021-88507190

سوالات سرنوشت ساز در روز مصاحبه ویزای شینگن

گردشگری م.مقیمی 26 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این مطلب 10 تا از مهمترین سوالات مصاحبه ویزای شینگن را ذکر می کنیم و به شما می گوییم که آفیسر انتظار چه پاسخی را در زمان مطرح کردن هر سوال از شما دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سوالات روز مصاحبه ویزای شینگن

    همان طو که می دانید ویزای شینگن یکی از حساس ترین و سخت ترین ویزاهای دنیا محسوب می شود و گرفتن آن از خیلی از ویزاهای دیگر در دنیا برای ما ایرانیان سخت تر است. پروسه اخذ ویزای شینگن چالش های بسیاری دارد. اما با این حال خیلی از متقاضیان در طول سال با موفقیت این پروسه را طی می کنند. می پرسید چگونه؟ باید به شما بگوییم که این دسته از افراد علاوه بر این که مدارکشان را به خوبی برای ویزای شینگن جمع آوری می کنند و نقصی مدارک ندارند، در روز مصاحبه ویزای شینگن نیز موفق عمل می کنند. در واقع باید این را به شما بگوییم که مرحله مصاحبه حساس ترین مرحله اخذ ویزای شینگن است و اگر شما بتوانید به سوالات آفیسر سفارت در روز مصاحبه ویزای شینگن به درستی پاسخ دهید، شانستان برای موفقیت در دریافت ویزای شینگن خیلی بالا می رود. برای اینکه این اتفاق شیرین یعنی اخذ ویزای شینگن برای شما هم بیفتد، بهتر است که سوالات سرنوشت ساز و مهمی را که در ادامه مطرح می کنیم، بخوانید و از قبل جواب مختص به خودتان را پیدا کنید و آن را در ذهن دشته باشید. در ادامه 10 تا از مهمترین سوالات مصاحبه ویزای شینگن را ذکر می کنیم و به شما می گوییم که آفیسر انتظار چه پاسخی را در زمان مطرح کردن هر سوال از شما دارد.

    سوالات سرنوشت ساز در روز مصاحبه ویزای شینگنسوالات سرنوشت ساز در روز مصاحبه ویزای شینگن

    سوالات رایج مصاحبه ویزای شینگن

    • آیا شما می خواهید تنها به اروپا سفر کنید؟

    اگر آفیسر سفارت در روز مصاحبه ویزای شینگن از شما پرسید که آیا می خواهید تنها به اروپا سفر کنید، باید به صورت مختصر با کلمه "بله" یا "نه" پاسخ دهید. در واقع در این مرحله بهتر است که خیلی جواب طولانی ندهید و منتظر بمانید تا اگر آفیسر صلاح دانست، خودش سوالات بعدی را در این باره بپرسد. مثلا اگر شما بگویید که خیر نمی خواهید تنها به اروپا سفر کنید، آفیسر در مرحله بعد احتمالا از شما می پرسد که همراهان شما چه نسبتی با شما دارند. در این مرحله است که باید توضیحات تکمیلی تر را به آفیسر سفارت بدهید.

    • چرا شما تقاضای اخذ ویزای 90 روزه را دارید؟

    اگر شما تقاضای ویزای 90 روزه شینگن را دارید، ممکن است که آفیسر سفارت در روز مصاحبه ویزای شینگن از شما این سوال را بپرسد که چرا مشتاق هستید که ویزای 90 روزه شینگن را دریافت کنید؟ آیا نمی توانید سفر کوتاه تری به اروپا داشته باشید؟ یادتان باشد که بهترین پاسخ به این سوال این است که تک تک مناطق، کشورها و شهرهایی که قرار است در 3 ماه اقامتتان در شینگن از آن ها بازدید داشته باشید را ذکر کنید. در ضمن بهتر است این را هم بگویید که در صورت لزوم برنامه تان را تغییر می دهید و از این نظر مشکلی ندارید. 

    • آیا اخیرا صورتحساب بانکی گرفته اید؟

    وقتی که این سوال در مصاحبه ویزای شینگن مطرح شد، خیلی ساده صورتحساب بانکی خود را که از قبل آماده کرده اید، به آفیسر نشان دهید و دیگر توضیحات اضافه ندهید. لازم به ذکر است که ممکن است که آفیسر صورتحساب بانکی را به شما برگرداند و ممکن است که آن را نزد خودش نگه دارد. پس اگر احیانا صورتحساب را به شما برنگرداند، شوکه نشوید.

    • آیا دوست نزدیک یا فامیلی در ناحیه شینگن دارید؟

    به شما توصیه می کنیم که قبل از مصاحبه، لیستی از اعضای خانواده، فامیل و دوستانتان که در ناحیه شینگن زندگی می کنند را تهیه کنید. یادتان باشد که اگر نام شخصی را ذکر نکنید و آفیسر متوجه شود، ممکن است که این برداشت را کند که شما قصد پنهان کردن اطلاعات واقعی را دارید و در نتیجه درخواست شما برای دریافت ویزای شینگن را رد کند. البته احتمال این مساله کم است. اما بهتر است که این احتمال را نیز در نظر داشته باشید و به آن آگاه باشید.

    • آیا شما همیشه مالیات خودتان را پرداخت می کنید؟

    مساله اینجاست که آفیسرهای ناحیه شینگن ترجیح می دهند که کسانی را به داخل مرزهای شینگن راه دهند که برای کشور خودشان شهروندان مسئولیت پذیری هستند. به همین خاطر است که آفیسر سفارت این سوال را از شما می پرسد تا مطمئن شود که شما مسئولیت های یک شهروند واقعی را در کشور خودتان به درستی ایفا می کنید. برای اینکه بتوانید او را از این مساله مطمئن کنید، بهتر است که از قبل مدارک مالیاتی خودتان را آماده کنید و وقتی که این سوال مطرح شد، مالیات های اخیری که پرداخت کرده اید را به آفیسر نشان دهید.

    آیا شما همیشه مالیات خودتان را پرداخت می کنیدآیا شما همیشه مالیات خودتان را پرداخت می کنید؟

    • آیا شما صاحب کسب و کار هستید؟

    اگر شما صاحب یک بیزینس و کسب و کار در کشور هستید، باید حتما مدارک اثبات کننده این مساله را در روز مصاحبه ویزای شینگن به همراه داشته باشید. مثلا می توانید برای اثبات این مساله مجوز کسب و کار یا هر مدرک مربوطه دیگری را از قبل آماده کنید و آن را در روز مصاحبه به آفیسر سفارت نشان دهید.

    • آیا تا به حال به کشور دیگری سفر کرده اید؟

    در پاسخ به این سوال در مصاحبه ویزای شینگن، نام کشورهایی که برای تفریح یا مقاصد کاری به آن ها سفر کرده اید را ذکر کنید. در ضمن اگر برای هر کدام از این سفرها ویزا دریافت کرده اید، در مورد آن ویزاها با آفیسر سفارت صحبت کنید. 

    • آیا شما فرزند دارید؟ چند ساله هستند؟ چه کار می کنند؟

    اگر این سوال از شما پرسیده شد، نام تک تک فرزندانتان را ذکر کنید و اطلاعات مربوط به تک تک آن ها را به آفیسر سفارت بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در این مرحله صادقانه عمل کنید و تک تک بگویید که برای مثال این فرزندتان محصل است و فرزند دیگرتان در فلان شرکت کار می کند.

    • آیا شما بلیط هواپیما و هتلتان را رزرو کرده اید؟

    به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از مصاحبه ویزای شینگن بلیط هواپیما ،هتل و واچر هتل تان در اروپا را تهیه کنید. اگر هم قرار است که در منزل یک دوست یا یکی از اعضای فامیل در اروپا اقامت کنید، حتما یک نامه از آن دوست یا فامیل همراهتان داشته باشید تا بتوانید به آفیسر سفارت ثابت کنید که از قبل برنامه سفرتان را مشخص کرده اید.

    • شما در کشور خودتان مشغول چه کاری هستید؟

    اگر آفیسر سفارت این سوال را از شما پرسید، خیلی ساده نام شرکتی که در آن کار می کنید، عنوان شغلی که دارید و کارهایی که به صورت روزانه در آن شرکت انجام می دهید را توضیح دهید.

    سخن پایانی
    این سوالاتی که در بالا مطرح کردیم، پرتکرارترین سوالات در روز مصاحبه ویزای شینگن بودند. البته ممکن است که از شما در روز مصاحبه ویزای شینگن سوالات دیگری نیز پرسیده شود و شما باید حتما برای پاسخ دادن به هر سوالی درباره مدارکی که برای اخذ ویزای شینگن آماده می کنید، آماده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره ویزای شینگن بیشتر بخوانید:

    تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن

    توصیه هایی دوستانه برای اخذ ویزای شینگن

    دلایل اصلی ریجکت شدن ویزا شینگن

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW