021-88507190

نکات مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

گردشگری م.مقیمی 29 دی ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با اینکه مهاجرت شیرینی های منحصر به فرد خودش را دارد و انگیزه بخش و امیدوارکننده است، اما به همان اندازه هم می تواند تلخی های خاص خودش را داشته باشد. این 5 توصیه را مطالعه کنید تا بتوانید به شیرین ترین شکل ممکن پروسه مهاجرت خود را طی کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    5 نکته مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

    با اینکه مهاجرت شیرینی های منحصر به فرد خودش را دارد و فکر کردن به آن می تواند برای شما انگیزه بخش و امیدوارکننده باشد، اما به همان اندازه هم می تواند تلخی های خاص خودش را داشته باشد. مخصوصا وقتی که تایم و زمان مهاجرت نزدیک می شود و استرس مهاجرت بیشتر می شود، ممکن است که این تلخی هر کسی را اذیت کند. اگر شما هم در روند مهاجرت هستید و قرار است که به همین زودی ها زندگی خود را جمع و جور کنید و برای همیشه به یک کشور جدید وارد شوید، بهتر است که برای این مساله آماده باشید. کاری که باید انجام دهید، این است که این 5 توصیه و نکاتی که در ادامه برای کم کردن استرس مهاجرت به شما می گوییم را مطالعه کنید و سعی کنید که نکات آن ها را رعایت کنید تا بتوانید به شیرین ترین شکل ممکن پروسه مهاجرت را طی کنید و بیشتر از مهاجرت و فرصت بهبود شرایط زندگیتان لذت ببرید. 

    5 نکته مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

    نکات مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

    به خودتان برای مهاجرت زمان بدهید

    توصیه ما به شما این است که برای مهاجرت عجله به خرج ندهید و سعی کنید که در این زمینه احساسی عمل نکنید. مهم نیست که چقدر برای شروع کردن زندگی خود در یک کشور پیشرفته هیجان دارید. در هر صورت باید سعی کنید که احساسات خود را کنترل کنید و یک زمان کافی برای تصمیم گیری خود و طی کردن روال مهاجرت در نظر بگیرید. واقعیت این است که اگر بازه زمانی کمی را برای طی کردن این پروسه در نظر بگیرید، همه نگرانی هایتان با هم مخلوط خواهد شد و نتیجه اش این می شود که یک دنیا استرس به زندگیتان هجوم می آورد. پس بهتر است که قدم به قدم کارهای مهاجرتتان را انجام دهید و ببینید که در هر مرحله باید چه کاری انجام دهید. پس بهتر است که حتما یک دفترچه خاص به برنامه ریزی خود برای مهاجرت اختصاص دهید و حتما کارهای خود را در آن یادداشت کنید و سعی کنید که با برنامه ریزی درست یک به یک آن ها را انجام دهید تا بتوانید مهاجرت بی استرسی را تجربه کنید.

    کودکانتان را از نظر روانی برای مهاجرت آماده کنید

    اگر شما هم فرزندی دارید و قرار است که به صورت خانوادگی مهاجرت را تجربه کنید، بهتر است که کودکانتان را هم برای این مهاجرت آماده کنید. بهتر است که فرزندانتان را در جریان پروسه مهاجرت قرار دهید و آن ها را از نظر احساسی و ذهنی آماده کنید تا بدانند که چه تغییرات بزرگی بعد از مهاجرت در انتظارشان است. نکته ای که باید از آن مطلع باشید، این است که هر کودکی واکنش خاص خودش را به موضوع مهاجرت نشان میدهد. بعضی ها ممکن است که ذوق زده شوند و بعضی ها ممکن است که بگویند اصلا علاقه ای به مهاجرت ندارند. حالا فرقی ندارد که فرزند شما در کدام گروه قرار می گیرد و درباره مهاجرت چه نظری دارد، در هر صورت شما موظف هستید که او را از نظر ذهنی آماده کنید و سعی کنید که پذیرش او را نسبت به مهاجرت بالا ببرید و نگرانی او را تا جای ممکن رفع کنید. در این صورت مطمئن باشید که او هم با شما همراهی بیشتری خواهد کرد و در نتیجه استرستان از مهاجرت کمتر خواهد شد. مثلا اگر فرزندتان عنوان کرد که نگران دوری از دوستانش است، برایش یک گوشی تلفن هوشمند یا تبلت بخرید و برایش توضیح دهید که با اپلیکیشن های ارتباطی می تواند با دوستانش بعد از مهاجرت در ارتباط باشد. توصیه ما به شما این است که جدای از این مساله، سعی کنید که در روند پیشبرد کارهای مربوط به مهاجرت، مدام نظر فرزندتان را بپرسید و برایش ابعاد مختلف مهاجرت را توضیح دهید و با او درباره سبک زندگیش بعد از مهاجرت، ورزش هایی که می تواند تجربه کند و هیمن طور آب و هوای کشوری که برای مهاجرت مد نظر دارید، صحبت کنید تا او هم کم کم برای قرار گرفتن در یک موقعیت جدید آماده شود. 

    کودکانتان را از نظر روانی برای مهاجرت آماده کنید

    استرس مهاجرت که ممکن است مشکل ساز شود

    به خانواده خود اطمینان خاطر و قوت قلب بدهید

    یادتان باشد که مهاجرت فقط شخص شما را درگیر نمی کند و واقعیت این است که مهاجرت شما تاثیر مستقیمی بر روی زندگی عزیزان، دوستان و فامیل هایتان هم می گذارد. به هر حال نمی توان منکر این شد که خیلی از افراد بعد از مهاجرت شما درگیر فاصله به وجود آمده بین شما با خودشان می شوند. پس بهتر است که قبل از اینکه به روز مهاجرتتان برسید، آن ها را از این نظر آماده کنید و به آن ها قوت قلب بدهید و به آن ها بگویید که دوری آنقدرها که فکرش را می کنند، سخت نیست و شما حتما با آن ها در ارتباط خواهید بود. به آن ها توضیح دهید که مدام با آن ها تماس تصویری خواهید داشت، برایشان نامه خواهید نوشت، از طریق شبکه های اجتماعی با آن ها در ارتباط خواهید بود و مسلما بعدا دوباره همدیگر را خواهید دید. یادتان باشد که اگر اطرافیانتان آرامش بیشتری داشته باشند، می توانند این آرامش را به سمت شما برگردانند و در نتیجه پروسه مهاجرتتان با استرس کمتری پیش خواهد رفت.

    به خانواده خود اطمینان خاطر و قوت قلب بدهید@

    لحظات آخر مهاجرت و اطمینان خاطر به خانواده بسیار اهمیت دارد

    ریسک های مهاجرت را برای خودتان به حداقل برسانید

    نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که وقتی مهاجرت می کنید، زندگی به آن شکلی که آن را می شناختید، برای همیشه تمام می شود و یک زندگی جدید با شرایط جدید پیش رویتان قرار می گیرد. همین مساله می تواند باعث استرس و ترس بشود و هم خودتان و هم خانواده تان را با تنش های متعدد رو به رو کند. با این حساب باید شما تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا ریسک های مهاجرتتان به حداقل برسند و ترس هایتان کمتر شوند تا بتوانید با آرامش بیشتری مهاجرت کنید. برای این منظور بهتر است که از قبل به فکر کار و حرفه خود در کشور مورد نظرتان و همین طور اوضاع تحصیلی فرزندتان در آن کشور باشید و حتما تحقیقات خود را در همه زمینه ها کامل کنید. هرچه شرایط بعد از مهاجرت در ذهنتان روشن تر باشد و تکلیفتان روشن تر باشد، مهاجرتتان هم بی دغدغه تر انجام خواهد شد. نکته دیگر اینکه داشتن بیمه در کشور مورد نظرتان می تواند اطمینان شما را بیشتر هم بکند و استرستان را کاهش دهد. 
    از کمک متخصصین مهاجرت بهره مند شوید

    در نهایت به شما توصیه می کنیم که حتما برای مهاجرت خود از افرادی که قبلا تجربه مهاجرت را داشته اند یا کسانی که در این حوزه متخصص هستند، کمک بگیرید. هرچقدر بیشتر به تجربه های دیگران در این زمینه گوش دهید و هرچقدر بیشتر خودتان را برای ابعاد مختلف مهاجرت آماده کنید، استرستان هم در این زمینه کمتر خواهد شد.

    در نهایت هر جای این دنیا که هستید، برایتان آرزوی موفقیت، سربلندی و خوشنودی داریم.


    درباره مهاجرت بیشتر بخوانید:

    بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

    دانستنی هایی که برای مهاجرت به کانادا باید از آن ها اطلاع داشته باشید!

    شرایط مهاجرت به ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW