021-88507190

بدروم بهتره یا آنتالیا؟

گردشگری م.مقیمی 23 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بدروم بهتر است یا آنتالیا ترکیه؟

    ترکیه هر انتظاری که شما از یک سفر لذتبخش در نظر داشته باشید را برآورده می کند. این کشور شهرهای ساحلی، شهرهای دیدنی و شهرهای توریستی متعددی دارد. این تنوع از طرفی باعث جذابیت هرچه بیشتر ترکیه است و از طرفی باعث می شود که بعضی از توریستان برای انتخاب مقصد گردشگری در ترکیه با مشکل مواجه شوند. مثلا دو تا از شهرهایی که مدام با هم مقایسه می شوند و توریستان همیشه بین انتخاب یکی از آن ها به مشکل می خورند، شهرهای بدروم و آنتالیا هستند. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا یک مقایسه کامل بین بدروم و آنتالیا انجام دهیم تا ببینیم بدروم بهتره یا آنتالیا و این دو شهر چه تفاوت هایی با هم دارند و کدامشان دیدنی تر هستند. اگر شما در دو راهی انتخاب بدروم یا آنتالیا برای سفر گیج شده اید، این مطلب می تواند مشکلتان را حل کند و شما را در تصمیم گیری برای انتخاب یکی از این دو شهر یاری کند.

    شهر بدروم ترکیه

    بدروم در یک شبه جزیره ساخته شده است و یک طرفش را دریای اژه و یک طرفش را دریای مدیترانه در بر گرفته است. جذابیت بدروم به این است که شما می توانید با سفر به آن با یک سفر دریایی کوتاه به جزایر یونانی هم دسترسی پیدا کنید. جذابیت دیگر این شهر به این است که در بدروم یک قلعه بسیار شگفت انگیز و اسرارآمیز وجود دارد که قدمتش به 4 قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. از آن هم جذاب تر اینکه سواحل بدروم بسیار خاص هستند و زیباییشان هر کسی را به وجد می آورد.

    حتی جالب تر از همه این ها اینکه بدروم شب های بسیار سرزنده ای در فصل تابستان دارد و همیشه میزبان دی جی های مشهوری در سراسر تابستان است. این بدین معنی است که اگر شما به دنبال تجربه یک سفر منحصر به فرد هستید و دلتان می خواهد که شب تا طلوع آفتاب را به جشن و پایکوبی سفر کنید، سفر به بدروم برای شما گزینه بسیار ایده آلی است و مطمئنا شما هم عاشق و شیفته بدروم می شوید. شما می توانید با پکیج تور بدروم با قیمت ارزان تر به این شهر سفر کنید.

    درباره بدرومدرباره بدروم

    شهر آنتالیا ترکیه

    آنتالیا یک شهر بسیار بزرگ است که در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته است. شهری که یک منطقه قدیمی دارد که با دیوارهای تاریخی احاطه شده است و یک قلعه زیبا و تاریخی و یک بندر بسیار دنج و شگفت انگیز را در خود جای داده است. در آنتالیا و حوالی آن هتل های آل اینکلوسیو متعددی ساخته شده اند که هم رستوران های خوبی دارند و هم امکانات تفریحی ایده آلی را در خود جای داده اند و نکته جالبی که در موردشان وجود دارد، این است که استفاده از همه خدمات آن ها برای مهمانانشان رایگان است.

    لازم به ذکر است که درست مثل بدروم که در حوالی آن مناطق ساحلی متعددی وجود دارد، در اطراف آنتالیا نیز مناطق ساحلی متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به بلک و لارا اشاره کرد که اتفاقا بیشتر هتل های لوکس آنتالیا را در خود جای داده اند. لازم به ذکر است که آنتالیا در فصل تابستان خیلی بیشتر از بدروم گرم می شود و همیشه تابستان هایش طولانی تری از بدروم هستند. همچنین شما می توانید از تور آنتالیا نیز برای سفر به این شهر ساحلی استفاده کنید.

    درباره آنتالیادرباره آنتالیا

    اماکن تاریخی آنتالیا و بدروم

    بدروم اماکن باستانی بسیار خارق العاده ای دارد که از جمله آن ها می توان به یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان یعنی مقبره ماسولوس اشاره کرد. از آن طرف آنتالیا یک سری اماکن تاریخی زیبا در مرکز شهرش دارد و گذشته از آن، شهرهای باستانی متعددی از جمله شهر باستانی آسپندوس و شهر باستانی پرگ در نزدیکی آن قرار گرفته اند. با این حساب می توان گفت که اگر بازدید از اماکن تاریخی و باستانی برایتان در اولویت هستند، هر دو این شهرها می توانند انتظاراتتان را برآورده کنند.

    اماکن تاریخی آنتالیا و بدروماماکن تاریخی آنتالیا و بدروم

    فرودگاه های بدروم و آنتالیا

    بدروم و آنتالیا هر دو فرودگاه خاص خودشان را دارند و اتفاقا فرودگاه هایشان هم دسترسی خوبی به هتل های داخل شهر دارند. گفتنی است که فاصله فرودگاه آنتالیا از مرکز شهر حدود 50 دقیقه و فاصله فرودگاه بدروم از مرکز شهر حدود 30 دقیقه است. حالا گذشته از همه این اطلاعات، مساله ای که شما باید از آن مطلع باشید، این است که پروازهای ایرانی که به مقصد آنتالیا پرواز می کنند، در فرودگاه آنتالیا به زمین نمی شینند. این یعنی اگر شما قصد رزرو بلیط هواپیما ترک آنتالیا را نداشته باشید و بخواهید از بلیط های ارزان ایرانی آنتالیا استفاده کنید، ناچار هستید که در فرودگاهی که فاصله بیشتری با مرکز شهر آنتالیا دارد و با نام فرودگاه اسپارتا شناخته می شود، از هواپیما پیاده شوید و فاصله حدودا 2 ساعته بین این فرودگاه تا مرکز شهر آنتالیا را با اتوبوس یا تاکسی یا ترانسفر هتل طی کنید. با این اوصاف می توان گفت که برای ما ایرانیان بدروم دسترسی بهتری دارد.

    تفریحات بدروم و آنتالیا

    آنتالیا با کوه های متعدد احاطه شده است و همین مساله باعث شده که امکان تجربه تفریحات مختلف مثل اسکی سواری در فصل تابستان، قایق سواری در آب های خروشان در فصل بهار و همین طور طبیعت گردی و کوهنوردی در ماه های مختلف سال در آنتالیا مهیا شود. از طرفی دربدروم نیز امکانات تفریحی مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید در بدروم نیز قایق سواری در آب های خروشان، سافاری و آف رود و همین طور اسب سواری را تجربه کنید. در ضمن با وجود سواحل خوبی که در آنتالیا و بدروم وجود دارند، شما می توانید در هر دو این مقاصد گردشگری سرگرم شنا، آفتاب گرفتن و تجربه تفریحات آبی بشوید. این یعنی هیچ کدام از این شهرها از این جهت به آن یکی برتری ندارند و هر دو در نوع خود جذاب هستند.

    اما نکته اینجاست که شما چه در بدروم و چه در آنتالیا، بسته به هتلی که برای اقامت انتخاب می کنید، تجربه متفاوتی را از سفرتان کسب می کنید. با این حساب بهتر است ببینید که با توجه به بودجه ای که برای سفر به آنتالیا یا بدروم در اختیار دارید، در کدام هتل آنتالیا و در کدام هتل بدروم می توانید اقامت داشته باشید. بعد این دو هتل را با هم مقایسه کنید و ببینید که امکانات و خدمات کدامشان بهتر هستند و در آخر سفر به آن شهری را انتخاب کنید که هتلتان در آن امکانات بیشتری خواهد داشت. چراکه مسلما در این صورت سفرتان جذاب تر پیش خواهد رفت.

    در آخر باید این را به شما بگوییم که هر دو شهر بدروم و آنتالیا شهرهای جذابی برای سفر ساحلی هستند و شما نباید خیلی برای انتخاب بین آن دو به خودتان سخت بگیرید. چراکه هر دو این شهرها برای سفر عالی هستند و هیچ نقصی ندارند. برای رزرو تور ارزان آنتالیا و تور ارزان بدروم می توانید با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    تفریحات بدروم و آنتالیا

    هتل های ترکیه


    درباره بدروم و آنتالیا بیشتر بخوانید:

    قبل از سفر به بدروم این نکات ضروری را مطالعه کنید

    هزینه ی سفر به شهر زیبای آنتالیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW