021-88507190

حقایق عجیب درباره فرودگاه ها که هیچ کسی به شما نمی گوید

گردشگری م.مقیمی 22 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چند دانستنی و حقایق جالب درباره فرودگاه ها که هیچ کس به شما نمی گوید و احتمالا نمی دانستید را در این مطلب از مهرپرواز بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب درباره فرودگاه ها که مطمئنا از آن ها بی اطلاعید

    به احتمال زیاد شما هم تا به حال بارها و بارها وارد فرودگاه شده باشید و با محیط آن آشنایی داشته باشید. اما با این حال مسلما یک سری حقایق را درباره فرودگاه ها نمی دانید. حقایقی که معمولا سعی می شود از چشم و گوش مسافران مخفی بمانند، اما با این حال ما می خواهیم آن ها را به شما بگوییم. با ما همراه باشید تا چند دانستنی جالب درباره حقایق فرودگاه ها به شما بگوییم. در ادامه درباره حقایق و دانستنی هایی با شما صحبت می کنیم که به احتمال زیاد از آن ها بی اطلاعید و اتفاقا مسئولین فرودگاه ها دوست ندارند که شما آن ها را بدانید! می پرسید چه حقایقی؟ بهتر است که ادامه مطلب را از دست ندهید.

    دانستنی های جالب درباره فرودگاه ها

    دانستنی های جالب درباره فرودگاه ها

    در این قسمت دانستنی های جالب درباره فرودگاه ها را بررسی می کنیم.

    چمدان های جا مانده در فرودگاه ها فروخته می شوند

    هر وسیله یا چمدانی که در فرودگاه ها پیدا می شوند، به انبارهای ویژه فرستاده می شوند و شما می توانید برای پس گرفتن آن ها به آن انبارها مراجعه کنید. اما مساله اینجاست که این وسایل نهایتا تا 90 روز در آن انبارها باقی می مانند و بعد از آن به حراج گذاشته می شوند. البته این را هم بگوییم که در این مدت فرودگاه تمام تلاشش را می کند که صاحب وسایل و اشیاء پیدا شده را پیدا کند. اما در نهایت اگر کسی برای پس گرفتن چمدان و وسایلش به فرودگاه نیاید، مسئولین فرودگاه آن ها را به خیریه می دهد یا آن ها را به حراج می گذارد. پس اگر احیانا وسیله ای در فرودگاه جا گذاشتید، حتما برای پس گرفتن آن دست بجنبانید تا وسیله شما هم به حراج گذاشته نشود.

    سلبریتی ها مثل شما از فرودگاه استفاده نمی کنند

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید در خیلی از فرودگاه های جهان یک محل خاص برای انتظار سلبریتی ها و اشخاص مهم در نظر گرفته شده است که به آن سالن وی آی پی یا سی آی پی گفته می شود. در این فرودگاه ها پروسه چک این سلبریتی ها و افراد مشهور به صورت جداگانه انجام می شود و در نهایت ورود آن ها به هواپیما از یک درب مخفی انجام می شود. این بدین معنی است که ممکن است در هواپیمایی که شما با آن تردد می کنید، یک سلبریتی وجود داشته باشد. اما شما هیچ وقت او را نبینید! البته مشخص است که دریافت چنین خدمات ویژه ای بسیار هزینه بردار است و فقط افراد بسیار ثروتمند از پس هزینه های آن بر می آیند. 

    سلبریتی ها مثل شما از فرودگاه استفاده نمی کنند

    ئر برج های کنترل فرودگاه آرامش زیادی احساس می شود

     خیلی از مردم فکر می کنند که برج های کنترل محیطی سرشار از تنش هستند که همه کارکنان آن استرس دارند و مدام ترس از این دارند که اتفاقی نظیر سوانح هوایی رخ دهد. اما واقعیت این است که کارکنان برج های کنترل در آرامش کامل کار می کنند و اصلا از آن استرسی که اغلب مردم فکر می کنند، در برج های کنترل ترافیک هوایی خبری نیست. دلیل این امر این است که نحوه عملکرد و حرکت هواپیماهای ایرلاین های مختلف بسیار منظم است و احتمال رخ دادن سوانح هوایی خیلی کمتر از آنی است که احتمالا شما تصور می کنید.

    بیش از 17 هزار فرودگاه در سراسر جهان وجود دارد

    در حال حاضر در دنیا 17678 فرودگاه در جهان وجود دارد که پروازهای مسافربری از طریق آن ها انجام می شود. حالا جالب است بدانید که در میان همه کشورهای جهان، این آمریکاست که بیشترین تعداد فرودگاه ها را به خودش اختصاص داده است. در این کشور 13513 فرودگاه وجود دارد و این بدین معنی است که اکثر فرودگاه های دنیا در کشور آمریکا واقع شده اند. به عبارتی فقط 4165 فرودگاه در بقیه کشورهای دنیا وجود دارد!

    بیش از 17 هزار فرودگاه در سراسر جهان وجود دارد

    به ازای هر 1000 مسافر در فرودگاه، 7 چمدان گم می شود

    شاید برایتان عجیب باشد، اما بر اساس تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد، مشخص شد که در طول این سال حدود 21.8 میلیون چمدان در فرودگاه های سراسر دنیا گم شده است. این نشان می دهد که تقریبا به ازای هر 1000 مسافر، 7 چمدان گم می شود و این حقیقتی است که نمی توان منکر آن شد! باید بگوییم که این آمار زیادی است و واقعیت این است که خود ما هم انتظار این را نداشتیم که تا این اندازه تعداد چمدان های گم شده در طول هر سال زیاد باشد!

    صرافی های فرودگاه ها بدترین صرافی های دنیا هستند

    اگر می خواهید که بعدا از تبدیل ارزی که انجام دادید پشیمان نشوید، به هیچ عنوان کار تبدیل ارز را در فرودگاه ها انجام ندهید. تقریبا می توان گفت که نرخ تبدیل ارز در صرافی های همه فرودگاه ها به ضرر مسافران است و با این حساب بهتر است که اگر در فرودگاه با یک صرافی مواجه شدید، از کنار آن عبور کنید و به هیچ عنوان وسوسه نشوید که معامله تبدیل ارز خود را در آن صرافی انجام دهید.

    کلام نهایی

    حالا که این مطلب را مطالعه کردید و به این جای مطلب رسدید، به نظرتان کدامیک از حقیقت ها و دانستنی های گفته شده درباره فرودگاه ها از بقیه جالب تر بود؟ راستی شما حقیقت دیگری را درباره فرودگاه ها می دانید؟ اگر اطلاعات جالبی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن نظرات جالب شما عزیزان هستیم. برای رزرو انواع تور خارجی ارزان و تور لحظه آخری داخلی و خارجی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره فرودگاه ها بیشتر بخوانید:

    کوچکترین فرودگاه های جهان کدامند

    بزرگترین فرودگاه جهان را بشناسید

    جذاب ترین فرودگاه های جهان که فقط برای سفرهای هوایی نیستند!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW