021-88507190

بزرگترین جزیره جهان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 20 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
بزرگترین جزیره جهان جزیره ای بسیار سرد به نام گرینلند است. بزرگترین جزیره دنیا جمعیت کمی دارد که بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین جزیره جهان کدام است؟

    جزیره ای که عنوان بزرگترین جزیره جهان را به خود اختصاص داده است، جزیره ای است که فقط 57 هزار نفر در آن زندگی می کنند. جزیره ای که هوای یخی دارد و حتی سطح زمین آن را یخ پوشانده است و همیشه و در همه ایام سال هوا در آن سرد است. جزیره ای که شرایط زندگی در آن بسیار متفاوت با دیگر جزیره های دنیاست و شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی با جزایر دیگر دنیا دارد. این جزیره با نام گرینلند شناخته می شود. با ما همراه باشید تا شما را با بزرگترین جزیره جهان و البته متفاوت ترین و منحصر به فردترین جزیره جهان آشنا کنیم و یک سری حقایق جالب درباره گرینلند به شما بگوییم. به شما قول می دهیم که اطلاعاتی را در این مطلب بخوانید که حتی باورش برایتان سخت باشد. چراکه به جرئت می توان گفت که گرینلند جزیره ای است که شبیه به آن در هیچ نقطه دیگری در زمین پیدا نمی شود.

    بزرگترین جزیره دنیا

    گریلند  نام یک مجمع الجزایر است. اما به بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره ای که در این مجمع الجزایر وجود دارد نیز گرینلند گفته می شود. این جزیره از 2500 سال قبل از میلاد مسیح سکنه داشته است و تاریخ غنی و ارزشمندی دارد.  این جزیره  به عنوان یکی از سردسیرترین کشورهای دنیا شناخته می شود و در بیشتر روزهای سال دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه می کند. جالب است بدانید که این جزیره با دریاهایی احاطه شده است که آب آن ها یا یخ زده است و یا دمای خیلی پایینی دارد و موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی دارد.

    نمایی از بزرگترین جزیره جهان

    نمایی از بزرگترین جزیره جهان

    گرینلند در کجا قرار دارد؟

    بزرگترین جزیره جهان از سمت جنوب شرقی با اقیانوس اطلس، از سمت شرق با دریای گرینلند، از سمت شمال با اقیانوس قطب شمال و از سمت غرب با خلیج بافین احاطه شده است. نزدیک ترین کشورهایی که به گرینلند به عنوان بزرگترین جزیره جهان نزدیک هستند، کشورهای کانادا و ایسلند هستند. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، نزدیک ترین کشور به گرینلند از سمت شرق ایسلند و از سمت غرب کانادا است. 

    مساحت گرینلند

    جزیره گریلند حدود 2 میلیون و 166 کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره با اینکه بزرگترین جزیره دنیاست، اما به عنوان کم تراکم ترین کشور دنیا شناخته می شود. در این جزیره وسیع حدود 57 هزار نفر زندگی می کنند و بیشتر این افراد در سواحل غربی این جزیره سکونت دارند. اگر به مساحت گرینلند به عنوان بزرگترین جزیره جهان دقت کنید، می بینید که خیلی عجیب است که در جزیره ای به این بزرگی چنین تعداد کمی زندگی می کنند. چراکه مساحت گرینلند تقریبا برابر مجموع مساحت کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، سوئیس و بلژیک است. اما علت اینکه جمعیت چنین جزیره وسیعی تا این اندازه کم است، این است که زندگی در آن بسیار سخت است. علت اینکه می گوییم زندگی در گرینلند سخت است، این است که اولا این جزیره هوای خیلی سردی دارد و دوما اینکه یک سطح یخی بیشتر قسمت های آن را پوشانده است. این سطح یخی حدود ا میلیون و 755 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و حجم آن حدود 2 میلیون و 850 هزار کیلومتر مکعب است.

    مساحت بزرگترین جزیره جهان

    مساحت بزرگترین جزیره جهان

    حقایق جالب درباره بزرگترین جزیره جهان

    سطح یخی که روی سطح زمین گرینلند را پوشانده، بین 400 تا 800 هزار سال قدمت دارد و به قدری حجیم است که به هیچ عنوان نمی توان آن را از بین برد. این سطح یخی حدودا 80 درصد از سطح گرینلند را پوشانده است و به همین خاطر عملا مردم می توانند در 20 درصد مساحت باقی مانده خانه سازی کنند و زندگیشان را سپری کنند. با این اوصاف عملا 80 درصد از مساحت بزرگترین جزیره جهان بلا استفاده است.
    خورشید در گرینلند برای دو ماه یعنی از 25 ماه می (4 خرداد) تا 25 ماه جولای (3 مرداد) غروب نمی کند. جالب است بدانید که تقریبا در میانه این بازه زمانی یعنی در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد)، گرینلند طولانی ترین روز سال را تجربه می کند و به همین دلیل مردم گرینلند این روز را به عنوان روز تعطیل می شناسند و برای این روز اهمیت خاصی قائل هستند.

    ماه جولای یعنی از اواسط تیر تا اواسط مرداد تنها ماهی است که دمای هوای گریلند در طول آن از صفر درجه سانتیگراد بیشتر می شود. این یعنی مردم گرینلند تقریبا در طول 11 ماه از 12 ماه باید با هوای سرد و یخی گرینلند کنار بیاییند و دمای زیر صفر درجه آن را تحمل کنند. با این اوصاف مشخص است که زندگی در گرینلند تا چه اندازه چالش بر انگیز است و مسلما تک تک این 57 هزار نفری که در آن زندگی می کنند، هر روز سال با مشکل های عدیده ای برای گذراندن زندگی روزمره مواجه می شوند.
    در گرینلند هیچ جاده ای برای ارتباط بین مناطق مختلف گرینلند وجود ندارد و مردم مجبور هستند که از قایق ها، هواپیماها، هلیکوپترها و سورتمه ها برای تردد بین نقاط مختلف این جزیره استفاده کنند. البته داخل هر کدام از مناطق مسکونی گرینلند جاده سازی انجام شده است. اما مسلما اگر کسی بخواهد از یکی از مناطق این جزیره خارج شود و به منطقه دیگری برود، باید به یکی از روش های گفته شده مسیر مورد نظرش را طی کند.

    بزرگتریم جزیره جهان گرینلند نام دارد

    تصویری از گرینلند بزرگترین جزیره جهان

    سخن پایانی

    در نهایت خوب است این را بدانید که گرینلند را به عنوان بخشی از کشور دانمارک می شناسند. اما نکته اینجاست که گرینلند قوانین خاص خودش را دارد و از بعضی از جهات مستقل از دانمارک عمل می کند. لازم به ذکر است که فقط از کشورهای دانمارک و ایسلند به مقصد گرینلند پرواز وجود دارد و هر کسی که بخواهد از گرینلند بازدید کند، باید حتما اول به یکی از کشورهای دانمارک و ایسلند برود.

    امیدواریم که شما هم از خواندن حقایق شگفت انگیزی که درباره گرینلند وجود دارد، لذت برده باشید. راستی شما چه حقایق دیگری را درباره گرینلند می دانید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه داریم، خوشحال می شویم که اطلاعاتتان را با ما در میان بگذارید و در بخش نظرات برایمان یادداشتی بگذارید. برای رزرو تورهای ارزان به سرتاسر دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره بزرگترین ها در ایران و جهان بیشتر بخوانید:

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    بزرگترین شهر ایران کدام است

    بزرگترین جزیره ژاپن چه نام دارد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW