021-88507190

چرا خانه های شفشاون مراکش آبی هستند؟

گردشگری م.مقیمی 02 مرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شفشاون یک شهر کوچک در مراکش است که تاریخ بسیار غنی و جذابی دارد. این شهر زیبا که با نام شهر آبی مراکش نیز شناخته می شود، اما سوال اینجاست که اصلا چرا دیوارهای خانه های شفشاون مراکش آبی هستند؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شفشاون شهر آبی در مراکش

    شفشاون یک شهر کوچک در مراکش است که تاریخ بسیار غنی و جذابی دارد. این شهر زیبا که با نام شهر آبی مراکش نیز شناخته می شود، خانه ها و کوچه پس کوچه هایی دارد که همه به رنگ آبی هستند! اتفاقا همین آبی بودن رنگ خانه های شفشاون باعث شده که شفشاون به یکی از توریستی ترین شهرهای مراکش تبدیل شود. اما سوال اینجاست که اصلا چرا دیوارهای خانه های شفشاون مراکش آبی هستند؟ به هر حال اگر شما هم تصاویر شفشاون مراکش را دیده اید و برایتان این سوال پیش آمده، بهتر است که این مطلب را بخوانید تا با راز آبی بودن خانه های شفشاون مراکش آشنا شوید.

    چرا خانه های شفشاون مراکش آبی هستند

    وجود یهودی ها

    بر اساس باور یهودی ها، رنگ آبی نمایانگر آسمان است و یک رنگ مقدس است. در همین راستا، بعضی از مردم مراکش معتقدند که پناهنده های یهودی شهر شفشاون را در سال 1930 میلادی به رنگ آبی درآورند. البته یک سری از مردم شفشاون می گویند که شفشاون تا چند دهه پیش تماما آبی رنگ نبوده و فقط بخش هایی از آن آبی بوده است. در واقع این افراد معتقدند که داستان آبی شدن مراکش به سال 1930 میلادی بر نمی گردد. 

    وجود حشره ها

    بعضی از مردم شفشاون مراکش معتقدند که رنگ آبی باعث دفع حشرات می شود! آن ها می گویند که حشره ها دوست ندارند که داخل آب شوند و فقط نزدیک به آب زندگی می کنند. آن ها می گویند که رنگ آبی دیوارها باعث می شود که حشره ها فکر کنند دیوارها یک سطح آب هستند و به این شکل حشره ها از خانه های شفشاون مراکش دفع می شوند. در واقع آن ها معتقدند که حشرات کمی در بخش یهودی نشین شهر شفشاون مراکش وجود دارد و به همین خاطر هم هست که خانه های خودشان را هم آبی رنگ کرده اند تا حشرات از خانه های آن ها نیز دفع شود. همین مساله باعث شده که استفاده از رنگ آبی در شهر شفشاون مراکش مرسوم تر شود و بیشتر قسمت های شفشاون مراکش به رنگ آبی دربیاید.

    خانه های شفشاون مراکش

    وجود گرما

    گروه دیگری از مردم شفشاون مراکش بر این باورند که علت آبی بودن رنگ خانه های شفشاون مراکش به خاطر گرمای هوای مراکش بوده است! آن ها می گویند که در ماه های گرم سال، رنگ آبی باعث می شود که خانه هایشان خنک شود.

    نماد آب

    از طرفی افراد معدودی در شفشاون مراکش معتقدند که رنگ آبی دیوارهای شفشاون مراکش نماد دریای مدیترانه است. همچنین یک سری دیگر از مردم شفشاون می گویند که رنگ آبی خانه های شفشاون نماد آبشار راس الما است! داستان از این قرار است که مردم شفشاون آب آشامیدنی خودشان را از آبشار راس الما تامین می کنند و این طور می گویند که مردم شفشاون خانه هایشان را به رنگ آبی نقاشی کرده اند تا همیشه یادشان باشد که این آبشار است که به آن ها زندگی بخشیده است!

    به خاطر زیبایی

    در این میان یک سری از مردم شفشاون مراکش معتقدند که آبی بودن شهر آبی مراکش فقط به خاطر زیبایی بصری بوده است. آن ها می گویند که در فرهنگ اسلامی، آبی نماد شادی و خوش بینی است و آن ها رنگ آبی را زیبا می دانند! در واقع آن ها معتقدند که آبی بودن خانه های شفشاون مراکش فقط و فقط به خاطر زیبایی بوده است و علت دیگری نداشته است. 

    خانه های شفشاون مراکش

    به خاطر صنعت گردشگری

    در نهایت این ایده هم وجود دارد که مردم شفشاون مراکش به خاطر پررونق شدن صنعت گردشگری خانه هایشان را آبی کرده اند! بعضی ها بر این باورند که همین آبی بودن رنگ خانه ها باعث جذب توریست به شفشاون مراکش شده است و شاید به خاطر همین مساله هم هست که مردم خانه هایشان را در شفشاون آبی کرده اند!
    به هر حال دلیل آبی بودن شهر مراکش هرچه که باشد، این رنگ به شهر شفشاون مراکش خیلی می آید و این شهر را خیلی زیبا کرده است! به شما توصیه می کنیم که برای یک بار هم که شده، به شهر شفشاون مراکش بروید و تجربه قدم زدن در کوچه پس کوچه های آبی رنگ شفشاون مراکش و عکاسی در آن را کسب کنید. برای رزرو تور مراکش می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW