021-88507190

قیمت غذا در ترکیه چقدر است؟

گردشگری م.مقیمی 20 بهمن ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قیمت غذا و مواد غذایی در ترکیه
    اگر قرار است که به ترکیه سفر کنید یا قصد مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور را دارید، بهتر است که یک سری اطلاعات اولیه درباره قیمت غذا در ترکیه داشته باشید. در ادامه قیمت غذا و یک سری مواد غذایی ترکیه را به شما می دهیم تا شما هم ذهنیت بهتری از هزینه های سفر به ترکیه و یا زندگی در ترکیه داشته باشید. در ادامه، قیمت غذا در ترکیه و قیمت رستوران ترکیه، قیمت نوشیدنی در ترکیه و قیمت مواد غذایی در ترکیه را به شما می گوییم و در آخر چند توصیه مهم برای تهیه غذا و مواد غذایی در ترکیه به شما ارائه می کنیم که دانستن آن ها نیز برایتان مفید هستند.

    قیمت غذا و مواد غذایی در ترکیه

    مواد غذایی در ترکیه

    قیمت غذا در رستوران های ترکیه

    خوب است این را بدانید که رستوران گردی در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی دیگر هزینه کمتری برایتان دارد. شما در ترکیه می توانید با 2 تا 5  لیره یک خوراکی مختصر مثلا یک میان وعده خوشمزه را تهیه کنید. اما اگر به دنبال خوردن یک غذای کامل به عنوان وعده اصلی ناهار یا شام باشید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. مثلا اگر به دنبال غذا خوردن در یک رستوران ارزان در ترکیه باشید، هزینه تان برای خوردن یک وعده ناهار یا شام در استانبول بین 20 تا 25 لیره می شود. اگر هم به دنبال خوردن غذای مفصل تر باشید و مثلا بخواهید یک غذای کامل شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر را در یک رستوران سطح متوسط در ترکیه میل کنید، باید بین 60 تا 120 لیره هزینه کنید. در ضمن اگر به مک دونالد ترکیه بروید و آنجا بخواهید یک غذای فست فودی مختصر میل کنید، هزینه غذا در ترکیه برایتان بین 20 تا 25 لیره می شود.

    اگر به دنبال غذای ایرانی در استانبول هستید، ما در مقاله‌ای به معرفی بهترین رستوران های ایرانی در استانبول پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم خواندن آن را از دست ندهید.

    قیمت غذا در رستوران های ترکیه

    قیمت غذا در رستوران های ترکیه

    قیمت نوشیدنی در ترکیه

    برای اینکه هزینه خورد و خوراک در ترکیه را بهتر تخمین بزنید، بهتر است که به قیمت نوشیدنی در ترکیه نیز نگاهی بیندازیم. برای شروع خوب است این رابدانید که قیمت یک بطری آب معدنی در ترکیه 1 لیره است و این یعنی اگر شما بخواهید در ترکیه از آب معدنی استفاده کنید، باید هر بار بابت خرید یک بطری آب معدنی 1 لیره هزینه کنید. اگر هم اهل خوردن قهوه باشید، باید بین 7 تا 15 لیره را برای خرید هر فنجان قهوه از کافه های ترکیه هزینه کنید. گذشته از این ها، خوب است این را بدانید که قیمت نوشابه در ترکیه بین 5 تا 7 لیره است. 

    قیمت مواد غذایی در ترکیه

    حالا ما فرض را بر این می گیریم که شما در ترکیه می خواهید مواد غذایی تهیه کنید و خودتان در حین سفر به ترکیه یا زندگی در این کشور غذا برای خودتان درست کنید. در این صورت خوب است این را بدانید که قیمت یک کیلوگرم سیب، پرتقال، کاهو، پیاز، سیب زمینی یا گوجه کمتر از 5 لیره است. قیمت یک کیلوگرم گوشت قرمز در ترکیه حدود 60 لیره و قیمت یک کیلوگرم مرغ در ترکیه حدود 20 لیره است. ضمنا بد نیست این را هم بدانید که یک عدد نان در ترکیه حدود 2 لیره و قیمت یک کیلوگرم برنج سفید 9 لیره است. پس اگر خودتان به دنبال تهیه غذا در ترکیه هستید، بهتر است که قبل از سفر یک محاسبه ساده کنید و ببینید که هزینه لازم برای تهیه غذا برای همه اعضای خانوده تان در ترکیه چقدر تمام می شود و اگر خودتان در ترکیه غذا درست کنید، چقدر به نفعتان می شود.

    قیمت مواد غذایی در ترکیه

    قیمت غذاهای خاص در ترکیه

    نکات مهم برای تهیه غذا در ترکیه

    قیمت مواد غذایی در بعضی از سوپرمارکت های ترکیه و قیمت غذا در بعضی از رستوران های ترکیه بیشتر از این مبالغی است که در این مقاله ذکر کردیم. این سوپرمارکت ها و رستوران های گران معمولا در مناطق توریستی ترکیه هستند و با این اوصاف بهتر است که شما هم به دنبال خرید غذا یا مواد غذایی در مناطق توریستی شهرهای بزرگ ترکیه نباشید. یک توصیه دیگر هم به شما داریم و آن توصیه این است که اگر یک رستوران در ترکیه وب سایت یا صفحه اینستاگرام داشت، قبل از ورود به آن وب سایت یا اینستاگرام آن را چک کنید و حتما با اطلاع از قیمت های غذاهای موجود در آن واردش شوید تا شوکه نشوید و مجبور نشوید به خاطر خوردن یک غذای ساده، بخش عمده ای از بودجه سفرتان را در چند دقیقه خرج کنید.

    یک نکته دیگر اینکه هر وقت خواستید وارد یک رستوران در ترکیه شوید، حتما از ویترین رستوران فضای داخلی آن را نگاه کنید و اگر دیدید که خود مردم ترکیه نیز در آن در حال غذا خوردن هستند، وارد آن رستوران شوید. چراکه خود مردم ترکیه برای غذا خوردن به رستوران هایی می روند که کیفیت غذاها و قیمت هایشان مناسب باشد. با این حساب دقت به این مساله نیز می تواند به شما کمک کند تا رستوران بهتری را برای غذا خوردن در ترکیه انتخاب کنید. ضمنا اصلا به این فکر نکنید که یک رستوران هرچقدر شیک تر باشد، غذای بهتری دارد. اتفاقا خیلی وقت ها در ترکیه برعکس است و می بینید که یک رستوران کوچک که در کوچه پس کوچه های یک شهر بزرگ در ترکیه است، غذای به نسبت بهتری از یک رستوران بزرگ زنجیره ای و معروف در همان شهر دارد.

    نکات مهم برای تهیه غذا در ترکیه

    تهیه غذا از رستوران در ترکیه

    امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به شما کمک کند تا حدود هزینه خورد و خوراک در ترکیه و هزینه رستوران گردی در ترکیه دستتان بیاید. البته باز هم این را تاکید می کنیم که قیمت غذا در رستوران های مخلف ترکیه و فروشگاه های مواد غذایی مختلف ترکیه با هم متفاوت است و این شما هستید که تصمیم می گیرید که غذای هر روزتان را در کدام رستوران میل کنید و بابت هر وعده غذایی که در این کشور نوش جان می کنید، چقدر هزینه کنید. اما به هر حال اگر به دنبال غذای ارزان در ترکیه هستید، بهتر است که یا به رستوران های محلی این کشور مراجعه کنید یا خودتان به دنبال طبخ غذا و تهیه غذا برای خودتان و اعضای خانواده تان باشید تا هزینه ها برایتان کمتر شود و سفر به ترکیه برایتان مقرون به صرفه تر تمام شود.


    درباره غذا در ترکیه بیشتر بخوانید:

    بهترین رستوران های کبابی استانبول

    خاص ترین رستوران های آنتالیا برای کسب تجربه ای متفاوت

    خوش طعم ترین غذاهای خیابانی استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW