021-88507190

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

گردشگری م.مقیمی 28 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان کدام است؟ اخیرا مهاجرت تحصیلی طرفداران زیادی پیدا کرده است اما راحت ترین و بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان را می شناسید؟ با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

    فاکتورهای متعددی را باید لحاظ کنیم تا بتوانیم به این نتیجه برسیم که واقعا برای ایرانیان کدام کشورها برای مهاجرت تحصیلی بهتر هستند. از جمله این فاکتورها می توان شهریه دانشگاه ها، هزینه زندگی، زبان محلی مردمان آن کشور، رنکینگ دانشگاه های آن کشور و البته پروسه اخذ ویزای تحصیلی و همین طور فرصت های شغلی پس از اتمام تحصیل اشاره کرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، ما یک لیست از بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان برایتان تهیه کرده ایم که با کمک آن می توانید راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها را انتخاب کنید.

    بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

    مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای ایرانیان

    استرالیا یکی از محبوب ترین کشورها بین دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران است. اگر شما به استرالیا مهاجرت تحصیلی کنید، می توانید از مزایای کیفیت تحصیلی بالا، کیفیت بالای زندگی، موقعیت های شغلی مناسب و همین طور تحصیل به زبان انگلیسی بهره مند شوید. مورد اصلی که باعث می شود استرالیا به خاطر آن به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان تبدیل شود، این است که در این کشور امکان گرفتن اقامت دائم برای ایرانیان وجود دارد. ضمن اینکه استرالیا یک کشور چند فرهنگی است و زندگی در آن برای ایرانیان راحت است. اگر شما از یکی از دانشگاه های استرالیا پذیرش بگیرید، این احتمال برایتان وجود دارد که بعد از اتمام تحصیلتان در یک شرکت معتبر در این کشور مشغول کار شوید و برای همیشه در کشور پیشرفته استرالیا ماندگار شوید.

    مهاجرت تحصیلی به کانادا برای ایرانیان

    کانادا کشوری است که از آن به عنوان سرزمین فرصت ها یاد می کنند. واقعا هم باید بگوییم که این کشور لیاقت چنین عنوانی را دارد. شانس بالای گرفتن اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصیلی باعث شده که ایرانیان زیادی برای تحصیل وارد کانادا شوند. ضمن اینکه کیفیت زندگی و همین طور استاندادهای آموزشی در این کشور زیاد است و با این اوصاف از هر نظر، کانادا یک کشور ایده آل برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

    مهاجرت تحصیلی به مالزی برای ایرانیان

    دلایل متعددی وجود دارد که به خاطرشان در چند سال گذشته هزاران دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیل به مالزی مهاجرت کرده اند. اولا اینکه مالزی برای ایرانیان یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن مهاجرت تحصیلی است. ضمن اینکه در مالزی شعب متعددی از دانشگاه های معتبر آمریکا، استرالیا و انگلستان وجود دارد که تحصیل در آن ها می تواند برای هر کسی یک رزومه قوی محسوب شود. نکته دیگر اینکه در دانشگاه های مالزی آموزش ها به زبان انگلیسی انجام می شود و با این حساب ایرانیانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند، به راحتی می توانند در دانشگاه های مالزی تحصیل کنند و دغدغه یاد گرفتن زبان دیگر را نداشته باشند. دلیل بعدی این است که هزینه زندگی در مالزی به نسبت هزینه زندگی در کشورهای اروپایی پایین تر است. نکته دیگر اینکه اسلام دین اصلی مردم مالزی است و زندگی در این کشور برای مسلمانان ایرانی راحت است.

    مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای ایرانیان

    انگلیس از این نظر به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان شناخته می شود که یک کشور چند فرهنگی است، دانشگاه های بی نظیری دارد و مردمانش به زبان انگلیسی صحبت می کنند. ضمن اینکه در این کشور جمعیت ایرانیان زیاد است و کسی در آن احساس غریبی نمی کند. این را هم بگوییم که جمعیت مسلمانان در این کشور زیاد است و تا دلتان بخواهد قصابی های متعدد برای خرید گوشت حلال و همین طور رستوران های حلال در انگلستان وجود دارد. لازم به ذکر است که ایرانیانی که برای تحصیل به انگلستان مهاجرت می کند، این شانس را پیدا می کنند تا اولا از امکانات بهترین دانشگاه های دنیا بهره مند شوند و دوما اینکه می توانند در طول تحصیلشان در این کشور مهارت های زبان انگلیسی خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهند.

    مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای ایرانیان

    مهاجرت تحصیلی به آلمان برای ایرانیان

    این یک واقعیت است که کیفیت آموزش در آلمان بسیار بالاست. جدای از این مساله، تحصیل در این کشور برای ایرانیان مزیت های متعدد دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به امکانت تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان اشاره کرد. گفتنی است که در آلمان ایرانیان متعددی زندگی می کنند و کسانی که به آلمان مهاجرت می کنند، این فرصت را دارند که در این کشور دوستان ایرانی و همزبان پیدا کنند. ضمن اینکه در آلمان رستوران ها و سوپرمارکت های ایرانی متعددی وجود دارد که همیشه نظر دانشجویان ایرانی را به خودشان جلب می کنند. تنها مشکل تحصیل ایرانیان در آلمان این است که متقاضیان مجبور هستند که زبان آلمانی را هم یاد بگیرند. چراکه بیشتر رشته ها مخصوصا در مقطع کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند.

    مهاجرت تحصیلی به نروژ برای ایرانیان

    نروژ را می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و همین طور به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان معرفی کرد. با اینکه هزینه زندگی در نروژ بالاست، اما به خاطر اینکه تحصیل در این کشور رایگان است، ایرانیان متعددی در طول سال برای تحصیل به نروژ مهاجرت می کنند. اگر کسی به نروژ مهاجرت تحصیلی کند، می تواند از یک طرف از استانداردهای بالای آموزش در نروژ بهره مند شود و از طرفی از کیفیت بالای زندگی در نروژ لذت ببرد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که بیشتر مردم نروژ به زبان انگلیسی مسلط هستند و ارتباط گرفتن با آن ها برای ایرانیان راحت است. نکته دیگر اینکه دروس مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در نروژ به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در نتیجه تحصیل در نروژ در این دو مقطع برای ایرانیانی که به زبان انگلیسی مسلطند، کار راحتی است.

    مهاجرت تحصیلی به نروژ برای ایرانیان

    مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانیان

    ترکیه به این دلیل که همسایه ایران است و به این دلیل که از نظر فرهنگی شباهت زیادی با ایران دارد، برای ایرانیان گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. ضمن اینکه تحصیل و زندگی در ترکیه برای ایرانیان مقرون به صرفه است و از طرفی دانشجویان ایرانی در ترکیه به راحتی می توانند برای دیدار خانواده و فامیل به ایران رفت و آمد داشته باشند. 

    مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانیان

    مهاجرت تحصیلی به امارات متحده عربی برای ایرانیان

    در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به امارات بین ایرانیان باب شده است. دلیل این امر این است که تحصیل در دانشگاه های امارات می تواند مثل یک پل برای مهاجرت به کشورهایی مثل استرالیا، آمریکا و انگلیس عمل کند. چراکه در امارات دانشگاه های امریکایی، انگلیسی و استرالیایی وجود دارد و این امکان در آن ها فراهم شده است که دانشجویان بعد از گذشت دو سال، تحصیلشان را در یکی از این سه کشور ادامه دهند. مزیت دیگری که تحصیل در امارات برای ایرانیان دارد، این است که رفت و آمد بین ایران و امارات راحت است و دانشجویان می توانند هر چند وقت یک بار از امارات به ایران سفر کنند و دیدارشان را با خانواده و اعضای فامیل تازه کنند.

    برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بخوانید:

    کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است

    چگونه از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم؟

    ویزای تحصیلی کانادا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW