواهید با تور سریلانکا به شهر گاله یا کلمبو بروید، بهتر است که از سفر به سریلانکا در این بازه زمانی مخصوصا از اواسط فروردین تا اواسط تیر خودداری کنید تا باران های شدید سریلانکا نصیبتان نشود. به جای این زمان، بهتر است که اواسط مهر تا اواسط فروردین را برای سفر انتخاب کنید تا بتوانید بیشتر از هوای آفتابی سریلانکا و سواحل سریلانکا استفاده کنید. البته این را هم بگوییم که در بازه زمانی اواسط مهر تا اواسط فروردین هم امکان یک بارش کوتاه مدت در سریلانکا وجود دارد، اما به هر حال این زمان آفتابی ترین زمان سال محسوب می شود. بد نیست این را هم بدانید که جشن سال نو سریلانکا در ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) و جشنواره اسالا هم در ماه جولای و آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) برگزار می شود. پس اگر به دنبال سفر به سریلانکا در زمان جشنواره ها و فستیوال ها هستید، باید این زمان ها را برای سفر به سریلانکا انتخاب کنید. 

    اواسط مهر تا اواسط فروردین- بهترین زمان سفر به سریلانکا (برای اقامت در ناحیه سواحل غربی و جنوبی سریلانکا)

    اواسط اسفند تا اواسط فروردین- بهترین زمان سفر به سریلانکا (برای اقامت نواحی مرتفع مرکزی سریلانکا)

    شامل: کندی، نووارا الیا و باغ های گیاهشناسی پرادنیا
    منطقه سنترال هیلز (تپه های مرکزی) یا همان نواحی مرتفع مرکزی سریلانکا یک منطقه کوهستانی است که ارتفاعش از 300 متر هم فراتر می رود و حدودا 20 درصد کله جزیره سریلانکا را به خودش اختصاص داده است. نکته ای که وجود دارد، این است که آب و هوای این قسمت از سریلانکا به خاطر ارتفاع زیاد در هر زمانی از سال خنک است و به صورت میانگین دمای 15 درجه سانتیگراد را تجربه می کند.  این بدین معنی است که دمای هوای مناطق مرتفع سریلانکا از دمای هوای شهرهای ساحلی سریلانکا پایین تر است. نکته دیگر اینکه هوای این بخش از سریلانکا از اواسط دی تا اواسر فروردین آفتابی تر از همیشه می شود و باران های آن از اواسط مهر تا اواسط آذر شدت پیدا می کنند. اما از میان همه ماه های آن، اواسط اسفند تا اواسط فروردین به عنوان بهترین زمان سفر به سریلانکا در نواحی مرتفع شناخته می شود.

    اواسط اسفند تا اواسط فروردین- بهترین زمان سفر به سریلانکا (برای اقامت نواحی مرتفع مرکزی سریلانکا)

    اواسط فروردین تا اواسط مهر- بهترین زمان سفر به سریلانکا (برای اقامت در نواحی شرقی و شمالی سریلانکا)

    شامل: اراوور، پاسیکودا و ترینکومالی در شرق و هابارانا و واوونیا در شمال
    فصل باران های سریلانکا در بخش شمالی و شرقی از اواسط آذر شروع می شود و تا اواسط فروردین ادامه پیدا می کند. البته باران های این بخش از سریلانکا از اواسط آذر تا اواسط دی شدت پیدا می کنند و با این اوصاف می توان گفت که بدترین زمان سفر به سریلانکا برای اقامت در شهرهای شمالی و شرقی سریلانکا این زمان است. از آن طرف بهترین زمان سفر به سریلانکا، زمانی است که این بخش از سریلانکا آفتابی ترین روزهایش را تجربه می کند. به عبارتی اواسط فروردین تا اواسط مهر بهترین زمان سفر به سریلانکا است. 

    اواسط فروردین تا اواسط مهر- بهترین زمان سفر به سریلانکا (برای اقامت در نواحی شرقی و شمالی سریلانکا)

    اواسط مهر تا اواسط آذر- فصل باران های همیشگی سریلانکا

    در آخر خوب است این را بدانید که در بازه زمانی اواسط مهر تا اواسط آذر یک سری ابرهای بارانی در سریلانکا وجود دارند که باعث می شوند احتمال بارش باران در هر زمانی در هر شهری در سریلانکا وجود داشته باشد. این باران ها مثل باران های قبلی که در موردشان صحبت کردیم، مربوط به بخش خاصی از سریلانکا نمی شوند و ممکن است که منجر به یک سری بارش های باران در سریلانکا در هر زمانی از سال بشوند. نکته دیگر اینکه در این زمان از سال، سریلانکا خلوت تر از همیشه می شود و اگر شما بتوانید با ریسک بارش باران در این زمان کنار بیایید، می توانید از کاهش هزینه های سفر به سریلانکا در این بازه زمانی استفاده کنید و در یک کلام ارزانتر از همیشه به سریلانکا سفر کنید. نکته دیگر اینکه جشنواره دیپاوالی سریلانکا که به آن جشنواره نور سریلانکا هم می گویند، معمولا در ماه اکتبر یا نوامبر (حوالی مهر یا آبان) برگزار می شود. پس اگر دلتان می خواهد که در این جشنواره شرکت کنید، بهتر است که حدودا مهر یا آبان را برای سفر به سریلانکا انتخاب کنید. البته باید به این مساله توجه کنید که زمان این جشنواره بر اساس تقویم قمری هندو تعیین می شود و ممکن است که هر سال تغییر کند.برای رزرو تور سریلانکا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    اواسط مهر تا اواسط آذر- فصل باران های همیشگی سریلانکا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW