021-88507190

چگونه می توان ویزا کار سوئیس را گرفت؟

اخبار م.مقیمی 28 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
از آنجایی که سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی ست و به همین دلیل خیلی ها از جمله خیلی از مردم ایران به زندگی در سوئیس و کار در سوئیس علاقه نشان می دهند.ما امروز می خواهیم به شما شرایط اخذ ویزا کار سوئیس را بگوییم و برایتان توضیح دهیم که چگونه می توانید برای کار به سوئیس بروید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اخذ ویزای کاری سوئیس

    از آنجایی که سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی ست و به همین دلیل خیلی ها از جمله خیلی از مردم ایران به زندگی در سوئیس و کار در سوئیس علاقه نشان می دهند.ما امروز می خواهیم به شما شرایط اخذ ویزا کار سوئیس را بگوییم و برایتان توضیح دهیم که چگونه می توانید برای کار به سوئیس بروید.

    شرایط اخذ ویزا کار سوئیس برای شهروندان اروپا

    اگر احیانا شما هم شهروند اروپا هستید، خوب است این را بدانید که شما می توانید بدون محدودیت در سوئیس کار، زندگی و تحصیل کنید. کسانی که سیتیزن اروپا هستند، می توانند به راحتی و بدون داشتن ویزا به سوئیس بروند و سه ماه در آنجا بمانند و به دنبال کار بگردند. حتی می توانند بعد از سه ماه هم مجوز اقامت بیشترشان را در سوئیس بگیرند و بیشتر برای پیدا کردن شغل در سوئیس جست و جو کنند. البته لازم به ذکر است که یک سری محدودیت ها برای شهروندان اعضای جدید اتحادیه اروپا یعنی شهروندان کرواسی وجود دارد. 

    شرایط اخذ ویزا کار سوئیس برای شهروندان اروپا

    شرایط اخذ ویزا کار سوئیس برای مردم کشورهای دیگر دنیا

    مردم کشورهای دیگر از جمله مردم کشور ما ایران محدودیت های بیشتری برای اخذ ویزای کار سوئیس دارند. اول اینکه یک سهمیه مشخص برای شغل مردم کشورهای دیگر در سوئیس وجود دارد و یک تعداد مشخص شغل برای خارجی ها در سوئیس وجود دارد. در حال حاضر این سهمیه شامل 8500 مجوز کار برای خارجی ها است و فقط 8500 خارجی می توانند برای کار در سوئیس حضور داشته باشند. نکته دیگر اینکه شرایط اخذ ویزای کار در سوئیس برای مردم ملیت های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی هر کسی که بخواهد یک ویزا کار سوئیس بگیرد، باید اول از همه یک آفر شغلی خوب در سوئیس داشته باشد. ضمنا کسی که می خواهد شما را در سوئیس استخدام کند، باید بتواند این را ثابت کند که تلاش لازم برای پیدا کردن یک کارمند سوئیسی یا یک کارمند اروپایی را به کار گرفته است، اما در نهایت هیچ کسی توانایی انجام آن کار را نداشته است. در واقع کسانی که مهارت بالایی در یک شغل خاص دارند، بیشتر از بقیه شانس پیدا کردن کار در سوئیس و اخذ ویزای کار سوئیس را دارند و دلیلش هم این است که کشور سوئیس کمبود نیروی متخصص دارد. در آخر خوب است این را هم بدانید که بلد بودن یکی از زبان های رسمی یعنی زبان آلمانی، زبان فرانسوی یا زبان ایتالیایی نیز می تواند به متقاضی در اخذ ویزای کار سوئیس کمک کند.

    شرایط اخذ ویزا کار سوئیس برای مردم کشورهای دیگر دنیا

    انواع مجوز کار در سوئیس

    مجوز L-Permit برای کار در سوئیس
    مجوز ال پرمیت سوئیس یک مجوز کوتاه مدت کار در سوئیس محسوب می شود. اگر شما هم شهروند اتحادیه اروپا هستید، این نوع از مجوز برای شما این امکان را فراهم می کند که در یک بازه 3 تا 12 ماهه در سوئیس کار کنید و یا در سوئیس به دنبال کار بگردید. 
    مجوز B-Permit برای کار در سوئیس
    مجوز بی پرمیت یک مجوز بلندمدت برای کار در سوئیس است که برای شهروندان اروپا 5 ساله و برای کسانی که غیر اروپایی هستند، یک ساله است. اگر شما هم شهروند اروپا هستید می توانید این مجوز 5 ساله را برای کار در سوئیس دریافت کنید. البته باید حتما یک قرارداد کار به مدت حداقل 1 سال باشید تا مجوز بی پرمیت سوئیس به شما تعلق بگیرد. اگر هم غیر اروپایی باشید، اول یک مجوز 1 ساله برای شما صادر می شود و آن مجوز تا وقتی که قرارداد کارتان به شکل قبل تمدید شود، مجوز هم برایتان تمدید می شود. نکته مهم درباره مجوز بی پرمیت سوئیس این است که سهمیه خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. نکته دیگر اینکه  برای اخذ این مجوز کار در سوئیس دانشمندان رده بالا، مهندسین و مدیران شانس بیشتری دارند و معمولا راحت تر می توانند این مجوز کار در سوئیس را دریافت کنند. لازم به ذکر است که این مجوز کار در سوئیس قبل از اینکه شما به سوئیس بروید، باید توسط کارفرمای شما تهیه شود و روند آن هم حدودا 3 هفته تا چند ماه به طول می انجامد. وقتی هم که شما این مجوز کار در سوئیس را دریافت کردید و به سوئیس رفتید، باید ظرف مدت 14 روز در کانتون سوئیس صبت نام کنید و کارت اقامت سوئیس خودتان را دریافت کنید. 

    مجوز اقامت C-Permit برای کار در سوئیس

    مجوز نوع C نوعی مجوز است که شما با داشتن آن می توانید برای همیشه در سوئیس اقامت کنید. نکته مهم در مورد این نوع ویزا سوئیس این است که شهروندان اروپا می توانند بعد از 5 سال زندگی مداوم در سوئیس درخواست آن را دهند و مردم غیر اروپا هم باید حداقل بعد از 10 سال زندگی در سوئیس به دنبال اخذ آن بروند و باید بتوانند تمکن مالی خودشان را هم اثبات کنند تا موفق به اخذ اقامت دائم سوئیس شوند.برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مجوز اقامت C-Permit برای کار در سوئیس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW