021-88507190

6 گام برای ویزای اسکیل ورکر و اقامت کانادا

گردشگری م. ورزدار 19 مهر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برای مهاجرت به کانادا راه های مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید، اما اسکیل ورکر فدرال یکی از پرطرفدارترین برنامه های مهاجرتی است. مهاجرت به کانادا از طریق اسکیلد ورکر نه تنها یک تصمیم مهم برای زندگی است بلکه اگر در برنامه های مهاجرتی انتخاب درستی نداشته باشید، می تواند بسیار پیچیده باشد.

    کانادا در حال حاضر بیش از 70 ویزا و برنامه مهاجرت مختلف برای انتخاب دارد و اگرچه ممکن است گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد، اما همچنین ممکن است روند انتخاب را پیچیده کند. هرچه گزینه های بیشتری وجود داشته باشد، احتمال انتخاب یک برنامه اشتباه و از دست دادن فرصت مهاجرت بیشتر است.

    اسکیل ورکر دارای 6 فاکتور انتخاب عمومی است که برای واجد شرایط بودن باید آنها را رعایت کنید، که شامل زبان، تحصیلات، سابقه کار، سن، اشتغال و سازگاری است. مهاجرت به کانادا از طریق اسکیلد ورکر نیاز به امتیازات مختلف است که بررسی می کنیم.

    این برنامه مهاجرت به کانادا برای کسانی که واجد شرایط هستند، انجام می شود و سپس انتخاب نهایی آن ها از طریق سیستم Express Entry یا اکسپرس انتری انجام می شود.

    شرایط مهاجرت نیروی کار ماهر (skilled worker) به کانادا

    شرایط مهاجرت نیروی کار ماهر (skilled worker) با اکسپرس اینتری به کانادا

    مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کانادا

    ویزای اسکیل ورکر محبوب ترین روش در میان افرادی است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. هدف FSWP) Federal Skilled Worker Program) یا برنامه اسکیل ورکر فدرال این است که به نیروی انسانی و کارکنان ماهر در مهاجرت به کانادا کمک کند و همچنین شکاف موجود در بازار کار را که در حال حاضر کشور با آن روبرو است، کاهش دهد. با کاهش مداوم نرخ زاد و ولد، سن زودتر بازنشستگی و کمبود عمومی کارگران ماهر کانادایی برای پر کردن موقعیت های شغلی و از طرفی سرعت سریع ایجاد شغل در این کشور، کانادا مجبور شده است استراتژی های خاصی را اجرا کند که نه تنها برای کارفرمایان بلکه خود کارمندان نیز مفید است.

    برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید در کل حداقل 67 امتیاز از این 100 امتیاز را داشته باشید. سپس وارد مرحله دوم که استخر (pool) نام دارد می شوید و با بقیه رقابت می کنید.

    1. مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را تقویت کنید

    برای اثبات توانایی زبان خود، باید یک آزمون زبان تأیید شده مانند آزمون معیارهای زبان انگلیسی CLB یا  NCLC برای زبان فرانسه را انجام دهید. این قسمت به 4 بخش تقسیم می شود: نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن.
    حداقل سطح مورد نیاز برای مهارت زبان را برآورده کنید در غیر این صورت واجد شرایط نیستید.
    برای انگلیسی: CLB 7
    برای فرانسوی: NCLC 7

    اهمیت زبان در ویزای اسکیل ورکر کانادا

    اهمیت زبان در ویزای اسکیل ورکر کانادا

    اگر مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی شما بسیار خوب باشد شما می توانید حداکثر 28 امتیاز کسب کنید. با این وجود برای کسب امتیاز به حداقل CLB7 یا NCLC7 در هر یک نیاز خواهید داشت. شما می توانید حداکثر 24 امتیاز برای نتایج زبان اول خود کسب کنید، در حالی که برای صلاحیت گرفتن امتیاز برای زبان دوم خود (حداکثر 4 امتیاز) حداقل به CLB5 یا NCLC 5 نیاز دارید.

    تجزیه نمره های شما چیزی شبیه به این خواهد بود:

    سطح زبان اولامتیاز Speakingامتیاز Listeningامتیاز Readingامتیاز Writing
    CLB 9 یا بالاتربیش از 7 امتیازبیش از 8 امتیازبیش از 7 امتیازبیش از 7 امتیاز
    CLB 8بیش از 7 امتیاز7.5 امتیازبیش از 7 امتیازبیش از 7 امتیاز
    CLB 76 امتیاز6 امتیاز6 امتیاز6 امتیاز

    2. سطح تحصیلات

    برای کسب امتیاز برای تحصیلات باید یکی از این موارد را داشته باشید:

    1. گواهینامه، دیپلم یا مدرک از یک موسسه متوسطه یا تحصیلات تکمیلی کانادا
    2.  ECA یا Educational Credential Assessment از یک موسسه خارجی.

    تحصیلات لازم برای مهاجرت کاری به کانادا

    تحصیلات لازم برای مهاجرت کاری به کانادا

    شما می توانید حداکثر 25 امتیاز را در این بخش کسب کنید. بیش از 150 فاکتور امتیازدهی برنامه وجود دارد که به نتیجه ارزیابی شما بستگی دارد. به طور متوسط به روش های زیر امتیاز خواهید گرفت:

    سطح تحصیلات فرد متقاضیامتیاز داده شده
    دکترا25 امتیاز
    کارشناسی ارشد23 امتیاز
    ارائه دو مدرک یا بیشتر بعد از دبیرستان22 امتیاز
    مدرکی پس از دبیرستان که 3 سال به بالا به طول انجامیده21 امتیاز
    کاردانی19 امتیاز
    تحصیل پس از دبیرستان که 1 سال طول کشیده باشد15 امتیاز
    دیپلم5 امتیاز

    لطفا توجه داشته باشید که این یک خلاصه کلی از تعداد امتیازاتی است که می توانید بر اساس سطح تحصیلات خود کسب کنید. برای ارزیابی جامع تر، بهترین گزینه مشورت با یک متخصص است.

    3. تجربه و سابقه کاری

    داشتن تجربه و سابقه کاری یکی از روش های خوب دیگری برای بالا بردن امتیازات اسکیل ورکر است. شما می توانید برای کار تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته) یا معادل آن در کار پاره وقت (15 ساعت در هفته به مدت 24 ماه) حداکثر 15 امتیاز کسب کنید.

    این سابقه شغلی فرقی نمی کند در مهارت 0 یا سطح مهارت A یا B باشد. همچنین می تواند در کانادا یا ایران یا هر کشور دیگر باشد. همچنین سابقه کار در حین تحصیل یا خود اشتغالی نیز می تواند در امتیازات محسوب شود.
    تعداد امتیازاتی که می توانید بدست آورید:

    سابقه و تجربه کاریامتیاز
    6 سال به بالا15 امتیاز
    4 الی 5 سال13 امتیاز
    2 الی 3 سال11 امتیاز
    1 سال9 امتیاز

    اینجاست که کد NOC شغل شما مهم می شود، بنابراین مطمئن شوید کد شما برای هر شغلی که داشته اید چیست. زیرا شغل های خاص که مورد نیاز کانادا است می تواند امتیاز اضافی به شما بدهد.

    4. سن مهم است

    متأسفانه در اینجا سن فقط یک عدد نیست و واقعا مهم است. هرچه سن شما بالاتر باشد امتیازات کمتری می توانید کسب کنید و اگر 47 سال یا بیشتر داشته باشید نمی توانید امتیاز کسب کنید. امتیازات کسب شده بر اساس سن شما در تاریخ ارسال درخواست خود محاسبه می شود.
    حداکثر امتیاز تخصیص یافته به سن 10 است و به شرح زیر امتیاز بندی می شود:

    میزان سنامتیاز
    زیر 18 سال0 امتیاز
    35 الی 18 سال12
    36 سال11
    37 سال10
    38 سال9
    39 سال8
    40 سال7
    41 سال6
    42 سال5
    43 سال4
    44 سال3
    45 سال2
    46 سال1
    47 سال به بالا0 امتیاز

    5. گرفتن پیشنهاد شغلی از یک شرکت کانادایی

    حداکثر 10 امتیاز در دسترس شما است اگر حداقل به مدت 1 سال می توانید یک پیشنهاد شغل تمام وقت دریافت کنید. همانطور که برای تجربه کار، این باید یک موقعیت تمام وقت غیر فصلی در مهارت نوع 0 یا سطح A یا B باشد. شما همچنین باید ثابت کنید که توانایی انجام وظایف و وظایف مرتبط با شغل را دارید و که پس از ورود قادر به دریافت مجوز یا گواهینامه کانادایی خواهید بود.

    امتیاز پیشنهاد شغلی برای اسکیل ورکر کانادا

    امتیاز پیشنهاد شغلی برای اسکیل ورکر کانادا

    6. سازگاری و انطباق پذیری

    آیا می دانید اگر اثبات کنید که به راحتی قادر به اقامت در کانادا هستید می توانید حداکثر 10 امتیاز اضافی به امتیاز صلاحیت خود اضافه کنید؟ لطفاً توجه داشته باشید که معیارهای اضافی مختلفی وجود دارد که برای امتیازات شما نیز باید رعایت شود. آن ها بر اساس عوامل زیر است:

    انطباق پذیریامتیاز
    سطح دانش زبانی همسر5 امتیاز
    داشتن تحصیلات در کانادا5 امتیاز
    سابقه کار کانادا5 امتیاز
    سابقه کار همسر در کانادا10 امتیاز
    گرفتن پیشنهاد شغلی از کانادا5 امتیاز
    اقامت خانواده یا همسر در کانادا5 امتیاز

    مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) کانادا

    در مرحله بعد از طریق اکسپرس انتری دوباره از بین متقاضیانی که حداقل لازم را دارند امتیازبندی صورت می گیرد و بیشترین امتیازات برای مهاجرت انتخاب می شوند. ورود سریع یا اکسپرس اینتری یک سیستم مبتنی بر امتیاز است و یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت به کانادا است. این سیستم بر اساس مهارت و توانایی افراد برای کمک به اقتصاد کانادا، مهاجران واجد شرایط را به کانادا وارد می کند.

    اکسپرس انتری به عنوان یک سیستم مبتنی بر امتیاز چندین فاکتور را در نظر می گیرد:

    • سن (حداکثر 100 امتیاز)
    • سطح تحصیلات (حداکثر 140 امتیاز)
    • تسلط به زبان (انگلیسی و یا فرانسه) (حداکثر برای 150 امتیاز)
    • سابقه کار کانادایی (حداکثر 70 امتیاز)
    • سابقه کار خارجی (حداکثر 50 امتیاز)

    هر یک از این عوامل، امتیازاتی را به پرونده مهاجرتی شما اضافه می کند. شما می توانید با استفاده از چک لیست ها امتیازات خود را جمع ببندید.

    در طول سال، دولت بررسی های زیادی را انجام می دهد و از کسانی که حداقل امتیاز مشخصی دارند دعوت می کند تا برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. حداقل نمره در هر دوره بسته به تقاضا، تعداد متقاضیان فعلی و برنامه مهاجرت بسیار متفاوت است.

    مطالب بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا را در ادامه بخوانید:

    ویزای کانادا

    ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی دانشجویان

    چگونه به کانادا ارزان سفر کنیم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW