021-88507190

چگونه از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم؟

گردشگری م.مقیمی 27 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چگونه می توانیم از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیریم و نحوه پذیرش از دانشگاه های های خارجی چگونه است؟ در این مطلب از مهرپرواز پذیرش گرفتن از دانشگاه خارجی را توضیح داده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نحوه پذیرش از دانشگاه های خارجی

    اگر تصمیمتان را برای مهاجرت تحصیلی گرفته اید و عزمتان را جزم کرده اید و فقط می خواهید بدانید که چگونه می توانید از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیرید، این مطلب برای شماست. ما در ادامه می خواهیم به شما مرحله به مرحله و گام به گام بگوییم که چگونه می توانید اپلای کنید و پذیرش یک دانشگاه خوب در یک کشور دیگر را بگیرید. اگر در مراحل اولیه این کار هستید و هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید، نگران نباشید و بدون هیچ گونه استرسی این مطلب را با دقت بخوانید. ما در ادامه سعی می کنیم که یک سری اطلاعات مفید و پایه ای در این زمینه به شما ارائه کنیم. اما قبل از آن، باید این را به شما بگوییم که پروسه گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی به آن سختی که در ذهنتان وجود دارد، نیست و شما به راحتی می توانید با توجه به یک سری جزئیات ساده و آماده کردن مدارک مربوطه، پذیرش خودتان را بگیرید. اگر سوال شما این است که چگونه از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم در ادامه درباره پذیرش از دانشگاه های خارجی بیشتر به شما توضیح می دهیم.

    راه و چاه پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی

    ذهنتان را برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها باز کنید

    حتی اگر شما یک هدف کاملا مشخص دارید و می دانید که دقیقا می خواهید از کدام دانشگاه پذیرش بگیرید، باز هم بهتر است که حداقل به 3 دانشگاه مختلف درخواست پذیرش را ارائه کنید. کاری که باید انجام دهید، این است که ذهنتان را باز کنید و شانس خود را با اپلای کردن برای حداقل 3 دانشگاه مختلف بیشتر کنید. یادتان باشد که گاهی اوقات حتی نرسیدن به هدف هم می تواند خوش شانسی باشد! ممکن است که شما در حال حاضر فقط و فقط به گرفتن پذیرش از یک دانشگاه مشخص فکر کنید، اما در نهایت برایتان بهتر باشد که یک دانشگاه دیگر که هدفتان نیست، شما را برای تحصیل قبول کند! حتی اگر یک بار هم از همه دانشگاه هایی که برای آن ها اپلای کردید ریجکت شدید، باز هم از هدفتان دست نکشید و دوباره و دوباره تلاش کنید تا بالاخره به هدفتان برسید.

    تا می توانید اطلاعاتتان را برای گرفتن پذیرش زیاد کنید

    به شما توصیه می کنیم که قبل از هر اقدامی، خوب درباره شرایط گرفتن پذیرش از هر کدام از دانشگاه هایی که مد نظرتان هستند، تحقیق کنید. اگر احیانا اطلاعیه های موجود در وب سایت های دانشگاه های مورد نظرتان را مطالعه کردید و باز هم درباره شرایط پذیرش سوال داشتید،حتما به دپارتمان دانشجویان بین المللی آن دانشگاه پیام بدهید و یا سعی کنید که با مشاورهای تحصیلی آن دانشگاه ارتباط بگیرید تا به جواب همه سوالاتتان برسید. لازم به ذکر است که در بیشتر اوقات، اطلاعات موجود در وب سایت های دانشگاه ها کامل است و معمولا با خواندن آن ها جای سوالی باقی نمی ماند. البته شما باید حتما این موضوع را بررسی کنید که اطلاعات در وب سایت مورد نظرتان آپدیت باشد و شرایط ذکر شده در آن ها قدیمی نباشند.

    تا می توانید اطلاعاتتان را برای گرفتن پذیرش زیاد کنید@

    بررسی کنید که باید از چه طریقی برای گرفتن پذیرش اقدام کنید

    معمولا این امکان در وب سایت های دانشگاه های خارجی وجود دارد که شما به عنوان متقاضی تحصیل در آن دانشگاه بتوانید مدارک خود را از طریق همان وب سایت برای مسئولین مربوطه ارسال کنید. اما در یک سری از کشورها، یک وب سایت مخصوص برای پذیرش گرفتن از همه دانشگاه های آن کشور تعیین شده است که دانشجویان خارجی باید از طریق آن پلت فرم آنلاین درخواست خود را برای تحصیل در آن کشور ارائه کنند. خوبی این روش این است که کار با این پلت فرم های آنلاین راحت است و شما به کمک آن وب سایت می توانید همزمان درخواستتان را به چند دانشگاه مختلف ارائه کنید. پس کاری که باید انجام دهید، این است که ببینید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان در کشوری که مد نظر دارید، چه راه و روشی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است و شما دقیقا از چه طریقی می توانید درخواستتان را ثبت کنید.

    در پروسه گرفتن پذیرش از دانشگاه ها به جزئیات دقت کنید

    یادتان باشد که هر دانشگاهی مدارک خاصی را از متقاضیان طلب می کند. پس اگر می خواهید همزمان برای چند دانشگاه مختلف اپلای کنید، حتما حواستان به این مساله باشد تا جا به جا مدارک را برای آن ها ارسال نکنید. برای اینکه این اتفاق نیفتد، بهتر است که مراحل گرفتن پذیرش از هر دانشگاه را به صورت جداگانه برای خودتان در جایی یادداشت کنید و بعد طبق دستورالعمل هر دانشگاه، برای گرفتن پذیرش از آن دانشگاه عمل کنید.

    برای اپلای کردن یک انگیزه نامه خوب و دقیق بنویسید

    انگیزه نامه یکی از مدارکی است که شما برای گرفتن پذیرش از بعضی از دانشگاه های خارجی به آن نیاز پیدا می کنید. شما در این نامه باید دقیقا بنویسید که چه انگیزه ای برای تحصیل در آن دانشگاه دارید و چرا می خواهید برای تحصیل به آن دانشگاه و آن کشور مراجعه کنید. نمونه این انگیزه نامه ها در اینترنت فراوان هستند و شما می توانید با مطالعه آن ها متوجه شوید که دقیقا چگونه باید انگیزه نامه مربوط به خودتان را نگارش کنید. یادتان باشد که شما باید کاملا صادقانه این انگیزه نامه را بنویسید و حتما این را توضیح دهید که چرا گرفتن پذیرش از آن دانشگاه برایتان مهم است و شما در صورت تحصیل در آن دانشگاه به چه دستاوردهایی دست پیدا می کنید و چه چیزی را می توانید به آن دانشگاه در زمان تحصیل ارائه کنید. 

    برای اپلای کردن یک انگیزه نامه خوب و دقیق بنویسید

    حواستان به تشریفات اداری گرفتن پذیرش از دانشگاه ها باشد

    شما برای گرفتن پذیرش از هر دانشگاهی باید از یک سری تشریفات اداری عبور کنید. مثلا یکی از کارهایی که باید انجام دهید، این است که همه مدارک خود را به زبان رسمی کشور مورد نظرتان ترجمه کنید. این ترجمه حتما باید رسمی باشد و حتما باید مهر رسمی داشته باشد. توصیه ما به شما این است که تا می توانید، مدارک مورد نیاز برای اپلای کردن را زودتر از موعد نهایی آماده کنید تا اگر احیانا بعدا متوجه شدید که نقصی مدارک دارید، زمان برای تکمیل مدارکتان داشته باشید.

    در نهایت امیداواریم که بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد و بتوانید مرحله اپلای کردن را به راحتی و با موفقیت طی کنید. برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بخوانید:

    کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است

    ویزای تحصیلی کانادا

    بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW