021-88507190

بهترین شهرهای هند برای تحصیل

گردشگری م.مقیمی 05 مرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم می خواهید برای تحصیل به هند مهاجرت کنید، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.اینکه بهترین شهرهای هند برای تحصیل کدام است و شرایط تحصیل در کدامیک از شهرهای هند بهتر است.؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین شهرهای هند برای تحصیل

    اگر شما هم می خواهید برای تحصیل به هند مهاجرت کنید، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه بهترین شهرهای هند برای تحصیل را به شما معرفی می کنیم و به شما می گوییم که شرایط تحصیل در کدامیک از شهرهای هند بهتر است. در ادامه می توانید لیستی از بهترین شهرهای هند برای تحصیل را مشاهده کنید.

    شهر کوتا در هند

    کوتا نام شهری است که در استان راجستان در شمال هند واقع شده است. این شهر در حاشیه رودخانه ای به نام چامبال قرار گرتفه است و به عنوان قطب آموزش راجستان شناخته می شود. این شهر به خاطر امکانات آموزشی خوبی که دارد، در هند معروف شده است و هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر هند به کوتا مهاجرت می کنند تا بتوانند در این شهر تحصیلات عالیه را بگذرانند. این شهر دانشگاه ها و دانشکده های بسیار شیک و مدرنی دارد که در آن ها به روزترین آموزش های دنیا به دانشجویان داده می شود. این شهر برای تحصیل رشته های پزشکی، مهندسی و مدیریت شرایط ایده آلی دارد و با این حساب کسانی که به تحصیل در این رشته ها علاقه دارند، جذب کوتا در هند می شوند. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای هند برای تحصیل دانشگاه های معروفی مثل کالج دولتی پزشکی، دانشگاه مهندسی کوتا، دانشگاه کشاورزی کوتا، دانشگاه صنعتی راجستان و دانشگاه کوتا را در خود جای داده است. 

    شهر کوتا در هند

    شهر ایندور در هند

    ایندور پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر در استان مادیا پرادش هند است. این شهر به عنوان قطب آموزشی استان مادیا پرادش شناخته می شود و در آن کالج ها و دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد. از بهترین دانشگاه های این شهر در هند می توان به دانشگاه آی آی ام (موسسه آموزشی مدیریت هند) و دانشگاه آی آی تی (موسسه آموزشی تکنولوژی هند) اشاره کرد. البته کالج های معتبر دیگری هم در شهر ایندور به عنوان یکی از بهترین شهرهای هند برای تحصیل وجود دارد که یکی از آن ها کالج آی ای تی، یکی دیگر کالج آی ام اس (موسسه آموزشی مدیتریت هند) و دیگری کالج آی آی پی اس (موسسه آموزشی خدمات حرفه ای هند) است.

    شهر بنگلور در هند

    بنگلور یکی دیگر از بهترین شهرهای هند برای تحصیل است. بنگلور به عنوان مرکز استان کارناتاکا شهری است که از نظر آموزشی پیشرفت بسیار زیادی کرده است. ضمنا این شهر آب و هوای بسیار مطلوبی هم دارد. در ضمن در این شهر معتبرترین دانشگاه های هند را در خود جای داده است. از مهمترین و مشهورترین دانشگاه های بنگلور هند می توان به موسسه آموزشی مدیتریت هند (آی آی ام)، موسسه آموزشی تکنولوژی هند (آی آی تی) و دانشگاه ان آی اف تی هند اشاره کرد. نکته ای که باید درباره بنگلور هند بدانید، این است که جای پیشرفت در این شهر زیاد است و فرصت های شغلی زیادی در آن موجود است. پس اگر دلتان می خواهد که بعد از تحصیل در هند در همین کشور اقامت کنید، ایده بدی نیست که یکی از دانشگاه های بنگلور هند را برای تحصیل اتخاب کنید. 

    شهر بمبئی در هند

    بمبئی پایتخت استان ماهاراشترا هند و یکی از محبوب ترین شهرهای هند برای تحصیل است. در این شهر کیفیت آموزشی بسیار بالا است و قدیمی ترین دانشگاه های هند را در خود جای داده است. بمبئی شهری است که معمولا دانشجویان خارجی و همین طور دانشجویان هندی متعددی به تحصیل در آن علاقه نشان می دهند. ضمنا فرصت شغلی در بمبئی نیز زیاد است و از این نظر نیز شهر بسیار خوبی برای تحصیل در هند محسوب می شود. از معروف ترین دانشگاه های بمبئی می توان به دانشگاه بمبئی اشاره کرد که شهرت جهانی هم دارد. ضمنا در بمبئی دانشگاه هایی مثل موسسه آموزشی تکنولوژی هند (آی آی تی)، موسسه آموزشی مدیریت نارسی مونجی و موسسه آموزشی علوم اجتماعی تاتا و همین طور موسسه آموزشی مدیتریت ای پی جین نیز وجود دارد که آن ها نیز برای تحصیل شرایط مناسبی دارند.

    شهر بمبئی در هند

    شهر احمدآباد در هند

    احمدآباد بزرگترین شهر در استان گوجارات هند است و مرکز این استان تلقی می شود. این شهر یکی از قطب های مهم اقتصادی و صنعتی هند محسوب می شود و از نظر آموزشی نیز رتبه خوبی در بین شهرهای هند دارد. لازم به ذکر است که معروف ترین دانشگاه های احمدآباد دانشگاه هایی مثل دانشگاه گوجارات، دانشگاه آی آی ام احمدآباد (موسسه آموزشی مدیریت) و دانشگاه علم و تکنولوژی نیرما هستند. 

    شهر دهلی در هند

    دهلی گذشته از اینکه یکی از توریستی ترین شهرهای هند است، یکی از محبوب ترین شهرهای هند برای تحصیل نیز محسوب می شود. این شهر بعد از بمبئی، دومین شهر پرجمعیت هند است و از نظر کیفیت آموزش در هند رقیبی ندارد. در این شهر دانشگاه های بسیار خوبی برای تحصیل علوم فنی، پزشکی و مدیریت وجود دارد. لازم به ذکر است که از بهترین دانشگاه های فنی دهلی می توان به دانشگاه های آی ای تی دهلی، ان اس آی تی دهلی، ان آی تی دهلی و دانشگاه دی تی یو دهلی اشاره کرد. از طرفی بهترین دانشگاه پزشکی دهلی، دانشگاه ای آی ام اس دهلی است.برای رزرو تور ارزان هند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بهترین شهرها و کشورها برای تحصیل را بشناسید

    بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

    آیا ترکیه برای تحصیل خوب است؟

    آیا می توانم هنگام تحصیل به عنوان دانشجوی بین المللی، به خارج از کانادا سفر کنم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW