021-88507190

با مشکل زبان در سفر چه باید کرد؟

اخبار م.مقیمی 25 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم قصد سفر دارید، اما استرس این را دارید که چگونه باید در طول سفر با مشکل بلد نبودن زبان کنار بیایید، این مطلب را حتما بخوانید! ما در ادامه چند راهکار ساده و عملی برای حل کردن مشکل زبان در سفر به شما ارائه می کنیم که مطمئنا برای شما هم کارگشا خواهند بود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    6 روش برای حل مشکل زبان در سفر خارجی

    اگر شما هم قصد سفر دارید، اما استرس این را دارید که چگونه باید در طول سفر با مشکل بلد نبودن زبان کنار بیایید، این مطلب را حتما بخوانید! متاسفانه خیلی ها در دنیا برای اینکه زبان مردم یک کشوری را بلد نیستند، از سفر به آن کشور صرف نظر می کنند. اما شما یکی از آن ها نباشید! چراکه حتی اگر شما یک کلمه هم از زبان مردم یک کشور را ندارید، باز هم می توانید با یک سری راهکار ساده و علمی با مشکل زبان در سفر به آن کشور کنار بیایید. ما در ادامه چند راهکار برای حل کردن مشکل زبان در سفر به شما ارائه می کنیم که مطمئنا برای شما هم کارگشا خواهند بود.

    با مشکل زبان در سفر چه باید کرد

    از کلماتی که بلدید، استفاده کنید!

    به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه به یک کشور جدید سفر کنید، چند کلمه آسان و کاربردی را از زبان آن کشور یاد بگیرید. مثلا کلمات و عباراتی مثل "سلام"، "خداحافظ"، "لطفا"، "متشکرم"، "کمک"، "من گم شدم"، "آیا شما زبان انگلیسی بلدید؟" را به آن زبان خاص یاد بگیرید و مطمئن باشید که همین چند کلمه تا حد زیادی کارتان را راه می اندازند. به شما توصیه می کنیم که اصلا در طول سفر خجالت نکشید و هر جا که لازم شد، از همین چند کلمه برای ارتباط گرفتن با مردم آن کشور استفاده کنید. ضمنا این را هم به خاطر داشته باشید که یک سری کلمات انگلیسی در هر کشوری در دنیا قابل فهم هستند. پس اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید، از بعضی از کلمات رایج آن در طول سفر به کشورهای غیر انگلیسی زبان استفاده کنید و مطمئن باشید که همه معنای یک سری از کلمات رایج انگلیسی را می دانند.

    از کلماتی که بلدید، استفاده کنید

    از صورت خود استفاده کنید!

    در مواقعی که شما هیچ کلمه ای بلد نیستید و نمی دانید که دقیقا باید چگونه با زبانتان منظورتان را برسانید، از صورتتان و حالات چهره تان استفاده کنید. چراکه خیلی وقت ها حالات چهره می توانند منظور را به طرف مقابل برسانند. مثلا اگر نگرانید و یا به کمک نیاز دارید، مطمئنا چهره نگرانتان می تواند به خارجی ها این را بفهماند که شما نیاز به کمک دارید.

    از سرتان استفاده کنید!

    در اکثر کشورهای دنیا سر تکان دادن به کلمات "نه" و "آره" ترجمه می شود. پس بهتر است که در مواقعی که نیاز بود، از سرتان برای نشان دادن خواسته تان استفاده کنید. البته این را هم بگوییم که مردم یک سری از کشورها تعابیر متفاوتی دارند و مثلا برای نشان دادن بله و نه از ژست های دیگری استفاده می کنند. پس بد نیست که در مورد این مساله در فرهنگ مردم کشور مورد نظرتان تحقیق کنید و این را متوجه شوید که چگونه می توانید با حرکات سر و بدن یک سری مفاهیم را به مردم آن کشور برسانید.

    از دستانتان استفاده کنید!

    شما خیلی وقت ها می توانید با اشاره کردن منظور خودتان را به مردمی که زبانتان را بلد نیستند، برسانید. البته باید به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات یک سری انگشت ها در فرهنگ مردم یک سری از کشورهای دنیا نشانه توهین هستند. پس برای اینکه یک وقت ناخواسته به کسی توهین نکنید، بهتر است که با کل دستتان به یک نفر یا یک جا اشاره کنید. 

    از کلماتی که بلدید، استفاده کنید

    از کاغذ و قلم استفاده کنید!

    اگر دیدید که هیچ جوره نمی توانید منظور خودتان را به طرف مقابل برسانید، سعی کنید که یک نقاشی از چیزی که می خواهید، بکشید! حتی می توانید کلمه ای که طرز نوشتنش را می دانید، اما نمی توانید آن را تلفظ کنید را روی کاغذ بنویسید و به این شکل منظور خودتان را برسانید. با این حساب به شما توصیه می کنیم که حتما در طول سفرهای خارجی، همه جا یک کاغذ و خودکار داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن های استفاده کنید. توصیه دیگرمان به شما این است که حتما یک نقشه کاغذی به همراهتان داشته باشید و حتما از مسئولین هتل بخواهید که نام و آدرس مقصد مورد نظرتان را به زبان محلی روی آن نقشه بنویسند تا هر جا که لازم شد، آن نقشه را به یک نفر نشان دهید و از او بخواهید که روی نقشه به شما بگوید که باید از کدام طرف بروید. ضمنا می توانید این اسم و آدرس را در صورت نیاز به راننده تاکسی های آن کشور هم نشان دهید تا شما را راحت تر به مقصد برسانند. نکته دیگر اینکه بهتر است که همیشه یک کارت از هتلتان به همراه داشته باشید تا هر جا که رفتید، راحت بتوانید دوباره به هتل برگردید.

    از گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید!

    یکی از کاربردی ترین روش ها برای کنار آمدن با مشکل زبان در سفر استفاده از اپلیکیشن های ترجمه است. یک عالمه اپلیکیشن ترجمه وجود دارد که اگر یکی از آن ها را داشته باشید، می توانید به راحتی با مشکل بلد نبودن زبان در طول سفر کنار بیایید. مثلا اپلیکیشن گوگل ترنسلیت یکی از اپلیکیشن های پرکاربرد زبان است و برای 50 زبان زنده دنیا قابل استفاده است. خوبی این اپلیکیشن این است که هم کلمات تایپ شده و هم کلمات صوتی را می تواند ترجمه کند. ضمنا شما با داشتن یک اپلیکیشن ترجمه در گوشی تلفن همراهتان می توانید با دوربین گوشی همراهتان یک نوشته را اسکن کنید و بعد ترجمه آن را در آن اپلیکیشن مشاهده کنید. با این حساب بهتر است که حتما قبل از اینکه با یک تور خارجی به یک کشور دیگر بروید، اول یک اپلیکیشن ترجمه خوب پیدا کنید و آن را برای خودتان نصب کنید. 
    برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز  تماس بگیرید.

    از گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW