021-88507190

راهنمای اخذ ویزای آمریکا

گردشگری م.مقیمی 06 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با برداشته شدن محدودیت های ویزای آمریکا توسط بایدن چگونه می توانیم ویزای آمریکا را بگیریم؟ اگر می خواهید بدانید که رویای اخذ ویزای آمریکا چگونه می تواند برایتان تحقق پیدا کند، با ما همراه باشید و در ادامه راهنمای اخذ ویزای آمریکا را مطالعه کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای اخذ ویزای آمریکا

    سوالی که این روزها به دفعات پرسیده می شود، این است که حالا که بایدن رئیس جمهور آمریکا شده و خوشبختانه ما ایرانیان برای اخذ ویزای آمریکا محدودیت های زمان ریاست جمهوری ترامپ را نداریم، چگونه می توانید ویزای آمریکا را بگیریم؟ اگر شما هم این سوال را دارید و می خواهید بدانید که رویای اخذ ویزای آمریکا چگونه می تواند برایتان تحقق پیدا کند، با ما همراه باشید و در ادامه راهنمای اخذ ویزای آمریکا را مطالعه کنید.

    انواع ویزای آمریکا

    خوب است این را بدانید که ویزای آمریکا برای متقاضیان به دو صورت اقامتی و غیر اقامتی یا دقیق تر بگوییم برای اقامت دائم یا اقامت موقت صادر می شود. نکته دیگر اینکه شما می توانید از طریق روش های مختلف و با اهداف مختلف برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنید. مثلا می توانید با پیدا کردن کار در آمریکا و انجام روال اداری مربوطه یک ویزای کار آمریکا بگیرید که البته جزء ویزای موقت آمریکا محسوب می شود. در ضمن می توانید از طریق گرفتن پذیرش دانشگاه ها و کالج های آمریکا نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید. همچنین امکان اخذ ویزای آمریکا از طریق سرمایه گذاری، از طریق نامزدی و ازدواج، از طریق وابستگان و همین طور از طریق داشتن مهارت یا هنر خاص نیز وجود دارد. این یعنی هر کسی باید با توجه به هدف و شرایط خاص خودش نسبت به اخذ ویزای آمریکا اقدام کند و ببیند که کدام روش برای مهاجرت به آمریکا برایش مناسب تر است.

    انواع ویزای آمریکاویزای برای اقامت در آمریکا

    وقت سفارت آمریکا

    نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که شما هر کدام از روش های موجود برای اخذ ویزای آمریکا را که مد نظر داشته باشید، در هر صورت ناچار هستید که از مرحله گرفتن وقت سفارت آمریکا و مراجعه به سفارت آمریکا عبور کنید. با این حساب شما باید کشورهایی مثل ارمنستان، ترکیه، امارات یا قبرس جنوبی را بررسی کنید و یکی از آن ها را برای گرفتن وقت سفارت آمریکا انتخاب کنید. گفتنی است که شما می توانید هم در آنکارا، هم در دبی، هم در قبرس جنوبی و هم در شهر ایروان به سفارت آمریکا بروید و آنجا با انجام مصاحبه ویزای آمریکا مدارک مربوطه را تحویل افسر سفارت دهید و ببینید که برای مهاجرت به آمریکا واجد شرایط هستید یا خیر. لازم به ذکر است که شما باید حتما به صورت آنلاین درخواست وقت سفارت آمریکا را بدهید و در زمان مقرر به سفارت آمریکا در کشور مورد نظر مراجعه کنید تا مصاحبه انجام شود. اما قبل از آن باید حتما مدارکتان را کامل کنید. 

    مدارک ویزای آمریکا

    اینکه دقیقا به چه مدارکی برای اخذ ویزای آمریکا نیاز داشته باشید، بستگی به این دارد که دقیقا از چه راه و روشی قصد اخذ ویزای آمریکا را داشته باشید. در واقع جواب این سوال که باید چه مدارکی را به سفارت آمریکا تحویل دهید، بعد از این مشخص می شود که هدفتان از سفر به آمریکا و روش مورد نظرتان برای اخذ ویزای آمریکا مشخص شده باشد. اما نکته اینجاست که شما در هر صورت باید مدارک اولیه مثل مدارک شناسایی از جمله پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه و همین طور دو قطعه عکس و البته کارت پایان خدمت در صورت وجود، مدارک معافیت از سربازی در صورت وجود، سند ازدواج در صورت وجود، سند طلاق در صورت وجود، پرینت حساب بانکی، سندهای مالکیت شخصی و همین طور مدارک شغلیتان را همراهتان داشته باشید. گذشته از این ها، با توجه به موردی که برای اخذ ویزای آمریکا مد نظر دارید، باید مدارک مربوطه را همراهتان ببرید. مثلا اگر قرار است که ویزای تحصیلی آمریکا بگیرید، باید تمامی مدارک تحصیلیتان را همراهتان داشته باشید و اگر قرار است ویزای کار آمریکا را بگیرید، باید مدارک مربوط به استخدامتان را همراهتان داشته باشید.

    ترجمه مدارک ویزای آمریکا

    نکته ای که باید بدانید، این است که برای مراجعه به سفارت آمریکا نباید اصل مدارک گفته شده را همراهتان داشته باشید. بلکه این مدارک باید حتما ترجمه شده باشند و ترجمه آن ها حتما باید رسمی و به صورت تایید شده باشد. با این حساب شما باید به دارالترجمه های رسمی موجود در کشورمان مراجعه کنید تا کار ترجمه مدارک ویزای آمریکا برایتان به بهترین شکل انجام شود. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که اگر از قبل ترجمه مدارک یاد شده را دارید، باز هم باید برای ترجمه مجدد آن ها اقدام کنید. دلیل این مساله این است که تمام ترجمه های مدارک شما فقط به مدت 6 ماه معتبر تلقی می شوند و بعد از گذشت 6 ماه عملا غیر قابل اعتبار هستند.

    ترجمه مدارک ویزای آمریکا

    پاسپورت کشور آمریکا

    سوالات مصاحبه ویزای آمریکا

    در نهایت به شما توصیه می کنیم که بعد از اینکه نوع ویزای آمریکا را مشخص کردید، وقت سفارت آمریکا را گرفتید و مدارک مربوطه را هم جمع آوری و ترجمه کردید، توجه زیادی به مصاحبه ویزای آمریکا نشان دهید. چراکه مصاحبه ویزای آمریکا یکی از اصلی ترین بخش های پروسه مهاجرت به آمریکاست و می تواند آینده شما را به کل تغییر دهد. برای این منظور خوب است با سوالات پرتکرار مصاحبه ویزای آمریکا آشنا باشید و از قبل دقیقا بدانید که قرار است چه سوالاتی از شما پرسیده شود و باید چه جواب هایی را ارائه کنید تا در کارتان برای مهاجرت به آمریکا گره ای ایجاد نشود. گفتنی است که یک سری سوالات عمومی ممکن است از شما در سفارت آمریکا پرسیده شود که در مورد اطلاعات شناساییتان، بستگان و آشنایانتان در آمریکا، هدفتان از سفر به آمریکا و تجربه های قبلیتان از سفر به خارج از کشور و سفر به آمریکا باشد. در ضمن مسلما با توجه به مورد خاصی که برای اخذ ویزای آمریکا مد نظر دارید نیز سوالاتی از شما پرسیده می شود. مثلا اگر قرار است که ویزای تحصیلی آمریکا را بگیرید، مسلما از شما سوالاتی نظیر دلیل انتخاب آمریکا برای تحصیل، دلیل مهاجرت تحصیلی، هدفتان از تحصیل و مدارک قبلی تحصیلیتان پرسیده می شود. با این اوصاف اگر شما مدارک مربوط به مهاجرت به آمریکا را کامل داشته باشید و هدفتان هم کاملا مشخص باشد، به راحتی می توانید به این سوالات پاسخ دهید.

    امیدواریم که با خواندن این مطلب به علامت سوال های موجود در ذهنتان درباره مهاجرت به آمریکا پاسخ داده شده باشد.


    درباره آمریکا بیشتر بخوانید:

    لغو تحریم مهاجرت ایرانیان به آمریکا توسط بایدن

    فاصله ایران تا آمریکا

    ملاقات جالب ترامپ با مدیران کمپانی های فیسبوک، گوگل، اپل، آمازون، مایکروسافت و توئیتر برای صحبت درباره ویروس کرونا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW