021-88507190

همه چیز درباره هزینه سفر به کوش آداسی

راهنمای سفر مهرپرواز 30 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قبل از سفر به کوش آداسی ترکیه لازم است هزینه سفر به کوش آداسی را تخمین بزنید تا با اطلاع کافی به سفر بروید و با کسری بودجه مواجه نشوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تخمین هزینه سفر به کوش آداسی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که پیش از سفر، باید آن را بررسی کنید. کوش آداسی، واقع در 90 کیلومتری ازمیر، یکی از شهرهای ساحلی زیبا و توریستی ترکیه محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر هم، بیشتر مورد توجه گردشگران، خصوصا ایرانیان قرار گرفته است. قبل از سفر به این شهر زیبا، بررسی هزینه‎ها و تخمین بودجه مورد نیازتان، به شما کمک می‌کند تا سفر مطمئن‌تر، راحت‌تر و بهتری داشته باشید. در همین راستا، ما ادامه این مطلب را به بررسی هزینه سفر به کوش آداسی اختصاص داده‌ایم تا راهنمایی کاربردی برای شما باشد.

    چه واحد پولی در سفر به کوش آداسی با خود ببریم؟

    واحد پول کشور ترکیه و کوش آداسی «لیر» است. با این وجود، پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر به کوش آداسی، دلار همراه خود داشته باشید. در واقع، شما می‌توانید در ایران، پول خود را به دلار و در کوش آداسی، دلارهای خود را به لیر تبدیل کنید. این کار 2 مزیت دارد؛ اول این‌که دلار ارزی بین‌المللی است و شما می‌توانید آن را همه‌جا خرج کنید.

    مزیت دیگر، حفظ‌شدن ارزش پولتان است. در صرافی‌های ایران، معمولا لیر خریدوفروش نمی‌شود و نرخ آن بسیار متفاوت است. از طرفی، ارزش لیر در سال‌های اخیر، در مقایسه با دلار، افت زیادی کرده است؛ در نتیجه، تبدیل ریال به دلار در ایران و سپس، تبدیل آن به لیر در کوش آداسی، به حفظ ارزش پولتان کمک می‌کند.

    هزینه سفر به کوش آداسی

    عکسی از کوش آداسی

    تخمین هزینه های سفر به کوش آداسی قبل از پرواز

    پیش از تهیه بلیط و سفر به کوش آداسی، یک سری هزینه‌های رایج مانند هزینه پاسپورت، ویزا و عوارض خروج از کشور وجود دارند که لازم است آن‌ها را هم در نظر بگیرید. در جدول زیر این هزینه‌ها را در اختیارتان می‌گذاریم.

    هزینه‌های رایج در سفر به کوش آداسی مبلغ
    هزینه ویزا 0
    هزینه دریافت یا تمدید پاسپورت 470 هزار تومان
    هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر اول ۴۰۰ هزار تومان، سفر دوم ۶۰۰ هزار تومان و سفر سوم به بعد ۸۰۰ هزار تومان

    جدول تخمین هزینه‌های سفر به کوش اداسی

    در ادامه سایر هزینه‌های سفر به کوش آداسی را به‌طور دقیق در اختیار شما خواهیم گذاشت. پیش از آن بد نیست بدانید که سفر با تور به کوش آداسی، نه‌تنها باعث کمترشدن هزینه‌های شما خواهد شد، بلکه بسیار راحت‌تر و مطمئن‌تر است. ناگفته نماند که قیمت تورهای کوش آداسی با یکدیگر متفاوت‌اند؛ برای مثال قیمت تور کوش آداسی UALL در مقایسه با تورهای معمولی بسیار گران‌تر است؛ پس حتما در انتخاب تور و آژانس مطمئن، دقت کنید.

    هزینه بلیط هواپیما در سفر به کوش آداسی

    یکی از هزینه‌های اولیه در تخمین قیمت سفر به کوش آداسی، هزینه بلیط هواپیماست. در ابتدا باید بدانید که چیزی به نام فرودگاه کوش آداسی وجود ندارد و شما باید برای سفر ابتدا به ازمیر بروید. فرودگاه عدنان مندرس ازمیر تا کوش آداسی، 95 کیلومتر فاصله دارد که می‌توانید این مسیر را با قطار، تاکسی، اتوبوس یا کشتی طی کنید. 

    هزینه بلیط هواپیمای شما به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، ایرلاین و نوع صندلی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. در حال حاضر، قیمت بلیط هواپیمای تهران به ازمیر، از حدود 7 میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شود.

    بعد از رسیدن به فرودگاه ازمیر، شما باید مسیری را هم از فرودگاه تا کوش آداسی طی کنید که لازم است هزینه ترانسفر از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی را هم در نظر بگیرید. هزینه اتوبوس از ازمیر به کوش آداسی حدود 45 تا 75 دلار می‌شود و مدت‌زمان طی‌کردن مسیر 1 ساعت و نیم خواهد شد. همین مسیر را می‌توانید با تاکسی، در عرض 1 ساعت و 7 دقیقه، با هزینه 370 تا 450 دلار طی کنید.

    هزینه اقامت در هتل های کوش آداسی

    از دیگر هزینه های سفر به کوش آداسی، می‌توان به هزینه اقامت اشاره کرد. این هزینه کاملا به عواملی مانند نوع هتل انتخابی، امکانات هتل و فصل سفر شما بستگی دارد. مسلما در فصول شلوغ‌تر، قیمت هتل‌ها افزایش می‌یابند؛ با این حال، تنوع هتل‌های موجود در کوش آداسی، به شما کمک می‌کند تا با توجه به میزان بودجه خود، هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. به‌طور کلی، قیمت بهترین هتل ‌های کوش آداسی با توجه به تعداد ستاره‌ها، all یا UALL بودن هتل، از 4 تا 400 دلار به ازای یک شب متغیرند.

    هزینه حمل و نقل در سفر به کوش آداسی

    یکی از هزینه‌هایی که شاید از چشم‌ خیلی‌ها مخفی بماند، هزینه حمل‌ونقل در کوش آداسی است. راه‌های مختلفی برای حمل‌ونقل در این شهر کوچک و زیبا وجود دارند که در راهنمای سفر به کوش آداسی هم به آنها اشاره شده است؛ از جمله تاکسی، اتوبوس و دولموش (ون‌های معروف ترکیه). دولموش‌ها از رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی بین گردشگران هستند که هزینه آن‌ها حدود 200 تا 350 لیر می‌شود.

    اتوبوس‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی هستند که هزینه یک بلیط تک‌نفره، 2 لیر می‌شود. راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای حمل‌ونقل در کوش آداسی را می‌توان تاکسی دانست. هزینه تاکسی در کوش آداسی برای هر نفر 5 لیر و به ازای هر یک کیلومتر اضافه، 5.1 لیر خواهد شد.

    هزینه سفر به کوش آداسی

    تصویری از حمل‌ونقل در کوش آداسی

    هزینه بازدید از جاهای دیدنی در کوش آداسی

    بی‌شک بخشی از هزینه سفر به کوش آداسی ترکیه، شامل هزینه بازدید از مکان‌های دیدنی است. کوش آداسی جاهای تاریخی و دیدنی جذابی دارد که در ادامه بخشی از جاهای دیدنی کوش آداسی را با هزینه‌شان به شما معرفی می‌کنیم.

    • تورهای افسوس: شروع از 66 دلار
    • تور خصوصی بازدید از روستای شیرینجه: شروع از 95 دلار
    • تور بازدید از پاموکاله: شروع از 59 دلار
    • تور یک روزه گردش در پارک ملی: شروع از 43 دلار

    هزینه تفریحات در سفر به کوش آداسی

    با توجه به ساحلی بودن کوش آداسی، تفریحات آبی در این شهر بسیار پرطرفدار و جذاب‌اند؛ تفریحاتی مانند انواع ورزش‌های آبی، پارک‌های آبی مدرن و هیجان‌انگیز، غواصی و... . هزینه تعدادی از تفریحات کوش آداسی عبارتند از: 

    • غواصی: شروع از 48 دلار
    • حمام ترکی: شروع از 33 دلار
    • تور یک روزه کشتی‌های تفریحی: شروع از 39 دلار
    • تور قایق‌سواری: شروع از 35 دلار
    • جیپ سافاری: شروع از 35 دلار
    • اسب‌سواری در دل جنگل یا کنار سواحل: شروع از 43 دلار
    • بلیط ورودی پارک آبی کوش آداسی: شروع از 34 دلار

    هزینه غذا در سفر به کوش آداسی

    امتحان‌کردن غذاهای جدید و خصوصا غذاهای محلی مقصدی که به آن سفر کرده‌اید، از لذت‌بخش‌ترین و شیرین‌ترین بخش هر سفری محسوب می‌شود. به‌خصوص اینکه رستوران های کوش آداسی تجربه‌ای بی‌نظیر را از غذا خوردن برایتان می‌سازند. در همین راستا، برای در نظر گرفتن هزینه این بخش سفر بد نیست بدانید که هزینه یک پرس غذا در یک رستوران نسبتا ارزان کوش آداسی، به‌طور متوسط حدود 8 دلار می‌شود.

    میانگین هزینه غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط، 30 دلار می‌شود. خوردن غذا در فست‌فودی مانند مک‌دونالد، حدود 4 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

    هزینه غذا در سفر به کوش آداسی

    عکسی از غذاهای معروف ترکیه

    هزینه خرید در سفر کوش آداسی

    یکی از مقاصد محبوب برای خرید، خصوصا در میان ایرانیان، ترکیه است. از طرفی هم، از لذت خرید کردن در سفر اصلا نمی‌توان گذشت. نمی‌توان هزینه دقیقی برای خرید در کوش آداسی ارائه داد؛ چرا که این هزینه به عواملی مانند سلیقه، میزان نیاز شما به خرید، فصل سفر، اجناس و مرکز خرید انتخابی بستگی دارد.

    برخی مراکز خرید کوش آداسی بسیار گران هستند؛ در حالی که، بازارها و فروشگاه‌های ارزانی هم می‌توان در شهر یافت. به‌طور کلی، با وجود بازارها و مراکز خرید متنوع، دست شما برای خرید باز است. بد نیست بدانید که برای مثال، هزینه یک جفت کفش نایکی در کوش آداسی حدود 68 دلار می‌شود. قیمت پوشاک در کوش آداسی مانند قیمت یک شلوار جین 48 دلار و یک دست لباس تابستانی 30 دلار خواهد شد.

    هزینه سرویس اینترنت و تماس با موبایل در کوش آداسی

    در صورتی که در سفر به کوش آداسی، استفاده زیادی از اینترنت می‌کنید، بهتر است یک سیم‌کارت محلی با طرح مناسب خریداری کنید. اپراتورهای تلفن همراه برای گردشگران، شامل ترکسل و وودافون می‌شوند. بسته ولکام توریست ترکسل که شامل 20 گیگابایت اینترنت و 200 دقیقه مکالمه محلی برای یک ماه است، حدود 33 دلار هزینه دارد. هزینه بسته 28 روزه ولکام توریست وودافون، شامل 20 گیگابایت اینترنت، 750 دقیقه مکالمه و 250 پیامک محلی، حدود 30 دلار خواهد شد.

    ضرورت برآورد هزینه سفر به کوش آداسی

    هر سفری هزینه‌های مختلفی دارد؛ مانند هزینه بلیط، محل اقامت، خوردوخوراک، حمل‌ونقل، تفریحات و... که تخمین آن‌ها پیش از سفر بسیار مهم‌اند. در این مطلب ما به بررسی کلی هزینه سفر به کوش آداسی پرداختیم؛ اما در حقیقت، هزینه نهایی کاملا به شما بستگی دارد. این‌که چه فصلی را برای سفر انتخاب می‌کنید، چه سلایق و لایف‌استایلی دارید و میزان بودجه‌تان چقدر است، همه در تعیین هزینه سفرتان با تور کوش آداسی موثر خواهند بود. این نکته را به یاد داشته باشید که هزینه تور سفر به کوش آداسی، برایتان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. با رزرو تورهای کوش آداسی آژانس مهرپرواز، می‌توانید سفر راحت، شاد و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید.

    سوالات متداول

    1. هزینه‌های اصلی سفر به کوش آداسی شامل چه مواردی می‌شود؟

    هزینه‌های اصلی سفر به کوش آداسی شامل هزینه‌های پرواز، اقامت، غذا، تفریحات و حمل و نقل می‌شود. بلیط هواپیما به مقصد کوش آداسی بسته به زمان سفر و نوع پرواز متفاوت است. اقامت در هتل‌ها یا آپارتمان‌های اجاره‌ای با توجه به فصل سفر و نوع اقامتگاه متغیر است. غذا و نوشیدنی در رستوران‌های محلی و بین‌المللی نیز هزینه‌های مختلفی دارد، اما معمولاً مقرون‌به‌صرفه است. تفریحات و گردشگری مانند بازدید از آثار تاریخی، پارک‌های آبی و فعالیت‌های ساحلی نیز بخشی از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد. همچنین، هزینه‌های حمل و نقل محلی مانند تاکسی یا اجاره خودرو را نیز باید در نظر گرفت.

    2. به طور متوسط چقدر باید برای یک هفته اقامت در کوش آداسی هزینه کرد؟

    هزینه متوسط یک هفته اقامت در کوش آداسی بسته به سطح راحتی و تفریحات مورد نظر متفاوت است. برای یک سفر اقتصادی، هزینه‌ها ممکن است حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای هر نفر باشد که شامل اقامت در هتل‌های میان‌رده، وعده‌های غذایی در رستوران‌های محلی و برخی از تفریحات ساده می‌شود. برای یک سفر لوکس‌تر، هزینه‌ها ممکن است به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو یا بیشتر برسد که شامل اقامت در هتل‌های ۵ ستاره، وعده‌های غذایی در رستوران‌های با کیفیت بالا و تفریحات متنوع‌تر می‌شود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW