021-88507190

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر زمستانی

گردشگری م.مقیمی 07 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با اینکه معمولا بیشتر توریست ها به ترکیه و شهرهای ساحلی آن به چشم یک مقصد گردشگری تابستانی نگاه می کنند، اما این کشور زمستان های بسیار خوبی هم دارد. کدام شهرهای ترکیه برای سفر زمستانی جذاب تر هستند؟ در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین شهرهای ترکیه برای سفر زمستانی را بشناسید

    با اینکه معمولا بیشتر توریستان به ترکیه و علی الخصوص شهرهای ساحلی آن به چشم یک مقصد گردشگری تابستانی نگاه می کنند، ما باید این را به شما بگوییم که این کشور زمستان های بسیار خوبی هم دارد. اتفاقا یک سری از شهرهای ترکیه در فصل زمستان و درست زمانی که پوشیده از برف می شوند، جذابیتشان هم بیشتر می شود و به خاطر اینکه در فصل زمستان خلوت تر هستند، سفر به آن ها حال و هوای بهتری دارد. لازم به ذکر است که دمای هوای ترکیه در فصل زمستان در بخش های مختلف می تواند از 17 درجه سانتگیراد تا 17- درجه سانتیگراد مختلف باشد و با این حساب شما باید حتما درباره زمستان های شهری در ترکیه که برای سفر مد نظرتان هست، تحقیق کنید. از این حرف ها که بگذریم، سوال این است که اصلا کدام شهرهای ترکیه برای سفر زمستانی جذاب تر هستند و زمستان های کدام شهرهای ترکیه دیدنی تر هستند. با ما همراه باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم تا شما هم بدانید که در فصل سرما باید به کجای این کشور سفر کنید.

    کاپادوکیا ترکیه در زمستان

    اگر شما هم تصاویر صخره های زیبای کاپادوکیا را دیده باشید، به احتمال زیاد می توانید حدسش را بزنید که این صخره ها که به آن ها دودکش های پری می گویند، در زیر پوشش برف تا چه اندازه خواستنی و دیدنی می شوند. توصیه ما به شما این است که اگر احیانا در فصل زمستان به دنبال یک سفر رومانتیک علی الخصوص یک سفر ماه عسل خاص هستید، حتما به سفر زمستانی به کاپادوکیا فکر کنید. شما در این سفر می توانید در یک هتل غاری شکل اقامت کنید، غذاهای خوشمزه ترکیه ای را نوش جان کنید، از شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا دیدن کنید و به دور از چشم توریستانی که در فصل گرما راهی این شهر می شوند، تا دلتان می خواهد در این شهر عکس یادگاری بگیرید و از خلوتی و زیبایی بی حد و حصر کاپادوکیا در فصل زمستان نهایت لذت را ببرید.

    کاپادوکیا در زمستانکاپادوکیا در زمستان

    استانبول ترکیه در زمستان

    استانبول یک شهر بزرگ و توریستی است که فرقی ندارد که در چه فصلی به آن سفر کنید، در هر صورت سفرتان خوب و خاطره انگیز پیش خواهد رفت. البته باید این را در نظر داشته باشید که در فصل زمستان برف و باران در استانبول زیاد می شود. اما معمولا دمای هوای استانبول در فصل زمستان کمتر از 0 درجه سانتگیراد نمی شود. این را هم بگوییم که استانبول و اماکن دیدنی آن در زیر بارش برف بسیار زیبا می شوند و تنگه بسفر هم در هاله مه زمستانی از همیشه دیدنی تر می شود. 

    استانبول در زمستاناستانبول در زمستان

    بورسا ترکیه در زمستان

    بورسا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری زمستانی در ترکیه است. به این دلیل که یک کوه به نام اولوداغ در این شهر وجود دارد که یک پیست اسکی بسیار خوب دارد. به همین خاطر خیلی از توریستان در فصل سرما یا دقیق تر بگوییم از اواسط آذر تا اواسط فروردین به این شهر می روند تا از فرصت پیش آمده برای تجربه اسکی و همین طور شرکت در فستیوال های موسیقی جالب این شهر در فصل زمستان استفاده کنند. لازم به ذکر است که شما به راحتی می توانید از استانبول با اتوبوس یا قایق به بورسا بروید و کافی است که برای طی کردن این مسیر فقط 2 ساعت زمان بگذارید.

    بورسا در زمستانبورسا در زمستان

    اسکی شهیر ترکیه در زمستان

    یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر زمستانی شهری به نام اسکی شهیر است. این شهر خیلی از استانبول دور نیست و شما به راحتی می توانید با قطار و پرداخت حدود 14 یورو برای بلیط رفت و برگشت از استانبول راهی این شهر شوید. لازم به ذکر است که شما با قطار می توانید فاصله استانبول تا اسکی شهیر را ظرف مدت حدود 4 ساعت طی کنید و این شهر زیبا را از نزدیک ببینید. گفتنی است که اسکی شهیر یک شهر قدیمی و تاریخی است که این روزها دانشجویان جوان متعددی در آن زندگی می کنند و به همین خاطر برنامه های تفریحی زیادی در آن وجود دارد. این را هم بگوییم که این شهر یک موزه هنر مدرن دارد که یک معمار ژاپنی آن را ساخته است و جذابیت زیادی برای دیدن دارد.

    اسکی شهیر در زمستان

    اسکی شهیر در زمستان

    شهر باستانی افسوس ترکیه در زمستان

    اگر شما هم فصل زمستان را برای سفر به ترکیه مد نظر دارید و به دنبال بازدید از یک بنای تاریخی یا یک جاذبه گردشگری خاص هستید، به شما توصیه می کنیم که از شهر باستانی افسوس در فصل زمستان دیدن کنید. خوبی سفر به شهر باستانی افسوس در فصل زمستان این است که در این فصل این شهر باستانی خلوت می شود و با این حساب شما می توانید در فصل زمستان از خلوتی آن استفاده کنید و راحت در آن گشت و گذار کنید.

    شهر باستانی افسوس در زمستان

    شهر باستانی افسوس در زمستان

    کارس ترکیه در زمستان

    کارس یکی از سردترین مناطق ترکیه است، اما با این حال همیشه از آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری زمستانی در ترکیه یاد می شود. به این دلیل که در کارس ترکیه یک مرکز اسکی معروف به نام ساریکامیس وجود دارد که خیلی ها به خاطر اسکی در آن در فصل زمستان راهی ترکیه می شوند. از همه جالب تر اینکه قطاری که از استانبول به مقصد کارس حرکت می کند، از مناظر طبیعی بسیار خارق العاده و جذابی گذر می کند و در طی حدودا 24 ساعتی که در مسیر است، جذاب ترین خاطرات را برای مسافران کارس رقم می زند.

    کارس در زمستان

    کارس در زمستان

    بولو ترکیه در زمستان

    بول شهری است که همه آن را به خاطر غذاهای خوشمزه اش می شناسند. این شهر هم غذاهای سنتی خوشمزه ای دارد و هم این طبیعتش وصف ناپذیر است. گفتنی است که در شهر بولو در فصل زمستان برف های سنگینی می بارد که اتفاقا همین برف هم باعث دو چندان شدن زیبایی طبیعتش می شود. لازم به ذکر است که فاصله بولو از استانبول با اتوبوس حدود 4 ساعت است و قیمت بلیط دو طرفه این مسیر حدود 10 یورو است.

    وان در زمستان


    یکی دیگر از شهرهای خوب ترکیه برای سفر زمستانی، علی الخصوص برای ما ایرانیان، شهر کوچک و زیبای وان است. این شهر که در جنوب شرقی ترکیه واقع شده و یک دریاچه معروف به نام دریاچه وان دارد، شهر بسیار محبوبی برای سفر زمستانی محسوب می شود. گفتنی است که شما در سفر زمستانی به وان می توانید هم لباس های زمستانی قیمت مناسبی را تهیه کنید و هم می توانید از جزیره آکدامار در دریاچه وان دید کنید و کلیسای زبای آن که قدمتش به قرن 10 میلادی می رسد را از نزدیک ببینید.

    یالوا ترکیه در زمستان

    یالوا نام استانی در ترکیه است که همه آن را به خاطر چشمه های آب گرمش می شناسند و همه به خاطر گرفتن ماساژ و حمام کردن در چشمه های آب گرمی که دارد،به آن سفر می کنند. این استانی که در مورد آن صحبت می کنیم، با اتوبوس یا کشتی حدود یک ساعت و نیم از استانبول فاصله دارد و سفر به آن در فصل زمستان می تواند برای شما هم تجربه بسیار خاصی باشد. شما می توانید در صورت تمایل در طول سفر زمستانیتان به استانبول، یک سر هم به یالوا بزنید و اگر دلتان خواست یک شب را در یکی از هتل اسپاهای جذاب یالوا سپری کنید و از امکانات لاکچری هتل های آن استفاده کنید و بعد دوباره به استانبول برگردید. 

    آنتالیا ترکیه در زمستان

    ما این را می دانیم که به احتمال زیاد شما هم با خواندن تیتر آخر این مطلب یعنی "آنتالیا در زمستان" به این فکر می کنید که آنتالیا یک مقصد گردشگری تابستانی است و اصلا به درد سفر زمستانی نمی خورد. اما باید ما این را به شما بگوییم که سفر به آنتالیا در زمستان هم عالم خاص خودش را دارد. چراکه شما با سفر زمستانی به آنتالیا با کمترین هزینه ای که فکرش را می کنید، فرصت این را پیدا می کنید تا از اماکن تاریخی جذاب آنتالیا دیدن کنید و در خیابان های خلوت و زیبای آن در فصل زمستان گشت و گذار کنید و همه جاذبه های گردشگری آن را از نزدیک ببینید. یادتان باشد که جذابیت های آنتالیا بر خلاف باور اکثر ما فقط به شنا کردن و آفتاب گرفتن در سواحل آن نیست و این شهر حرف های بیشتری برای گفتن دارد. 
    برای رزرو تور زمستانی ترکیه می توانید با ما تماس بگیرید. 

    آنتالیا در زمستان

    آنتالیا در زمستان


    درباره سفر به ترکیه در زمستان بیشتر بخوانید:

    5 تفریح عالی در زمستان های زیبای استانبول

    فصل زمستان ترکیه را به بهشتی دیدنی تبدیل می کند

    بهترین مقاصد سفر به ترکیه در فصل زمستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW