021-88507190

همه چیز درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا

گردشگری م.مقیمی 01 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همان طور که می دانید در شرایط حال حاضر که دنیا با ویروس کرونا درگیر است، خوشبختانه مرز یک سری از کشورها از جمله ترکیه به روی ایران باز شده است. اگر شما هم می خواهید از این فرصت استفاده کنید و چند روزی را در ترکیه سپری کنید، این مطلب برای شماست. در ادامه به هر سوالی که احتمالا در ذهن شما هم درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا وجود دارد، پاسخ می دهیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به ترکیه در دوران کرونا و نکات مهم این سفر

    همان طور که می دانید در شرایط حال حاضر که دنیا با ویروس کرونا درگیر است، خوشبختانه مرز یک سری از کشورها از جمله ترکیه به روی ایران باز شده است. اگر شما هم می خواهید از این فرصت استفاده کنید و چند روزی را در ترکیه سپری کنید، این مطلب برای شماست. در ادامه به هر سوالی که احتمالا در ذهن شما هم درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا وجود دارد، پاسخ می دهیم.

    جریان تست کرونا قبل از پرواز به ترکیه چیست؟

    اولین نکته ای که احتمالا شما هم آن را شنیده اید، این است که هر مسافری باید قبل از سفر به ترکیه در دوران کرونا یک تست پی سی آر منفی داشته باشد. اما خبر خوبی که برایتان داریم، این است که به تازگی قانون انجام تست کرونا قبل از سفر به ترکیه برداشته شده است و حالا شما می توانید به روال قبل و بدون نیاز به انجام تست کرونا به این کشور سفر کنید. البته واقعیت این است که همه چیز هم به روال قبلی نیست. ما در ادامه بیشتر درباره سفر به ترکیه در دوران کرونا با شما صحبت می کنیم.  

    شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا چیست؟

    خوب است این را بدانید که شما موظف به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای سفر به ترکیه هستید. یکی از این پروتکل های بهداشتی این است که همه مسافران بالای 2 سال باید در فرودگاه و البته در طول پرواز به ترکیه و همین طور در زمان اقامت در این کشور ماسک به صورت داشته باشند. 
    در ضمن خوب است این را هم بدانید که مسافران ترکیه فقط اجازه دارند که یک کیف کوچک که نهایت ابعادش به 45*36*20 سانتیمتر باشد را با خودشان به داخل هواپیما ببرد و اگر کیف یا چمدانش بزرگتر باشد، باید آن را حتما تحویل قسمت بار بدهد.
    گفتنی است که شرایط سلامتی هر کدام از مسافران در زمان رسیدن به ترکیه بررسی می شود و اگر کسی احینا علائم ویروس کرونا را داشته باشد، ناچار به انجام تست کرونا یا همان تست پی سی آر می شود. این یعنی درست است که دیگر قانون انجام تست کرونا برداشته شده، اما این بدین معنی نیست که کسانی که به ویروس کرونا مبتلا هستند، بتوانند به این کشور سفر کنند.
    نکته دیگر اینکه اگر کسی علائم تست کرونا را نشان داد و بالطبع از او تست کرونا گرفتند و جواب این تست هم مثبت بود، باید از خدمات درمانی استفاده کند و یا خودش را قرنطینه کند. این را هم باید بگوییم که شما باید بیمه مسافرتی خود را چک کنید تا مطمئن شوید که بیمه مسافرتی شما خدمات درمانی مربوط به ابتلا به ویروس کرونا را هم پوشش می دهد یا خیر. چراکه اگر چنین بیمه مسافرتی داشته باشید، می توانید از نظر هزینه خیالتان راحت باشد و حداقل هزینه خدمات درمانی مورد نیاز در ترکیه را با کمک بیمه پرداخت کنید.

    شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا چیست

    سفر به استانبول در کرونا

    آیا سفر به ترکیه در دوران کرونا امن است؟

    نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که کرونا در همه کشورهای دنیا وجود دارد و اگر شما قصد سفر خارجی در دوران کرونا را دارید، حتما باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید تا از نظر سلامتی با مشکل مواجه نشوید. البته این را هم باید بگوییم که اوضاع شیوع کرونا در ترکیه بهتر از ایران است، اما با این حال در این کشور نیز ویروس کرونا وجود دارد و شما حتما باید مثل هر جای دیگری در ترکیه هم مراقب سلامتی خود باشید.

    آیا سفر به ترکیه در دوران کرونا امن است

    مسجد سلیمانیه از جاذبه های دیدنی استانبول

    در دوران کرونا در ترکیه چه تفریحاتی ممکن هستند؟

    نکته مثبتی که درباره ترکیه وجود دارد، این است که تفریحات متنوعی در این کشور وجود دارند که شما می توانید آن را در فضای روباز تجربه کنید. این یعنی شما می توانید با رعایت فاصله اجتماعی تفریحات مختلفی را در ترکیه در دوران کرونا تجربه کنید. مثلا اگر به شهرهای ساحلی ترکیه سفر کنید، می توانید در سواحل ترکیه تفریح کنید و همچنین می توانید از خیلی از پارک ها، خیلی از اماکن تفریحی روباز و خیلی از اماکن دیدنی روباز این کشور در دوران کرونا بدون خطر بازدید کنید. 

    چه نکاتی را باید برای سفر به ترکیه در دوران کرونا رعایت کرد؟

    گفتنی است که در شهرهای بزرگ ترکیه مثل استانبول و ازمیر در قسمت ورودی از شما تست دمای بدن گرفته می شود. در ضمن شما باید در همه جا از ماسک و همین طور محلول ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. خوب است این را هم بدانید که در قسمت های مختلف شهرهای ترکیه علائم و نشانه هایی نصب شده است که با استفاده از آن ها از مردم ترکیه و همین طور توریستان درخواست شده که فاصله اجتماعی را از هم حفظ کنند. در ضمن در سواحل ترکیه تخت های آفتابگیری با فاصله از هم گذاشته شده اند و از طرفی کلاب ها و کافه های این کشور نیز تعداد کمتری مهمان را می پذیرند تا فاصله اجتماعی رعایت شود و کافه ها بیش از اندازه پر نشوند.
    گفتنی است که همه این موارد برای سلامت هرچه بیشتر شما و بقیه توریستان ترکیه و البته مردم این کشور لحاظ شده اند و وجود آن ها باعث قوت قلب است و مسلما با وجود آن ها و البته رعایت شما احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا کمتر می شود.

    چه نکاتی را باید برای سفر به ترکیه در دوران کرونا رعایت کرد

    آیا ارزشش را دارد که در دوران کرونا به ترکیه سفر کنیم؟

    واقعیت این است که جواب این سوال را فقط خودتان می توانید بدهید. اگر شما هم کار مهم و ضروری در ترکیه دارید و یا اگر از نظر روحی نیاز به این سفر دارید و فکر می کنید که می توانید تمامی پروتکل های بهداشتی را در طول این سفر رعایت کنید، می توانید سفر به ترکیه را در دوران کرونا تجربه کنید. به هر حال این مورد غیر قابل انکار است که ترکیه یک کشور زیبا و دیدنی است و سفر به آن می تواند خستگی های دوران قرنطینه را از هر کسی دور کند. اما این شما هستید که باید مواظب سلامتی خود باشید و چه در ترکیه و چه در کشورهای دیگر دنیا و همین طور کشور ایران، هر لحظه مراقب سلامتی خودتان و عزیزانتان باشید.
    امیدواریم که شما هم بتوانید سفر سلامت و خوب و خوشی را به مقصد ترکیه تجربه کنید. برای رزرو تور ترکیه می توانید با ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز  تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW