021-88507190

قوانین جزیره کیش که حتما باید بدانید

گردشگری م.مقیمی 25 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
قوانین جزیره کیش به دلیل تمیزی و نظم در جزیره اجرا می شود. قوانینی مانند سرعت مجاز در کیش، قوانین رانندگی در کیش، چادر زدن و شنا در سواحل کیش، مواردی از این قوانین هستند که به آن پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قوانین جزیره کیش

    اگر شما هم تجربه سفر به کیش را داشته باشید، مطمئنا می دانید که جزیره کیش به شکل عجیبی از همه شهرها و جزایر دیگر ایران تمیزتر است. اگر هم تا به حال به این جزیره زیبا سفر نکرده باشید، مطمئنا عکس های آن را دیده اید یا حداقل تعریف تمیزی بی حد و اندازه آن را شنیده اید. اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه جزیره کیش مثل شهرهای اروپایی تمیز است و ظاهر خوبی دارد، باید به شما بگوییم که همه این تمیزی ها به خاطر این است که جزیره کیش قوانین و مقررات بسیار پیچیده و سختگیرانه ای دارد. اگر دوست دارید که با قوانین جزیره کیش آشنا شوید، با ما همراه باشید تا یک به یک آن ها را به شما بگوییم.

    قوانین جزیره کیش

    نمایی از جزیره کیش

    سرعت مجاز در کیش

    در جزیره کیش دوربین های کنترل سرعت متعددی نصب شده اند و همه رانندگان باید مدام مواظب این باشند که سرعتشان را از حد مجاز بیشتر نکنند تا توسط این دوربین ها جریمه نشوند. خوب است این را بدانید که در بیشتر بلوارهای اصلی کیش، سرعت مجاز در کیش 60 کیلومتر بر ساعت است و همه موظف هستند که در این جزیره آرام رانندگی کنند. پس اگر احیانا به فکر اجاره کردن ماشین خارجی در کیش هستید و احیانا به این خاطر دلتان می خواهد که این ماشین های خارجی را اجاره کنید تا بتوانید سرعت آن ها را امتحان کنید، باید این را بدانید که عملا چنین امکانی در جزیره کیش برایتان وجود ندارد و شما مجبور هستید که حتی با ماشین های خارجی آخرین مدل نیز در کیش آرام رانندگی کنید.

    ممنوع بودن بوق زدن در کیش

    شاید برایتان عجیب باشد، اما هیچ کسی در کیش تحت هیچ شرایطی حق بوق زدن را ندارد. این یعنی همه باید در جزیره کیش در سکوت کامل رانندگی کند و کسی اجازه ندارد که به خاطر منافع شخصی خودش آرامش جزیره کیش را بر هم بزند. نکته اینجاست که اگر کسی در کیش بوق بزند و پلیس راهنمایی رانندگی یک راننده را در حال بوق زدن ببیند، او را جریمه می کند.

    زدن چادر مسافرتی در کیش

    یکی دیگر از قوانین و مقررات کیش این است که هیچ کسی نمی تواند در این جزیره در چادر اقامت داشته باشد. بر خلاف همه شهرهای ایران که هر کسی می تواند به راحتی یک پارک را برای چادر زدن انتخاب کند و به راحتی چادرش را برپا کند، امکان چادر زدن در کیش وجود ندارد. البته یک استثنا در این مورد وجود دارد و آن استثنا این است که در ایام نوروز قانون ممنوعیت چادر زدن در کیش برداشته می شود. البته حتی در ایام نوروز نیز یک سری پارک ها و محل های خاص برای چادر زدن در نظر گرفته می شود و باز هم در این دوران مسافران نمی توانند در هر جا که دلشان خواست، چادر بزنند و باید به محل اسکان چادر در کیش توجه کنند.

    تمیز بودن ماشین در کیش

    یک قاون جالب درباره جزیره این است که همه باید در این جزیره خودرو خودشان را تمیز و پاکیزه نگه دارند تا ظاهر زیبا و تمیز این جزیره به خاطر آلوده بودن ماشین ها خدشه دار نشود. این یعنی هر کسی که با خودرو کثیف در کیش رانندگی کند، جریمه می شود و پلیس ها حق دارند که رانندگان چنین ماشین هایی را جریمه کنند.

    قوانین رانندگی در کیش

    جدای از همه مواردی که تا اینجای لیست به آن ها اشاره شد، رانندگان کیش موظف هستند که تمام قوانین راهنمایی رانندگی که در شهرهای دیگر ایران نیز وجود دارد را رعایت کنند. اما تفاوت اینجاست که در کیش همه قوانین معمولی راهنمایی و رانندگی به طرز بسیار عجیبی به صورت سختگیرانه اعمال می شوند و حتی قوانین ساده ای که رانندگان شهرهای دیگر آن ها را آنچنان رعایت نمی کنند، در کیش به صورت جدی پیگیری می شوند و همه آن ها جریمه دارند. مثلا اگر کسی در کیش پشت خط عابر پیاده نایستد و به عابر اجازه تردد ندهد، جریمه می شود. اگر کسی حق تقدم را رعایت نکند، جریمه می شود و به همین ترتیب اگر کسی در حین رانندگی راهنما نزند، جریمه می شود.

    قوانین رانندگی در کیش

    قوانین رانندگی در کیش

    قوانین اجاره ماشین در کیش

    یادتان باشد که شما حتما برای اجاره کردن ماشین در کیش باید گواهینامه داشته باشید. ضمن اینکه اگر قرارداد اجاره ماشین در کیش را امضا کنید، موظف هستید که قوانین راهنمایی و رانندگی را به صورت کامل اجرا کنید، ماشینتان را در حین استفاده تمیز نگه دارید و حتما زمانی که قصد استفاده از خودرو و رانندگی را دارید، قرارداد اجاره خود را در کیف مدارک همراهتان داشته باشید. چراکه پلیس کیش این اجازه را دارد که دفترچه اجاره ماشین را از شما به عنوان راننده ماشین های اجاره ای طلب کند و می تواند شما را بابت نداشتن این دفترچه جریمه کند.

    شنا در سواحل کیش

    در جزیره کیش یک سری سواحل مخصوص برای شنا در نظر گرفته شده اند. این سواحل با نام پلاژ شناخته می شوند و مسافران فقط اجازه این را دارند که در همین پلاژها شنا کنند. یادتان باشد که در سواحل دیگر کیش، امکان شنا کردن وجود ندارد و شما موظف هستید که به عنوان مسافر جزیره کیش، این قانون را نیز رعایت کنید و در ساحل های قابل شنا در کیش به شنا و آبتنی بپردازید.

    سخن پایانی

    در آخر باید بگوییم که نتیجه همه این سختگیری ها در کیش این شده که حالا همه شهروندان این جزیره و حتی همه توریستان و مسافرانی که وارد این جزیره می شوند، به صورت منظم قوانین را رعایت می کنند. همین باعث شده که جزیره کیش به یک جزیره بسیار تمیز و پاکیزه تبدیل شود و ظاهر کاملا متفاوتی با نقاط دیگر ایران پیدا کند. پس اگر به کیش سفر کردید و دیدید که همه خیابان ها و ماشین ها در این جزیره از تمیزی برق می زنند و آرامش در این جزیره برقرار است، تعجب نکنید و این را بدانید که این ها نتیجه قوانین و مقررات سختگیرانه ای هستند که هر روز و هر ساعت در کیش تحت نظارت هستند. شما می توانید برای سفر به کیش، تور کیش را از آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.


    درباره جزیره کیش بیشتر بخوانید:

    جذاب ترین تفریحات آبی کیش

    جاذبه های دیدنی و جذاب کیش

    هزینه سفر به کیش

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW