021-88507190

هر آنچه باید درباره تاکسی های استانبول بدانید

گردشگری م.مقیمی 09 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
توریست ها معمولا از گران بودن کرایه تاکسی های استانبول شکایت دارند و برای گرفتن تاکسی با مشکل مواجه می شوند. در این مطلب می توانید از مبلغ های کرایه تاکسی در استانبول و انواع تاکسی مطلع شوید و با یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین خوب در استانبول آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تاکسی های استانبول را بیشتر بشناسید

    از آنجایی که همه توریستان از گران بودن کرایه تاکسی های استانبول شکایت دارند و خیلی ها عنوان می کنند که برای گرفتن تاکسی در استانبول با مشکل مواجه شده اند، ما تصمیم گرفتیم که یک مطلب جامع درباره تاکسی های استانبول برایتان آماده کنیم تا هر آنچه باید درباره تاکسی های استانبول بدانید را به شما بگوییم تا در این شهر بزرگ با مشکل مواجه نشوید. در ادامه می توانید از مبلغ های کرایه تاکسی در استانبول مطلع شوید، با یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین خوب در استانبول آشنا شوید و انواع تاکسی های استانبول را بشناسید.

    انواع تاکسی های استانبول

    با اینکه توصیه اول ما به شما این است که در صورت امکان به جای تاکسی از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید، اما با این حال ممکن است که در یک سری از شرایط نیاز به تاکسی در استانبول پیدا کنید. با این حساب خوب است این را بدانید که سه مدل تاکسی در استانبول وجود دارد که یکی از آن ها زرد رنگ، دیگری آبی رنگ و آخری مشکی رنگ است. لازم به ذکر است که تاکسی های زرد رنگ تاکسی های معمولی و در واقع تاکسی های ارزان استانبول هستند. نکته دیگر اینکه حدود 18 هزار تاکسی با این مشخصات و به رنگ زرد در استانبول وجود دارند و با این حساب پیدا کردن آن ها کار ساده ای است. گذشته از این تاکسی ها، یک سری تاکسی آبی رنگ و مشکی رنگ هم در استانبول وجود دارند که در واقع تاکسی های لاکچری و لوکس استانبول محسوب می شوند و کرایه تاکسی آن ها بیشتر از کرایه تاکسی های زرد رنگ استانبول است. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، کرایه تاکسی های آبی رنگ 15 درصد و کرایه تاکسی های مشکی رنگ 100 درصد بیشتر از کرایه تاکسی های زرد رنگ در استانبول است. 

    انواع تاکسی های استانبولانواع تاکسی های استانبول

    کرایه تاکسی های استانبول

    کرایه تاکسی های استانبول یا در واقع همان کرایه تاکسی های زرد رنگ استانبول به صورت 5.55 لیره مبلغ ورودی به اضافه 3.45 لیره برای هر کیلومتر محاسبه می شود. گفتنی است که مبلغ ورودی تاکسی های آبی رنگ استانبول 6.38 لیره و مبلغ ورودی تاکسی های مشکی رنگ استانبول 9.44 لیره است. در ضمن مبلغ کرایه تاکسی های آبی رنگ استانبول برای هر کیلومتر 3.99 لیره و برای تاکسی های مشی رنگ استانبول 5.54 لیره است. گفتنی است که اگر شما بخواهید با تاکسی از بخش اروپایی استانبول به بخش آسیایی این شهر یا بالعکس بروید، راننده تاکسی باید یک عوارضی پرداخت کند و آن عوارضی را با کرایه شما حساب می کند. 

    کرایه تاکسی های استانبول از فرودگاه جدید استانبول

    برای اینکه مبلغ کرایه تاکسی های استانبول دستتان بیاید، خوب است این را بدانید که کرایه تاکسی استانبول از فرودگاه جدید استانبول به منطقه سلطان احمد 180 لیره، به منطقه تکسیم 155 لیره، به منطقه باکرکوی 170 لیره، به منطقه بشیکتاش 155 لیره، به منطقه ساریر 165 لیره، به منطقه مجیدیه کوی 150 لیره، به منطقه کادیکوی 200 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل، به منطقه اسکودار 170 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل و به فرودگاه صبیحه گوکچن 280 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل است. 

    کرایه تاکسی های استانبول از فرودگاه صبیحه گوکچن

    اگر بلیط هواپیما استانبول شما به مقصد فرودگاه صبیحه گوکچن است، خوب است این را بدانید که کرایه تاکسی از فرودگاه صبیحه گوکچن به منطقه تکسیم 250 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل، به منطقه سلطان احمد 240 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل، به منطقه باکرکوی 265 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل، به منطقه کادیکیو 120 لیره و به فرودگاه جدید استانبول 280 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل است.

    کرایه تاکسی های منطقه سلطان احمد استانبول

    اگر شما در منطقه سلطان احمد استانبول اقامت کنید و بخواهید از آنجا با تاکسی به مناطق دیگر استانبول بروید، باید برای طی کردن مسیر موجود تا میدان تکسیم 25 لیره، تا میدان باکرکوی 52 لیره، تا ساحل کادیکوی 65 لیره به اضافه مبلغ عوارضی تونل، تا برج گالاتا 22 لیره، تا میدان بشیکتاش 27 لیره، تا میدان اورتاکوی 30 لیره، تا ساحل ببک 50 لیره، تا محله نیشانتاشی 29 لیره، تا مرکز خرید فروم استانبول 45 لیره، تا آکواریوم فلوریا استانبول 79 لیره، تا شهربازی ایوپ ایسفانبول 55 لیره، تا مرکز خرید آکمرکز 47 لیره و تا مرکز خرید ایستینیه پارک 64 لیره پرداخت کنید.

    کرایه تاکسی های منطقه سلطان احمد استانبولکرایه تاکسی های منطقه سلطان احمد استانبول

    کرایه تاکسی های منطقه تکسیم استانبول

    حالا اگر هتلتان در منطقه تکسیم باشد و بخواهید از آنجا تاکسی بگیرید، باید تا منطقه سلطان احمد 25 لیره، تا میدان باکرکوی 57 لیره، تا ساحل کادیکوی 65 لیره به اضافه مبلغ عوارضی پل، تا برج گالاتا 18 لیره، تا میدان بشیکتاش 18 لیره، تا میدان اورتاکوی 22 لیره، تا ساحل ببک 35 لیره، تا مرکز خرید فروم استانبول 58 لیره، تا آکواریوم فلوریا 90 لیره، تا شهربازی ایوپ ایسفانبول 51 لیره، تا مرکز خرید آکمرکز 32 لیره و تا مرکز خرید ایستینیه پارک 53 لیره را به عنوان کرایه تاکسی استانبول پرداخت کنید.

    مبلغ عوارضی در استانبول

    از آنجایی که کرایه بعضی از مسیرهای استانبول شامل مبلغ عوارضی هم می شود، خوب است این را بدانید که سه پل روی تنگه بسفر وجود دارد که اصولا شما برای طی کردن مسیرها به احتمال زیاد از پل اول و دوم آن استفاده خواهید کرد که مبلغ عوارضی آن ها 13.25 لیره است. لازم به ذکر است که شما یک بار بابت عوارضی پول پرداخت می کنید و برای مثال اگر از قسمت اروپایی به آسیایی بروید و مبلغ عوارضی را پرداخت کنید، دیگر نیازی نیست که در راه برگشت هم عوارضی را پرداخت کنید.  نکته دیگر اینکه یک تونل زیردریایی در استانبول وجود دارد که آن هم یک مبلغ عوارضی به ارزش 36.40 لیره دارد. 

    اپلیکیشن تاکسی آنلاین استانبول

    اگر برای شما هم راحت تر است که از طریق اینترنت و با یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین برای خودتان تاکسی بگیرید، بهتر است که همین حالا اپلیکیشن آی تاکسی (iTaxi) را نصب کنید. خوبی تاکسی های این اپلیکیشن این است که کرایه آن ها کمتر است و شما خیلی ساده و خیلی سریع می توانید نزدیک ترین تاکسی به لوکیشن خودتان را از طریق آن بگیرید. این را هم بگوییم که این اپلیکیشن هم در اپل استور و هم در گوگل پلی قابل دانلود است و در واقع شما هم با گوشی های آیفون و هم با گوشی های اندروید می توانید از قابلیت های آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که تاکسی های این اپلیکیشن در شهرداری استانبول ثبت نام شده اند و مدام در حال رصد شدن هستند و با این حساب می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید و مطمئن باشید که عملکرد راننده های آن ها مناسب است.

    شما می توانید برای رزرو ارزان ترین قیمت تور ۸ روزه استانبول با ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    چگونه از تاکسی در استانبول استفاده کنیم؟

    اپلیکیشن های ضروری برای سفر به استانبول ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW