021-88507190

صومعه های متئورا در یونان

گردشگری م.مقیمی 04 مرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
منطقه متئورا یک منطقه دیدنی در یونان است که صخره های مرتفع شگفت انگیزی دارد. اما شگفت انگیزتر از طبیعتش، صومعه هایی هستند که بر بالای صخره های مرتفع آن توسط بشر ساخته شده اند. می خواهیم داستان جالب ساخت این صومعه ها در چنین ارتفاعی را برایتان تعریف کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    صومعه های متئورا در کشور یونان

    منطقه متئورا یک منطقه زیبا و دیدنی در یونان است که صخره های مرتفع بسیار شگفت انگیزی دارد و طبیعتش بسیار خاص است. اما شگفت انگیزتر از طبیعتش، صومعه هایی هستند که بر بالای صخره های مرتفع آن به طرز حیرت آوری توسط بشر ساخته شده اند. این صومعه ها که با نام صومعه های متئورا شناخته می شوند، شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری یونان تلقی می شوند. امروز می خواهیم شما را بیشتر با صومعه های متئورا یونان آشنا کنیم و داستان جالب ساخت این صومعه ها در چنین ارتفاعی را برایتان تعریف کنیم. پس با ما همراه باشید.

    صومعه های متئورا در یونان

    درباره صومعه های متئورا

    داستان شکل گیری صومعه های متئورا یونان به قرن 9 و 10 میلادی بر می گردد. در آن دوران راهب های مسیحی به غارهای متئورا رفته بودند تا بتوانند در آرامش و خفا زندگی کنند و بدین شکل به درجات روحانی بالاتری برسند! این راهب ها برای چندین قرن در این غارها زندگی می کرده اند و از طریق کمک های مردمی گذران زندگی می کردند. در آن زمان ها، مردم این راهب ها را به عنوان مردان مقدس می شناختند و به همین خاطر به طور مرتب به آن ها غذا، آب، لباس، چوب و وسایل ضروری زندگی می رساندند. این راهبان به دلایل امنیتی مجبور شدند که کم کم به ارتفاعات بالاتر بروند و کم کم شروع به ساختن صومعه هایی بر روی قله صخره ها کردند تا محل امنی برای زندگی داشته باشند. این صومعه ها با نام صومعه های متئورا شناخته شده اند، در بین قرن های 14 تا 17 میلادی ساخته شده اند و یکی از دیگری زیباتر هستند. در ادامه شما را بیشتر با صومعه های شگفت انگیز متئورا آشنا می کنیم.

    درباره صومعه های متئورا

    درباره منطقه متئورا در یونان

    منطقه متئورا هر ساله هزاران توریست را به خودش جذب می کند که اکثرشان به عشق دیدن صومعه های متئورا به این منطقه آمده اند. البته متئورا طبیعت بسیار زیبایی هم دارد و اصولا طبیعت گردی و کوهنوردی در آن نیز بسیار پرطرفدار است و بعضی از توریستان به خاطر طبیعت گردی به متئورا در یونان سفر می کنند. این منطقه در شمال یونان قرار گرفته است و قله های بسیار مرتفع و نوک تیزی دارد. در منطقه متئورا در یونان 6 صومعه شگفت انگیز وجود دارد که دقیقا بالای همین قله ها ساخته شده اند. البته خوب است این را بدانید که در اصل 25 صومعه در متئورا یونان وجود داشته است، اما حالا فقط 6 تا از آن ها هنوز کاربری دارند و به روی عموم باز هستند. 

    درباره منطقه متئورا در یونان

    جاذبه های گردشگری متئورا یونان

    از میان 6 صومعه ای که در متئورا یونان وجود دارند فقط یکی از آن ها که با نام صومعه مگالو متئورا شناخته می شود، از بقیه معروف تر است. این صومعه که به آن صومعه بزرگ متئورا نیز می گویند، معماری بسیار جالب و خیره کننده ای دارد و چشم اندازش به دره بی نظیر است. البته صومعه های دیگری هم که در متئورا یونان قرار گرفته اند، جذابیت های خاص خودشان را دارند و آن ها نیز در نوع خودشان جذاب و دیدنی هستند. مثلا یکی دیگر از صومعه های متئورا یونان صومعه ای به نام صومعه آگیوس استفانوس است که به خاطر آرامش بی نظیری که دارد، معروف شده است. 

    جاذبه های گردشگری متئورا یونان

    اقامت در متئورا یونان

    درست کنار متئورا شهری به نام کالامباکا وجود دارد که یک شهر زیبا و دوست داشتنی است و اصولا توریستانی که قصد بازدید از صومعه های متئورا یونان را دانرد، در آن اقامت می کنند. در این شهر تعداد زیادی هتل، رستوران، فروشگاه و امکانات رفاهی وجود دارد و شرایط خوبی برای اقامت توریستان متئورا دارد.
    اگر بازدید از صومعه های متئورا برای شما هم جالب است، می توانید برای رزرو تور یونان اقدام کنید و با سفر به یونان فرصت دیدن این صومعه های شگفت انگیز را به خودتان هدیه کنید. برای رزرو تور یونان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز  تماس بگیرید.

    اقامت در متئورا یونان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW