021-88507190

ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی دانشجویان

گردشگری م.مقیمی 07 شهریور ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما لیست ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی دانشجویان را برایتان تهیه کرده ایم که اگر در هر کدام از آن ها اقامت کنید، هزینه زندگی شما در این کشور خیلی کمتر از آن چیزی می شود که فکرش را می کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی

    این روزها کانادا به یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل شده است. اما مشکلی که خیلی از داوطلبان تحصیل در این کشور دارند، مشکل هزینه های بالای زندگی در آن است! اگر این مشکل برای شما هم هست، ما برایتان راه حلی داریم! ما در ادامه لیست ارزان ترین شهرهای کانادا برای تحصیل را برایتان تهیه کرده ایم که اگر در هر کدام از آن ها اقامت کنید، هزینه زندگی شما در این کشور خیلی کمتر از آن چیزی می شود که فکرش را می کنید. نکته اینجاست که در این شهرها نیز درست مثل شهرهای بزرگ این کشور، یک سری مدرسه و کالج خوب برای تحصیل وجود دارد و از این بابت نیز در آن ها به مشکل بر نمی خورید.

    5- سنت کاترینز در انتاریو

    اولین شهری که می خواهیم به شما معرفی کنیم، شهر سنت کاترینز در ایالت انتاریو است. این شهر بزرگترین شهر منقه نیاگارا محسوب می شود و هزینه زندگی در آن 0.5 درصد کمتر از هزینه میانگین زندگی در کانادا است.لازم به ذکر است که شما در این شهر می توانید یک واحد آپارتمانی یک خوابه را 1،136 دلار اجاره کنید و این نشان می دهد هزینه زندگی در این شهر به مراتب کمتر از شهرهای بزرگ کانادا است. نکته دیگر اینکه این شهر به عنوان شهر باغ شناخته می شود و دلیل این نامگذاری هم این است که در آن 4 کیلومتر مربع باغ، پارک و مسیر پیاده روی وجود دارد و در کل شهر سرسبزی است و حال و هوای خوبی برای زندگی دارد. نکته دیگر اینکه این شهر با ماشین حدود 20 دقیقه با آبشارهای معروف نیاگارا فاصله دارد و این مساله نیز باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن بین دانشجویان خارجی شده است. گفتنی است که در این شهر یک دانشگاه معروف به نام دانشگاه بروک وجود دارد.

    سنت کاترینز در انتاریو

    4- ابوتسفورد در بریتیش کلمبیا

    بریتیش کلمبیا همان استانی است که شهر محبوب ونکوور در آن قرار گرفته است. نکته جالبی که باید به شما بگوییم، این است که ونکوور در این استان یکی از گران ترین شهرهای زندگی در کانادا است. اما در همین استان یک شهر دیگر به نام ابوتسفورد وجود دارد که هزینه های زندگی در آن قابل مقایسه با ونکوور نیست. در واقع باید بگوییم که هزینه زندگی در این شهر 3.6 درصد پایین تر از هزینه میانگین زندگی در کاناداست و نکته دیگر اینکه این شهر ارزان ترین شهر بریتیش کلمبیا محسوب می شود. در ضمن در این شهر قومیت ها و ملیت های مختلفی زندگی می کنند و همین باعث می شود که دانشجویان در آن احساس خوبی داشته باشند و خیلی غریبی نکنند! در ضمن خوب است این را هم بدانید که دانشگاه فریزر والی در این شهر قرار گرفته است.

    ابوتسفورد در بریتیش کلمبیا

    3- مونکتون در نیوبرانزویک

    مونکتون با اینکه بزرگترین شهر استان نیوبرانزویک است، اما با این حال یکی از ارزان ترین شهرهای این استان در کانادا برای زندگی نیز شناخته می شود. در این شهر هزینه زندگی 6.3 درصد پایین تر از هزینه میانگین زندگی در کانادا است و یک دانشجو می تواند با پرداخت حدود 835 دلار یک واحد آپارتمانی یک خوابه در آن اجاره کند. نکته اینجاست که در این شهر دانشجویان خارجی متعددی زندگی می کنند و در کل زندگی دانشجویی در آن راحت است. لازم به ذکر است که در این شهر یک کالج معروف به نام نیوبرانزویک کامیونیتی کالج (NBCC) وجود دارد. 

    مونکتون در نیوبرانزویک

    2- لاوال در کبک

    اگر شما به عنوان یک دانشجو در استان کبک کانادا اقامت کنید،هزینه های زندگی برایتان کمتر از حد معمول تمام می شود. اول اینکه شهریه دانشگاه های استان کبک به نسبت دیگر استان های کانادا پایین تر است. در ضمن در یک سری از شهرهای این استان هزینه زندگی نیز پایین است.یکی از ارزان ترین شهرهای این استان، شهری به نام لاوال است که در فاصله 30 کیلومتری مونترآل قرار گرفته است. این را هم بگوییم که هزینه زندگی در این شهر بیش از 9 درصد پایین تر از میانگین هزینه زندگی در کاناداست و کالج های معروفی مثل سی دی آی (CDI) و کالج اینتر دک لاوال در آن قرار گرفته اند.

    لاوال در کبک

    1-شربروک در کبک

    در نهایت خوب است این را بدانید که ارزان ترین شهر کانادا برای زندگی دانشجویان شهری به نام شربروک در استان کبک است. این شهر که در فاصله 160 کیلومتری مونترآل قرار گرفته است، به قدری بین دانشجویان محبوب شده است که از آن به عنوان شهر دانشجویان یاد می شود. چراکه بیشترین دانشجویان استان کبک در همین شهر تحصیل می کنند. خوشبختانه باید بگویم که هزینه زندگی در این شهر برای دانشجویان خارجی بسیار پایین است و هزینه زندگی در آن حدود 15.6 درصد کمتر از هزینه میانگین زندگی در کانادا محسوب می شود و هزینه اجاره یک واحد آپارتمانی یک خوابه در آن برای هر کسی کمتر از 800 دلار تمام می شود.
    فراموش نکنید که کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. پس اگر واقعا به تحصیل در یک دانشگاه خوب و در یک کشور خوب با پتانسیل بالای پیشرفت علاقه دارید، حتما بیشتر به مهاجرت به کانادا فکر کنید. برای اخذ ویزای کانادا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    شربروک در کبک

    مطالب بیشتر

    چگونه فرم ویزای کانادا را پر کنیم

    اطلاعات سفارت کانادا در تفلیس گرجستان

    فاصله ایران تا آمریکا، کانادا و برخی از کشورهای مهم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW