021-88507190

راهنمای کامل و جامع اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

گردشگری م.مقیمی 22 آبان ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم به فکر تحصیل در ترکیه هستید و حالا می خواهید بدانید که روند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به چه شکل است، این مطلب می تواند برای شما کارگشا باشد. در ادامه صفر تا صد آنچه باید درباره اخذ ویزای تحصیلی ترکیه بدانید را به شما می گوییم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای کامل و جامع اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

    اگر شما هم به فکر تحصیل در ترکیه هستید و حالا می خواهید بدانید که روند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به چه شکل است، این مطلب می تواند برای شما کارگشا باشد. در ادامه صفر تا صد آنچه باید درباره اخذ ویزای تحصیلی ترکیه بدانید را به شما می گوییم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود.

    چه کسانی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را دارند؟

    برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است که این مورد را بررسی کنیم که چه کسانی نیاز به اخذ این ویزا ندارند! در واقع هر کسی که می خواهد در ترکیه تحصیل کند، باید این ویزا را دریافت کند و استثنا فقط شامل دانشجویانی می شود که که اهل قبرس شمالی هستند، یا دانشجویانی که پدر و مادرشان ویزای کار یا مجوز اقامت در ترکیه را دارند و یا دانشجویانی که کارت آبی اتحادیه اروپا را دارند. پس اگر احیانا شما هیچ کدام از این موارد شامل حالتان نمی شود، باید حتما برای تحصیل در این کشور یک ویزای تحصیلی ترکیه دریافت کنید.

    چه کسانی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را دارند

    چگونه می توان به صورت تحصیلی به ترکیه مهاجرت کرد؟

    اول از همه خوب است این را بدانید که شما برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه باید خودتان شخصا به سفارت ترکیه در ایران مراجعه کنید و نکته اینجاست که شما حتما باید قبل از اینکه برای تحصیل عازم ترکیه شوید، این ویزا را دریافت کنید. در ضمن وقتی هم پایتان به ترکیه رسید، باید سریعا برای اخذ اجازه اقامت در ترکیه اقدام کنید تا بتوانید بیش از 90 روز را در این کشور بمانید. چراکه همان طور که می دانید اگر شما به شکل مسافر و بدون ویزا به این کشور بروید، باید قبل از اینکه 90 روز به اتمام برسد، از این کشور خارج شوید. 

    مراحل اخذ ویزای دانشجویی ترکیه چیست؟

    شما برای اخذ ویزای دانشجویی ترکیه باید چند مرحله را طی کنید.
    1-اول از همه باید از یک دانشگاه در این کشور پذیرش خودتان را در رشته مورد نظرتان بگیرید. در واقع اول از همه باید نامه پذیرش شما از یک دانشگاه معتبر در ترکیه آماده شود تا بتوانید مراحل بعدی را طی کنید.
    2-وقتی که این نامه پذیرش به دستتان رسید، باید یک وقت سفارت ترکیه را دریافت کنید.
    3-بعد ازا ینکه این وقت سفارت را گرفتید، باید شروع به جمع کردن مدارک لازم کنید که البته در ادامه یک به یک آن ها را به شما می گوییم و مدارک جمع آوری شده را به سفارت بدهید.
    4-وقتی که این کارها را انجام دهید، باید بین 3 تا 15 روز صبر کنید تا جواب ویزای تحصیلی ترکیه برای شما آماده شود. 
    5-وقتی هم که به ترکیه رفتید، باید ظرف مدت یک ماه برای اخذ مجوز اقامت در ترکیه درخواست کنید.

    در مصاحبه اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چه سوالاتی مطرح می شود؟

    خوب است این را بدانید که در روز مصاحبه شما در سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، یک مصاحبه کوتاه با شما توسط آفیسر سفارت انجام می شود. این آفیسر از شما تعدادی سوال درباره برنامه شما برای سفر به ترکیه و تحصیل در آن می پرسد. یادتان باشد که شما باید بتوانید تاثیر لازم را بر روی آفیسر بگذارید تا به شما ویزای تحصیلی ترکیه داده شود. البته این را هم بگوییم که اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چندان کار سختی نیست. اما به هر حال شما باید حتما مدارک کامل را همراهتان داشته باشید و بتوانید به سوالات آفیسر پاسخ دهید.

    در مصاحبه اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چه سوالاتی مطرح می شود

    برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به چه مدارکی نیاز است؟

    شما برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه باید یک پاسپورت با اعتبار حداقل 90 روز، یک فرم تکمیل شده اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، دو عکس سایز پاسپورتی، نامه پذیرش دانشگاه، بیمه مسافرتی به مدت اقامت شما در ترکیه، بیمه درمانی، بلیط هواپیما، مدارک تمکن مالی برای تحصیل در ترکیه، مدارک مربوط به جایی که می خواهید در آن در زمان تحصیل در ترکیه اقامت کنید و همین طور مدارک تحصیلی پیشین را به همراه داشته باشید.

    برای اخذ اقامت ترکیه به چه مدارکی نیاز است؟

    همان طور که گفته شد، شما بعد از اخذ ویزای تحصیلی و رسیدن به ترکیه باید برای اخذ مجوز اقامت در ترکیه اقدام کنید. نکته اینجاست که شما برای ارائه درخواست برای اجازه زندگی در ترکیه نیاز به یک سری مدارک دارید و باید این مدارک را هم آماده کنید. این مدارک عبارتند از فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت، فتوکپی پاسپورت، ویزای دانشجویی، مدارک مربوط به دانشگاه و همین طور عکس های سایز پاسپورتی. نکته دیگری که باید از آن مطلع باشید، این است که این اجازه اقامتی که بر اساس ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود، برای یک سال معتبر است و شما باید 60 روز قبل از اینکه اعتبار آن تمام شود، دوباره برای تمدید آن اقدام کنید. 
    امیدواریم که به جواب سوالات خود درباره اخذ ویزای تحصیلی ترکیه رسیده باشید. برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW